به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
دو دلی در دوران نامزدی

دودلی در دوران نامزدی

طبق تحقیقات جدید، زن و مردی که دچار دو دلی در دوران نامزدی شده اند، بعد از چهار سال ازدواج، آمار طلاق بالاتری دارند. محققان UCLA با 464 زوج در مورد شک و دودلی در دوران نامزدی، مصاحبه کردند. کسانی که در مورد ازدواج با همسر خود تردید داشتند، بعد از 4 سال نسبت به کسانی که این طور نبودند، میزان طلاق بسیار بیشتری داشتند. این تحقیق، که در ژورنال روانشناسی خانواده گزارش شده است، نشان داد که 47٪ زنان و 38٪ از مردان از ابتدا در ازدواج با شریک خود شک دارند. در این مقاله به بررسی تردیدهای غیر واقعی در دوران نامزدی اشاره شده است:

 

دو دلی در دوران نامزدی

جاستین لاونر، در خلاصه ای از تحقیقات خود گفت: “مردم فکر می کنند همه شک و دودلی در دوران نامزدی را دارند و لازم نیست نگران آن بود. ”

دو دلی در دوران نامزدی می تواند مسیرهای زیادی را طی کند: گاهی اوقات فقط در همان سطح ماندگار می شود. گاهی اوقات نسبت به آینده ازدواج خود احساس اطمینان می کنید و بعد اتفاقی می افتد که شما را در مکانی تاریک و تردید قرار می دهد.

 

چه زمانی تردیدها و دو دلی ها واقعی نیستند؟

این یک سؤال متداول است: “چگونه می دانم كه با شخص مناسب ازدواج می كنم؟

همه ما خوب می دانیم که تنها دوست داشتن و عشق برای خوشبختی و داشتن یک ازدواج ماندگار کافی نیست. عوامل مهم دیگری هستند که می توانند موفقیت زندگی مشترک را بالا ببرند و در صورت نبود آن ها، دوست داشتن نیز از بین می رود. پیدا کردن شخص مناسب و درست برای ازدواج همیشه کار آسانی نیست. هنگامی که فکر می کنید فرد مناسب را پیدا کرده اید، ممکن است شک کنید که موجب دودلی در دوران نامزدی می شود.

 

خوشبختی و پشتیبانی عاطفی:

اگرچه انتظار داشتن ازدواجي كه هميشه در آن احساس شادي كنيد، غیر منطقی است، اما بودن با شخص مناسب می تواند باعث خوشبختی و احساس قدرت شخصی شما شود.

  • شما می دانید هنگامی که احساس حمایت و تشویق در مورد رشد خود را از نظر عاطفی و معنوی دارید. در اين صورت دو دلی در دوران نامزدی مي تواند واقعي و درست نباشد. انتخاب مناسب می خواهد شما از نظر احساسی سالم باشید و بتوانید روی پای خود بایستید. وقتی در کنار شخص مناسب هستید، نسبت به خودتان، احساس اعتماد و امنیت خوبی خواهید داشت.

دودلی در دوران نامزدی

محبت، عشق و رابطه جنسی:

مهم این است که شخصی که با او ازدواج می کنید، شخصی باشد که هنگام رابطه جنسی و محبت، به خواسته ها و نیازهای شما توجه کند و اهمیت دهد. در غیر این صورت، دو دلی در دوران نامزدی می تواند ناشی از این عدم درک باشد.

  •  اگر همسر آینده تان بگوید “دوستت دارم” نه تنها با کلماتی که گفته می شود بلکه با اعمال محبت آمیز، با فرد مناسب ازدواج کرده اید.

 

  • اگر شما می دانید اگر از نظر جنسی با یکدیگر سازگار هستید، بخشی از دو دلی در دوران نامزدی می تواند واقعیت نداشته باشد. اگر هر دوی شما صمیمیت جنسی را متفاوت مشاهده کنید یا به طور کلی تفاوت های مختلفی دارید، در ازدواج به مشکل بر می خورید.

 

  • شخص مناسب کسی است که دوستش دارید و دوست شما است. فرد مناسب از گذراندن وقت با شما لذت می برد. اگر هر دو با هم دوست نباشید، عشق و ازدواج شما به آرامی محو می شود.

 

  • فرد مناسب مهربان، ملاحظه گر و مودب است. چیزهای کوچک در زندگی مانند گفتن “متشکرم” و نگه داشتن یک درب برای شما، ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما این ها نشان دهنده میزان دلسوزی و مهربانی در فرد است.

 

ارتباطات، اهداف و ارزش ها:

شما و فرد مناسب در زندگی اهداف و ارزش های مشابهی خواهید داشت. در غیر این صورت، دودلی در دوران نامزدی را جدی بگیرید.

  •   داشتن علایق و نظرات متفاوت تا زمانی که نسبت به یکدیگر سازگار باشید، طبیعی است. فرد مناسب با افکار و احساسات شما ارتباط برقرار می کند و باعث ناراحتی و نگرانی های درونی شما نمی شود.

 

  •  پیدا کردن یک فرد مناسب به معنای این نیست که هر دو شما بدون هیچ مشکلی خواهید بود. با این حال، با انتخاب شخص مناسب، می دانید که هر دوی شما قادر خواهید بود روی موضوعاتی که می تواند به روابط شما آسیب برساند، کار کنید. همچنین باید اعتقاد داشته باشید که اگر هر دوی شما نتوانستید به تنهایی مشکلات را حل کنید، به دنبال کمک حرفه ای خواهید بود.

 

  • هنگامی که شما و فردی که برای ازدواج انتخاب کرده اید، برای رابطه تان تلاش می کنید و روحیه ای جنگجو دارید، دودلی در دوران نامزدی می تواند یک نگرانی غیر واقعی باشد.

اعتماد و صداقت:‌

شخص مناسب ازدواج، با شما صادق است.

  •  فرد مناسب به شما اعتماد خواهد کرد و بر مکالمات تلفنی یا استفاده از رایانه شما نظارت نخواهد کرد. یا مدت زمانی را که با دیگران می گذرانید، محدود نمی کند. اگر همسر آینده شما سعی در جدا کردن شما از خانواده و دوستان خود نکند، می دانید که با شخص مناسب ازدواج می کنید و دودلی در دوران نامزدی به سراغتان نمی آید.
شما نه تنها باید به خانواده، دوستان، گروه ها و … تعلق داشته باشید، بلکه حق انجام این کار را نیز دارید. فرد مناسب در زندگی سعی در کنترل شما نخواهد کرد. بلکه می خواهد زندگی خود را با شما در میان بگذارد. فرد اشتباهی باعث می شود احساس کنید که برای حفظ آرامش،‌ همیشه باید در خانه زندانی بمانید. داشتن تردید برای ازدواج با شخص شکاک و کنترل کننده، کاملا منطقی است.
  • شما نباید مجبور شوید از شخصی بخواهید که به شما حریم خصوصی دهد. بلکه روبرو شدن با شک و تردید در مورد ازدواج با فردی که استقلال شخصیتی شما را زیر سوال می برد، کاملا درست است و بهتر است شما از یک مشاور ازدواج در این زمینه کمک بگیرید.

 

  •   فرد مناسب به شما اعتماد خواهد کرد و جاسوسی شما را نمی کند. احساس اینکه باید هر حرکت خود را توجیه کنید، به یک فشار بسیار سنگین تبدیل خواهد شد. اگر این فشار موجب دو دلی در دوران نامزدی شده است، با نامزد خود صحبت کنید و پیشنهاد مراجعه به مشاور ازدواج یا مراکز زوج درمانی را مطرح کنید.

 

نشانه های قرمز در رابطه شما:

اگر فهمیده اید که نشانه های قرمز یا مسائل مشکل ساز در روابط شما وجود دارد و به همین دلیل دچار دو دلی در دوران نامزدی شده اید، از آن ها غافل نشوید و فکر نکنید که اهمیت چندانی ندارند یا کسی که دوستش دارید تغییر خواهد کرد. برای داشتن ازدواج موفق، مهم تر از عاشق شدن، انتخاب درست و منطقی داشتن است.

دو دلی در دوران نامزدی می تواند چه مسیرهایی را طی کند؟

دو دلی در دوران نامزدی می تواند مسیرهای زیادی را طی کند: گاهی اوقات فقط در همان سطح ماندگار می شود. گاهی اوقات نسبت به آینده ازدواج خود احساس اطمینان می کنید و بعد اتفاقی می افتد که شما را در مکانی تاریک و تردید قرار می دهد.

حریم خصوصی در یک رابطه عاطفی باید چگونه باشد؟

شما نباید مجبور شوید از شخصی بخواهید که به شما حریم خصوصی دهد. بلکه روبرو شدن با شک و تردید در مورد ازدواج با فردی که استقلال شخصیتی شما را زیر سوال می برد، کاملا درست است و بهتر است شما از یک مشاور ازدواج در این زمینه کمک بگیرید.

رابطه جنسی چه تاثیری در دو دلی در دوران نامزدی دارد؟

مهم این است که شخصی که با او ازدواج می کنید، شخصی باشد که هنگام رابطه جنسی و محبت، به خواسته ها و نیازهای شما توجه کند و اهمیت دهد. در غیر این صورت، دو دلی در دوران نامزدی می تواند ناشی از این عدم درک باشد.

4.7/5 - (419 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

5 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مریم
3 سال قبل

سلام
من یه ماهه ازدواج کردم
من و نامزدم مشابهات خیلی زیادی داریم از هر لحاظ
وقتی کنارش هستم تردیدی از تصمیمم ندارم و حالم باهاش خوبه
ولی وقتی تنهام فکروخیال خسته م میکنه و هی با خودم میگم آیا تصمیم درستی گرفتم؟آیا این فرد کسی هس که باهاش خوشبخت میشم؟آیا واقعا دوسش دارم؟

این تردید ها طبیعیه؟کمکم کنید لطفا

تیم محتوا روان آرام
3 سال قبل
پاسخ به  مریم

دوست خوبم اگر این افکار و احساسات همیشگی هستند خیلی شما را اذیت میکنه بهتره که برای این موضوع حتما به مشاور یا زوج درمانگر مراجعه کنید

مرضی
2 سال قبل
پاسخ به  مریم

وای منم اینجوریمم دقیقا

مرضی
2 سال قبل
پاسخ به  مریم

ولی وقتی به نبودش فکر میکنم حالم بد میشه

سارا
1 سال قبل
پاسخ به  مریم

سلام میشه لطفا بگید بانامزدتون الان درچع مرحله ای هستید؟منم یکساله نامزد کردم همینجوریم خوشحال میشم تجربتونو بامن به اشتراک بذارید

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره