به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

زندگی می تواند هزاران چالش و ناامیدی را پیش روی ما بگذارد. اما وقتی شب ها نمی توانیم بخوابیم، حتی کوچکترین مشکل ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد. الگوی خواب مختل ممکن است بر سطح انرژی، تعادل عاطفی، توجه، تمرکز، حافظه و سلامتی ما تأثیر بگذارد. گاهی اوقات فقط ترس از این که ممکن است شب نخوابیم به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود. درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک یکی از شیوه های درمانی است که در این مقاله به آن اشاره شده است:

اختلالات خواب و نوروفیدبک:

خواب نقش مهمی در عملکرد روانشناختی و در بسیاری از حوزه های بهداشتی مانند سیستم ایمنی بدن، سیستم اعصاب و غدد درون ریز و سیستم قلبی عروقی دارد. تغییر در الگوی خواب می تواند بر سطح انرژی، تعادل عاطفی، توجه، تمرکز، حافظه و به طور کلی سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد. درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، یک درمان طولانی مدت و غیرتهاجمی بدون عوارض جانبی (راه رفتن در خواب ، بی حالی صبح ها و غیره) را ارائه می دهد که اغلب با برخی از وسایل کمکی خواب گزارش می شود.

عملکرد مغز:

عدم تعادل امواج آلفا مغزی در لوب جداری و همچنین سایر عدم تعادل ها به دلیل اضطراب، افسردگی، PTSD ، درد عمومی، بیماری لایم، میگرن و سایر مشکلات می توانند خواب را تحت تأثیر قرار دهند.کسانی که در خواب مشکل دارند نیز ممکن است از دندان قروچه (دندان قروچه) و همچنین تنش عضلانی و سردرد رنج ببرند.

حتی اگر تغییرات در فعالیت متابولیک مغز از طریق دارو حاصل شود، این تغییرات دائمی نیستند و استفاده از داروها می تواند با عوارض جانبی همراه باشد. در درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک و بیوفیدبک عمومی، مراجعان در واقع خود در مغز و بدن خود تغییراتی ایجاد می کنند. در نتیجه تغییرات اغلب طولانی مدت هستند.

رفتار:

قبل از شروع درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، باید یک نمای کلی از عملکرد مغز مراجع خود داشته باشیم. ما باید مناطق دقیق مغز را که اجازه خواب شبانه آرام به مراجع ما نمی دهد، ارزیابی کنیم تا موثرترین پروتکل های آموزشی را برای آن ها تعیین کنیم. در BiofeedbackWORKS ، ما برای ارزیابی برجسته ترین ناهنجاری های فعالیت امواج مغزی از الکتروانسفالوگرافی کمی ( qEEG ) استفاده می کنیم. سپس پروتکل هایی را ایجاد می کنیم که هدف آن ایجاد تعادل در مغز و بازگشت خواب آرام به زندگی مراجع است.

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

درمان اختلال خواب با نوروفیدبک چگونه است؟

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، وقتی مغز نوع فعالیت الکتریکی مورد نیاز برای تسهیل خواب آرام را ایجاد می کند، با ارائه پاداش های مثبت مغز را آموزش می دهد. وقتی مغز به دلیل پاسخ به بازخورد تغییر می کند، رشد از طریق خودآگاهی تغییر در الگوهای امواج مغزی را بدون کمک دارو تسهیل می کند . وبا گذشت زمان (20 تا 60 جلسه، بسته به سن مراجع و شدت مشکل) مراجعان گزارش می دهند که می توانند سریع تر بخوابند و شب ها خواب بهتری دارند. حتی وقتی کم خوابی انگیزه ای برای شخصی که به دنبال نوروفیدبک است نیست ، اغلب اولین تغییراتی که مردم گزارش می دهند مربوط به بهبود کیفیت خواب آن ها است.

چرا نوروفیدبک ؟

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از SOI رنج می برند دارای EEG با فرکانس بالا هستند، در حالی که افرادی که از SMI رنج می برند، کاهش EEG و کاهش تحریک را تجربه می کنند، که با فعالیت بیش از حد دلتا (موج آهسته) مشخص می شود و باعث ایجاد احساس خستگی می شود. اما اجازه نمی دهد شما در خواب بمانید.

در درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، مبتلایان به SOI قدرت بتا نسبی بیشتری را در دوره شروع خواب نشان می دهند، در حالی که کسانی که مشکل بی خوابی دارند، از بتا و گامای بالاتری در طول خواب NREM و REM برخوردار هستند. نوروفیدبک به کاهش فرکانس های بالا کمک می کند و دارای نتایج مثبت و طولانی مدت است.

نوروفیدبک یک گزینه ایده آل به جای دارو است. داروی بی خوابی غالباً دارای عوارضی مانند تغییر در اشتها، مشکلات توجه، سردرد و خواب آلودگی روزانه است. داروها همچنین برای تأثیر مداوم باید به طور مداوم تجویز شوند، در حالی که نتایج بدست آمده از نوروفیدبک پس از پایان درمان همچنان وجود خواهد داشت.

خواب و خستگی

در طول خواب، مغز فرصتی برای مرتب سازی، اولویت بندی و استفاده از تمام اطلاعات گرفته شده در طول روز دارد. عملکرد ذهنی با کاهش خواب تقریباً دو برابر سریعتر از عملکرد بدنی کاهش می یابد.

دلایل مشکلات خواب متنوع است. ممکن است به دلیل استرس، اضطراب، فرسودگی شغلی یا تفکر عادی حلقه ای باشد. علت هرچه باشد، مغز توانایی تغییر حالت مناسب برای خواب را از دست داده است.

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، به شما کمک می کند ریتم خواب طبیعی خود را بازیابی کنید. با آموزش کنترل و انعطاف پذیری مغز، انتقال آرام سیستم عصبی مرکزی از فعال شدن به حالت استراحت می تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد.

در مورد اختلالات مربوط به خستگی مزمن، می توان فرآیند طولانی برای تعادل و تقویت مجدد سیستم را طی کرد. تغذیه مناسب به عنوان یک درمان حمایتی در این مورد بسیار مهم است، همچنین تمایل به استفاده آرام از آن برای دادن فرصت به سیستم برای بازسازی و بازیابی.

درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

 معرفی نوروفیدبک:

نوروفیدبک زیرمجموعه ای از بازخورد زیستی است .در واقع، اولین واکنش بسیاری از افراد در مورد شنیدن اصطلاح ” نوروفیدبک ” معمولاً این است که می پرسند ، ” بازخورد زیستی چیست؟”

به بیان ساده، بازخورد زیستی روشی برای کسب اطلاعات از طریق کنترل درجه حرارت پوست، فشار خون، ضربان قلب، امواج مغزی و سایر شرایط بدن است که به شما کمک می کند تا کنترل فرایندهای طبیعی غیر ارادی بدن را از طریق تنفس، به اصطلاح شرطی سازی کنید و آرامش بخشید.

در درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک ، از نوعی رایانه یا دستگاه مانیتورینگ همراه با حسگرهای الکترونیکی استفاده می کنند تا اطلاعاتی را درباره آن چه در بدن اتفاق می افتد، ارائه دهند.

 

4.6/5 - (410 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره