به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
خیانت دوست پسر

خیانت دوست پسر

خیانت دوست پسر یک اتفاق ناراحت‌کننده است که ممکن است برای هر کسی رخ بدهد. مواجه شدن با خیانت دوست پسر موقعیت بسیار سختی است. معمولا همه افرادی که به آنها خیانت می شود، برای مدتی دچار بحران روحی می شوند و یا به دنبال یک دلیل موجه برای خیانت کردن شریک زندگی شان می گردند.

خیانت معمولا به عنوان پایان یک رابطه است. تعداد زیادی از زنان و یا مردانی که به آنها خیانت شده است دیگر نمی توانند به رابطه با طرف مقابل ادامه دهند و در نتیجه از هم جدا می شوند. اما سوالس که مطرح است این است که آیا بعد از خیانت دوست پسر می توان به رابطه با او ادامه داد؟ آیا ادامه دادن رابطه بعد از خیانت کار درستی است؟ چه راهکاری برای کنار آمدن با خیانت وجود دارد؟

در این مقاله سعی شده به راهکارهای کاربردی برای مواجه شدن با خیانت دوست پسر پرداخته شود:

 

نحوه برخورد با خیانت دوست پسر

خیانت با هر دلیلی که انجام شود، کاری ناپسند است. البته دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود افراد خیانت کنند اما موضوعی که وجود دارد این است که این کار تحت هیچ شرایطی قابل توجیه کردن نیست و فردی که خیانت می کند باید جوابگو باشد.

اما نکته دیگری که برای شریک زندگی و کسی که به او خیانت شده وجود دارد این است که فرد تصمیم دارد چگونه رفتار کند؟ چه تصمیمی می خواهد برای زندگی آینده اش بگیرد؟ صحیح ترین روش برخورد با خیانت کدام است؟

در ادامه چند مورد از روش های مناسب برخورد با خیانت بیان می شود:

 

1- احساسات تان را بپذیرید.

شوکه شدن، پرخاشگری، عصبانیت، ناامیدی و احساس ناتوانی کاملا عادی است. شما در حال تجربه کردن یک اتفاق هستید که احتمالا قبلا تجربه اش نکرده اید. بنابراین احساسات متناقضی که دارید، کاملا عادی است. نکته ای که باید همه به آن توجه داشته اند این است که پس از خیانت رابطه کلا تغییر پیدا می کند و دیگر مثل سابق نیست.

بنابراین داشتن احساسات متفاوت نسبت به قبل، بعد از این که شخص متوجه خیانت دوست پسر خودش بشود کاملا طبیعی است. این تغییرات حتی اگر دو نفر تصمیم بگیرند رابطه شان را ادامه دهند، در روحیه شان باقی می ماند و تا حد زیادی اجتناب ناپذیر است.

(؟Your Partner Cheated — Now What)

 

2- از خودتان مراقبت کنید

همان طور که گفته شد، فردی که متوجه خیانت شریک زندگی اش می شود، شرایط بسیار سختی را تجربه می کند. این مشکلات روحی ممکن است باعث شود که فرد با مشکلات جسمی نیز دست و پنجه نرم کند و نتواند روند عادی زندگی اش را دنبال کند.

حالت تهوع، اسهال، سرگیجه، مشکلات خواب و سردرد از جمله شایع ترین عوارضی است که افراد بعد از خیانت دوست پسر و یا خیانت شوهرشان تجربه می کنند. در چنین شرایطی نکته ای که اهمیت دارد این است که باید بدانید این عوارض طبیعی است. به دلیل استرس زیادی که به فرد وارد شده است و تنش های مختلفی که فرد تجربه می کند، این مسائل و مشکلات اتفاق می افتد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که نوع برخورد و ادامه دادن این حالت های روحی هیچ مشکلی را حل نمی کند. توصیه ای که مشاور به افرادی که این وضعیت را دارند می کند این است که باید تغذیه شان را بهبود ببخشند. خوردن غذاهایی که پروتئین و فیبر بیشتری دارند کمک می کند تا انرژی و نشاط فرد برگردد. هم چنین توصیه دیگر این است که بهتر است افراد آب زیادی بخورند چون خوردن آب فراوان به بهتر شدن وضعیت سیستم عصبی کمک می کند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله پیشگیری از خیانت همسر را مطالعه کنید.

 

3- دست از سرزنش بردارید

سرزنش کردن یکی از شایع ترین رفتارهایی است که افرادی که به آنها خیانت شده است انجام می دهند. سرزنش کردن دوست پسر، سرزنش کردن فردی که دوست پسرتان با او به شما خیانت کرده است و سرزنش کردن خودتان از جمله رفتارهایی است که ممکن است از شما سر بزند. اما نکته ای که همه باید بدانند این است که سرزنش کردن واقعا هیچ سودی ندارد.

سرزنش کردن فقط باعث می شود که انرژی تان هدر رود و نیز باعث می شود که خودتان بیشتر از گذشته ناراحت و غمگین شوید. وقتی که یک فرد شروع به سرزنش کردن دیگری می کند، دوست دارد خودش را در نقش قربانی جلوه دهد. این اتفاق اگر واقعیت هم داشته باشد، نمی تواند راهکار خوبی باشد. چون باعث ناامیدی بیشتر شخص می شود و هم چنین باعث می شود که فرد درباره خودش احساس بدی داشته باشد.

خیانت دوست پسر

4- به دنبال انتقام جویی نباشید

یکی از اشتباهات بزرگی که افرادی که به آنها خیانت شده است انجام می دهند این است که تلاش می کنند با انجام کارهای غیرمنطقی و احساسی از طرف شان انتقام بگیرند. این کارها ممکن است به این صورت باشد که به دوستان و آشنایان در مورد خیانت دوست پسر بگویند. هم چنین اشتباه دیگری که بعضی افراد انجام می دهند این است که آنها هم تصمیم می گیرند به صورت متقابل خیانت کنند.

کارهای این چنینی شاید در ظاهر باعث شود که فرد احساس آرامش کند اما وقتی که به باطن این عمل نگاه می کنید می بینید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. حقیقتی که وجود دارد این است که دوست پسر شما و یا شریک زندگی شما دچار اشتباه شده است. اما این که بخواهید اشتباه او را با یک اشتباه پاسخ دهید، یک کار کاملا اشتباه است.

قبل از این که در مورد خیانت دوست پسر خود با خانواده یا اطرافیان و یا در شبکه های اجتماعی صحبت کنید، کاملا فکر کنید. از صحت اتفاقی که افتاده مطمئن شوید و سپس انتخاب کنید که آیا می خواهید این کار را انجام دهید یا نه. زیاد اتفاق می افتد که افراد بدون این که مطمئن باشند، شریک زندگی شان را متهم می کنند اما پس از مدتی متوجه می شوند که اشتباه کرده اند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله خیانت به همسر را مطالعه کنید تا اثرات خیانت را بهتر بشناسید.

 

5- به مشاور مراجعه کنید

مراجعه به مشاور روانشناس یک راهکار کاملا مناسب برای مواجهه با خیانت دوست پسر است. افرادی که مورد خیانت قرار گرفته اند، نباید احساس کنند که تنها هستند. در چنین شرایطی ممکن است فرد دوست نداشته باشد اتفاقی که افتاده را با کسی در میان بگذارد و یا به دلیل آسیب روحی که دیده مایل نیست که صحبت کند.

در چنین شرایطی استفاده از توصیه های یک مشاور روانشناس می تواند بسیار راهگشا باشد و به افرادی که شریک زندگی شان به آنها خیانت کرده کمک کند. یک مشاور متخصص و مجرب به شما کمک می کند تا بتوانید هر چه سریع تر با موضوع کنار بیایید و به زندگی عادی که قبلا داشته اید برگردید. در این موقعیت ها استفاده از مشاوره های یک مشاور متخصص و مجرب می تواند به فرد کمک کند تا بحران ها را پشت سر بگذارد.

مراجعه به مشاور رابطه دوستی می تواند یک کمک بسیار اساسی به شما برای تصمیم گرفتن در مورد ادامه زندگی تان باشد.

 

6- تصمیم قطعی بگیرید

همان طوری که به افراد توصیه می شود که در مورد خیانت دوست پسر تصمیم احساسی و غیر عقلانی نگیرند، به آنها توصیه می شود تا برای ادامه زندگی شان تصمیم درستی بگیرند و اجازه ندهند که کار به درازا بکشد و بیش از حد درگیر شوند.

مسئله ای که وجود دارد این است که شما بعد از این که مورد خیانت قرار گرفتید باید تمام جوانب امر را در نظر بگیرید و   بعد از آن برای آینده تصمیم بگیرید. اما بعد از این که تصمیم تان را گرفتید نباید اجازه دهید که عوامل مختلف بر روی اراده تان تاثیر بگذارند. باید تلاش کنید با جدیت تمام هدفی را که برای آینده زندگی مشترک تان در نظر گرفته اید، ادامه دهید.

 

نتیجه گیری:

مواجه شدن با خیانت دوست پسر یک موقعیت تلخ و آزاردهنده است که ممکن است برای هر زنی رخ دهد. خیانت باعث می شود که بنای اعتمادی که دیگران از شما ساخته اند به کلی نابود شود. و دوباره ساختن این بنا تقریبا غیر ممکن است. ادامه دادن یا ادامه ندادن زندگی با فردی که خیانت کرده است یک تصمیم بسیار مهم است که اشخاص مختلف باید بگیرند.

برای تصمیم گیری در مورد این که می خواهید زندگی تان ادامه پیدا کند و یا ادامه پیدا نکند باید تمام شرایط را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید تا بعدها باعث پشیمانی تان نشود.

 

منابع:

www.psychologytoday.com

www.yourtango.com

چگونه با خیانت دوست پسر برخورد کنم؟

برخورد با خیانت دوست پسر باید کاملا منطقی و دور از احساسات باشد تا باعث پشیمانی نشود.

چه برخوردی مناسب خیانت دوست پسر است؟

برای پیدا کردن بهترین راه برخورد با خیانت دوست پسر مراجعه به مشاور روانشناس می تواند کمک زیادی به شما بکند.

با خیانت دوست پسرم چه کنم؟

خیانت کردن دوست پسر یک موقعیت بسیار حساس است که ممکن است باعث آسیب جدی به روحیه شما شود. بهتر است اگر نیاز به کمک دارید به یک روانشناس مراجعه کنید.

چرا دوست پسرم خیانت کرده است؟

خیانت کردن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به بررسی نیاز دارد و با عجله نمی توان اقدام مناسبی انجام داد.

4.6/5 - (475 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ماها
6 ماه قبل

نمیدونم کی جواب میدید من الان حالم خیلی بدههههه به صورت اتفاقی مکالمه طرفو شنیدم
داغونم بعد از 4سال ساختن با کسی که پر از عیب بود دلم خوش بود فقط با منه ولی نابود شدم بدنم سر سر یخ شده حالم بده خداییااااا چرا واقعا

Venowshe
1 سال قبل

من با صمیمی ترین رفیقم دعوام شده حالا اونم شماره رل منو داره. الان میگ هلیا رلت بمن پیشنهاد داده رلمم میگ دروغ میگ موندم حرف کیو باور کنم حالم بده واقعا میخوام خودمو خلاص کنم:)

مرجان
1 سال قبل
پاسخ به  Venowshe

کاملا برمیگرده به شناختی که در مورد هردو طرف داری

سارن
2 سال قبل

منظورم این بود ک من خیانت کردم وسواس فکری دارم نه اون ☹️

سارن
2 سال قبل

سلام من فقط میخام خیانت کنم دنبال اینم چرا اصلا از خیانت چی‌بهم میرسه لطفاً یکی کمک کنه الان میخام بعد دو بار خیانت بخشیده شدم دوباره همش با خودم میگم اینکار انجام بدم واقعا نمی‌دونم چی به چیه یه دلیل قاطع و محکم میخام خیانت نکنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
2 سال قبل
پاسخ به  سارن

سلام دوست عزیز؛ برای بررسی بیشتر و شناخت شخصیت خودتون و رفع و پیشگیری از مشکلات بیشتر در آینده از روانشناس فردی کمک بگیرید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره