به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
دکتر روانپزشک در ونک

دکتر روانپزشک در ونک

آیا تجربه مراجعه به دکتر روانپزشک در ونک را داشته اید؟ آیا محل زنگی شما منطقه ونک است؟  به نظر شما ویژگی های بهترین دکتر روانپزشک در ونک چیست؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات در مورد بهترین دکتر روانپزشک در ونک مقاله زیر را مطالعه نمایید.

روانپزشک کیست؟

قبل از پرداختن به دکتر روانپزشک در ونک لازم است تعریفی از روانپزشک داشته باشید. در تعریف علمی روانپزشک شخصی است که بعد از گذراندن تحصیلات پزشکی عمومی اش، دوره تخصص روانپزشکی خود را در مدت چهار سال در دانشگاه، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌های ویژه گذرانده است.

البته که مدت زمان بورد تخصص در هر کشور متفاوت است مثلا در ایران چهار سال ولی در آلمان شش سال به طول می‌انجامد.

حوزه طبابت دکتر روانپزشک در ونک هم در زمینه جسمانی است و هم در روان انسان البته که بیشتر تمرکز بر مسائل روانشناختی است.

بهترین دکتر روانپزشک در ونک کیست؟

طبیعتا انسان تمامیت خواه است از این رو در هر چیزی به دنبال بهترین نوع آن است که یکی از آنها می‌تواند بهترین دکتر روانپزشک در ونک باشد. افرادی در منطقه ونک و یا در نزدیکی آن احتیاج به روانپزشک دارند به به دنبال دکتر روانپزشکی با امتیازات بالا هستند تا بتوانند وضعیت خود را با کمک او بهبود ببخشند و در ادامه به ویژگی های بهترین دکتر روانپزشک در ونک اشاره خواهد شد تا در تصمیم گیری آگاهانه تر عمل بنمایید. این ویژگی ها بعد از سالها تجربه و بررسی روانپزشکان دارای معلومات و تجربه بالا تشخیص داده شده اند که قطعا برای شما مفید خواهند بود.

فروتنی

فروتنی روانشناس علاوه بر مزایایی که برای خودش دارد برای بیماران و مراجعینش تا حدود زیادی لازم و واجب است. صحبت کردن پیش روی شخصی متکبر و مغرور قطعا برای مراجعین آزاد دهند خواهد بود و از یک جایی به بعد آنها را از صحبت کردن مایوس خواهد کرد همچنین دکتر روانپزشک در ونک به خاطر عدم صحبت یا کوتاه گویی بیمارانش آگاهی چندانی نسبت به بیمار بدست نخواهد آورد و در نهایت دوره درمان موثری را  هم پیش نخواهد برد. روانپزشکی که گمان کند راز سلامت روان شما در دستان و اوست ابدا روانپزشک موفقی نخواهد بود.

تجویز بر اساس مشکلات بیمار

بهترین دکتر روانپزشک در ونک داروهایی که برای بیمارانش تجویز میکند بر اساس تشخیصش از مشکلات بیمار و در جهت بهبود و درمان آنهاست اما متاسفانه در بین برخی روانپزشکان این مورد دیده میشد که بر حسب قرار داد یا قول و قرار هایی که با برخی دارو خانه ها و یا شرکت های دارو سازی دارند به طور نابجا داروی آنها را تجویز نموده و یا آدرس آن داروخانه را میدهند و به دلایلی غیر معقول تاکید میکنند حتما از همان جا خرید کنند.

نکته ی دیگری که در تجویز دارو توسط دکتر روانپزشک در ونک وجود دارد این است که دکتر شما حتما باید نسبت به شوابق مصرف داروی شم آگاه باشد تا بتواند به درسی دارویی تجویز نماید. در نتیجه اگر روانپزشک شما قبل از پرسش در مورد سابقه مصرف داروی شما شروع به تجویز دارو نمود در انتخاب روانپزشکتان تامل بیشتری نمایید.

در صورت لزوم به سایر همکاران ارجاع می‌دهد

درست است که منابع مطالعاتی و تحصیلات تمام دکتر روانپزشک در ونک تا حدود زیادی به هم نزدیک است اما هر روانپزشکی در در مان یک سری از بیماری ها نسبت به سایر بیماری ها خبره تر و باتجربه تر است. بهترین دکتر روانپزشک در ونک در صورت لزوم می‌تواند بیمارش را به روانپزشکی که تشخیص داده بهتر از او می‌تواند روند درمان را پیش ببرد ارجاع یدهد. همچنین سایر گروه های سلامت روان مانند روانشناسی و مشاوره و روانکاو نیز در برخی از امور با روانپزشکان همکاری دارند و در صورت لزوم بیمارانشان را به یکدیگر ارجاع بدهند.

به عنوان مثال روانپزشکی در طول درمانش متوجه میشود که بیمارش به مشاوره ازدواج یا مشاوره تحصیلی نیز احتیاج دارد، در این شرایط او را به مشاوران مجربه ارجاع میدهد یا به او پیشنهاد میدهد که به انتخاب خودش به مشاورینی که در این امور تخصص دارند مراجعه نماید.

نگرش کلی به زندگی بیمار

اگر بیماری به بهترین دکتر روانپزشک در ونک مراجعه کند و بگوید من بسیار استرس دارم، روانپزشک نباید با نگاهی تک بعدی فقط استرس بیماری را بررسی درمان کند بلکه در مورد سایر ابعاد زندگی او نیز سوالاتی را مطرح میکند مانند رژیم غذایی، وضعیت خواب، تحرکات و ورزش، روابطش با اطرافیان و جایگاهش در خانواده و… . مراجعه به دکتر روانپزشک در ونک تنها شامل دارو درمانی نمیشود و بخش هایی از پروسه درمان بیمار به کاهش استرس، یوگا و نوردمانی و مشاوره و … اختصاص دارند که کمک شایانی به پیشبرد اهداف درمانی خواهند کرد.

بهترین دکتر روانپزشک در ونک قابل دسترس است

شاید شما هم عباراتی مانند دکترم این هفته آمریکا بود جلساتم دو هفته عقب افتاد یا اینکه دکترم گفته چون ماه بعد سرم شلوغه دوره رمانت رو زودتر باید به نتیجه برسونیم.

اگر این عبارات را شنیدید ورا پزشکتان را عوض کنید. بهترین دکتر روانپزشک در ونک باید در دسترس بیمارش باشد. همانقدر که پیگیری بیمار در جلسات درمانی و پیشبرد اهداف درمانی موثر است، مسئولیت پذیری و پیگیری دکتر روانپزشک در ونک نیز موثر است. پاسخگویی به موقع و وقت شناس بودن از صفات بارز و مثبت یک روانپزشک خوب است.

دکتر روانپزشک در ونک

تفاوت روانشناس و دکتر روانپزشک چیست؟

شاید در برخی مواقع واژه های روانشناس و روانپزشک به جای یکدیگر استفاده شوند اما در حقیقت این دو رشته مربوط به حوزه سلامت روان با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله مهم ترین تفاوت هایی که بین دکتر روانپزشک در ونک و روانشناس در ونک وجود دارد این است که روانپزشک توانایی تشخیص و درمان امراض جسمی را نیز دارد همچنین می‌تواند دارو هم در این رابطه برای بیمارانش تجویز نماید؛ این در شرایطی است که روانشناسان حق تجویز دارو ندارند حتی اگر دارای مدرک دکتری بالینی باشند.

لازمه مجوز تجویز دارو داشتن دمتری نیست بلکه خواندن پزشکی است.

 

دکتر روانپزشک در ونک

اول پیش روان‌شناس بروم یا روانپزشک؟

یک پرسش پیش می آید که اول پیش روان برویم بهتر است یا روان پزشک ؟ بهتر است بگویم این بستگی به خود شما دارد که کدام گزینه را قبول می کنید که مراجعه کنید. اگر روان‌شناس یا روان‌پزشکی که پیش او می‌روید در کار خود مسلط باشد و کار بلد نیز باشد و پزشکی با اخلاق باشد در صورت نیاز از طرف مقابل کمک می‌گیرد و شما را پیش او می‌فرستد.

اما من به شما پیشنهاد می‌کنم که اول پیش روان‌شناس بروید. زیرا امکان دارد به دارو درمانی نیاز نداشته باشید و اگر روان‌شناس تشخیص دهد شما به درمان دارویی نیز نیازمند هستید باید شما را پیش دکتر روانپزشک در ونک بفرستد. بیش‌تر اختلال های روان‌شناختی به رویکرد روان‌درمانی و دارودرمانی در کنار یک‌دیگر نیازمند هستند پس همکاری روان‌شناس و روان‌پزشک با یک‌دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی دیگر دارو درمانی برای کنترل و بهبود اختلال روانی کاربرد دارد پس دارو درمانی بدون روان‌درمانی نتیجه نخواهد داد.

من در بیشتر مواقع طبق تجربیاتم یک داستان کوتاه برای کسانی که این پرسش را از من می‌پرسند می گویم: تصور کنید کسی پیش روان‌پزشک برود و بگوید من گرسنه‌ام روان‌پزشک او را کنار رودخانه می‌برد برایش ماهی می‌گیرد و به او می‌گوید این ماهی را بخور تا سیر بشوی. ولی روان‌شناس او را کنار رودخانه می‌برد و به او ماهی‌گیری و پختن را یاد می‌دهد تا هر زمانی که احساس گرسنگی کرد بتواند خود را سیر کند.

این داستان یک چیز را روشن می‌کند برای درمان دارویی نیاز به دکتر روان‌پزشک در ونک احساس می‌شود زیرا او تخصص پزشکی دارد. ولی اگر ریشه‌ی مشکل زیستی نباشد مراجعه کننده و یا بیمار به این نیاز دارد که نسبت به مشکل های خود شناخت بیشتری پیدا کند و راه های مناسب برای حل مشکل هایش را یاد بگیرد تا سلامت روانش حفظ شود. کار روان‌شناس این است که به بیمار کمک کند تا به این هدف دست پیدا کند.

در همه ی جهان مراکزی برای درمان‌های اختلال های روان‌شناختی وجود دارد که به طور تیمی کار می‌کنند. در این مراکز روان‌پزشک، روان‌شناس، مددکار و پرستار روان در کنار یک‌دیگر به کار درمانی می‌پردازند و کار یک‌دیگر را کامل می‌کنند. این روش درمانی می‌تواند از درمان‌های فردی که به دست روان‌‌شناس و روان‌پزشک انجام می‌شود سود بیشتری داشته باشد زیرا بررسی به طور همه‌جانبه انجام می‌شود.

وظایف و مسئولیت های دکتر روانپزشک در ونک

۱.ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی
۲.ارزیابی تاریخچه و سابقه های پزشکی و روانپزشکی بیماران به معنای تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان
۳.انجام تست های متفاوت برای تشخیص بیماری و پیدا کردن برترین و بهترین راه درمان
۴.تجویز دارو و برگزاری جلسه های درمانی لازم تا بهبودی بیمار
۵.همکاری با بقیه متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او.

دکتر روانپزشک در ونک

البته که پزشکان و متخصصان فراوانی در ایران و در حومه تهران وجود دارند ولی پزشکان و روانشناسان کلینیک روان آرام طبق تحقیقات روان آرام بوده و تجربیات اشخاص نشان می دهد که این پزشکان تجربه و مهارت کافی را در کار خود دارند.
سایت روان آرام امیدوار است با مراجعه به این پزشکان مشکلاتتان برطرف شود.

4.7/5 - (429 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره