به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
تفریحات زندگی مشترک

تفریحات زندگی مشترک

تفریحات در زندگی مشترک

کارگاه بهبود زندگی مشترک برای رفاه حال مراجعین سایت روان آرام، در این سایت قرار گرفته است. این کارگاه به صورت زنجیره ای و چند مقاله ای می باشد.در این بخش قرار بر آن است که اندکی درباره تفریحات زندگی مشترک سخن به میان آورده شود. اصولا و به طور معمول تفریحات در زندگی مشترک و در دیگر مراحل زندگی افراد، از مهم ترین بخش های پایداری وضعیت خوب است. افراد نیازمند تجدید قوا می باشند و این امر با تفریح کردن میسر است.ممکن است با آمدن نام تفریح ذهن افراد به سمت مسافرت و هزینه های هنگفت هدایت شود. بدیهی است که این نوع تفریح نیز بخشی از آن را شامل می شود اما تمام آن نبود و نیست. در ادامه به تمامی این نوع وقت گذرانی های واجب و مفید خواهیم پرداخت.

تفریح انواع گوناگونی دارد و می توان آن را در انواع نام ها و جایگاه ها قرار داد. در اینجا به بخشی از آن ها به صورت تیتروار پرداخته و سپس به طور کامل توضیح داده می شود.

 

انواع تفریحات زندگی مشترک

  1. صحبت کردن و وقت گذرانی با یک دیگر
  2. فیلم دیدن در خانه و یا رفتن به سینما و تئاتر
  3. رفتن به سفر
  4. پیاده روی کردن
  5. بازی های فکری
  6. ورزش کردن
  7. و…

همان طور که انتظار می رود فرصت آن ست که هر کدام از موارد ذکر شده به صورت کامل و مفصل توضیح داده شود.

 

صحبت کردن و وقت گذرانی با یک دیگر

همانطور که گفته شد، تمامی تفریحات در سفر رفتن و هزینه کردن خلاصه نمی شود. صحبت های روزانه، وقت گذراندن عصرگاهی با پارتنر، درد دل کردن و… نیز می تواند برای زوجین حکم تفریح را داشته باشد. به هنگامی که افراد از مشغله های روزانه خود آسوده می شوند به تفریح می پردازند. حتی به هنگام مطالعه دانش آموزان نیز روزی در هفته را برای تفریح خالی می گذارند. این تفریح برای افراد حکمی واجب دارد. نوعی واجب کفایی. یکی از پیشنهادات چنین است که در هر عصر طرفین رابطه کنار یکدیگر نشسته و باهم گفت و گو کنند. گفت و گو می تواند تمامی فشار های روحی و روانی را کاهش دهد.

تحقیقات اخیر حکم می دهند که خانواده ای با یکدیگر صحبت می کنند سلامتی روان بیشتر دارند. در نتیجه آن خانواده ای شاد تر، خوشبخت تر و عاشق تر می باشند. پس صحبت کردن از واجب ترین کارهاست. اگر یکی از طرفین علاقه ای به صحبت ندارد بهتر است این میل را در خود ایجاد کرده و به گفت و گو پردازد. البته که تا حدی نیز در این شرایط نیاز به درک متقابل از فرد کم صحبت است.

 

فیلم دیدن در خانه و یا رفتن به سینما و تئاتر

فیلم و کتاب و موسیقی می تواند افراد را از جایی که هستند خارج کند. بهتر است دو طرف رابطه سعی کنند وجه اشتراکی در ژانر فیلم با یکدیگر پیدا نمایند. دیدن فیلمی که هر دو طرف از آن لذت ببرند، تحلیل آن، نقد آن و گفت و گو در مورد آن می تواند صمیمیت میان افراد را افزایش دهد. همچنین آسودگی از زمان و مکان در کنار بودن در کنار پارتنر می تواند متمایز بودن شخص را مشخص نماید. در نتیجه این تفریح نیز تفریحی است که به افراد پیشنهاد می شود.

 

رفتن به سفر 

حال فرصت آن چیزی است که پس از شنیدن تفریحات زندگی مشترک به ذهن افراد خطور می کند. سفر می تواند یکی از بهترین تفریحات موجود برای افراد باشد. با رفتن به سفر افراد با آسودگی از مسئولیت های روزمره خود می توانند استراحتی مفید داشته باشند. به هنگامی که سفر برای خانواده ای شکل می گیرد، خواه ناخواه به صمیمیت میان آن ها افزوده می شود. در نتیجه این تفریح نیز می تواند باعث بهبود رابطه و زندگی مشترک گشته و زناشویی را ارتقا بخشد.

سفر لزوما نباید سنگین، با هزینه های بالا و دور دست باشد. ممکن است خارج شدن از شهر آن هم برای چند ساعت سفر محسوب شود.پس محدودیتی در آن وجود ندارد و افراد می توانند با توجه به بودجه و وضعیت مالی خود نوع سفر را انتخاب کرده و به آن اقدام نمایند.

 

پیاده روی کردن 

پیاده روی کردن می تواند جریان زندگی را به طور کل تغییر دهد. ساعت این پیاده روی با توجه به سلیقه طرفین متفاوت است اما می توان هنگام غروب، لحظات بهتری را سپری کرد. به هنگامی که زوج همراه یکدیگر و دست در دست یک دیگر راه رفته و سخن می گویند و هوای تازه استشمام می نمایند، می توانند حل مشکلات را ساده تر دیده و به زندگی امید وار باشند. در نتیجه پیاده روی های مستمر، شبانه و یا روزانه به زوج پیشنهاد می گردد

(همان طور که کمی پیش تر ذکر شد صحبت کردن مهم تری راه حل مشکلات است. تمامی این مراحل و پیشنهادات نیز برای به وجود آمدن فرصتی بیشتر جهت گفت گو است. پس گفت و گو را اولویت زندگی قرار دهید.)

 

بازی های فکری 

بازی تنها برای کودکان نیست. یکی از سرگرمی های پیشنهادی به زوجین بازی های فکری و یا گروهی و دونفره است. آنان می توانند با انجام این بازی ها از زمان فارغ شده و یا همه چیز را فراموش نمایند و لحظاتی شاد را برای خویش به ارمغان بیاورند. با توجه به تفاوت در علایق و سلایق زوجین می توان این بازی ها را انتخاب کرده و از سپری کردن لحظات در شادی لذت برد.

 

ورزش کردن

ورزش کردن دو نفره عقل سالم و زندگی ای شاد را در بدنی سالم به ارمغان می آورد. افراد می توانند با ورزش کردن علاوه بر بالا بردن امید به زندگی و شادی جسم خودت را نیز تقویت نمایند. داشتن هدف در ورزش (به طور مثال ایستادن به روی دست، زدن 50 شنا، 50 دراز و نشست و…) می تواند افراد را با انگیزه تر و خوش حال تر نماید. در نتیجه ورزش نیز پیشنهاد می گردد.

و…

موارد بالا، مواردی قابل تعمیم است. افراد می توانند با شناختی که از پارتنر خود و خود دارند، هر نوع وقت گذرانی با یکدیگر را برای بهبود زندگی مشترک و به منظور بهترین تفریحات زندگی مشترک انتخاب نمایند. بهتر است این نوع تفریحات مستمر بوده و به صورت مقطعی نباشد چرا که مشغله ها نیز مقطعی نمی باشند. پس آسودگی از آن ها نیز نباید از خودشان کمتر باشند.

به امید آنکه در تفریحات با همسر و شریک زندگی تان روز های خوش و شادی را سپری نمایید و دائما از انتخاب وی برای خویش راضی باشید.

تفریحات زندگی مشترک

 

چرا باید به دنبال بهبود زندگی مشترک بود؟

حقیقت امر آن است که خانواده یکی از اولین محیط هایی است که در دیگر محیط های زندگی اثر گذار است. به هنگامی که فرد در خانواده و زندگی زناشویی دارای مشکل  باشد به طور معمول در زندگی شغلی، تحصیلی و… نیز در نوعی افت قرار می گیرید. در نتیجه بهبود آن باعث بهبود دیگر قسمت ها و بخش های زندگی افراد نیز می گردد.

 

دریافت مشاوره

جهت بهبود رابطه می توان از مشاوره نیز استفاده کرد چرا که مقالات، بر خلاف مشاوران بدون شناخت شما و به طور کلی حکم می دهند. با مراجعه به روانشناس و در جریان قرار دادن وی می توان به نتایجی مطلوب تر و برتر دست یافت. کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره روان آرام همراه کادر مجرب خود توان یاری افراد را در این حوزه نیز داراست. برای برقراری ارتباط با روان آرام می توانید از دیگر بخش های سایت دیدن نمایید.

 

امید است که کارگاه بهبود زندگی مشترک را تا به اینجا دنبال کرده و در ادامه نیز مورد توجه قرار دهید چرا که در ادامه نیز با چندین مقاله مرتبط راهنما کننده شما و زندگی مشترکتان خواهد بود. این کارگاه به صورت کاملا رایگان، برای رفاه حال شما عزیزان و بهبود زندگی مشترکتان تهیه و تدارک دیده شده است. امید است که مفید واقع شود و با مطالعه آن و به کار بستن آن بتوانید در راه ارتقای زندگی زناشویی خود بکوشید . موفق و برقرار و روان آرام باشید.

چرا باید برای زندگی مشترک تفریح داشت؟

به هنگامی که افراد به صورت کاملا بی وقفه در کنار همسر خود وقت می گذرانند و درگیر زندگی هستند، توان مقابله با مشکلات آنان کاهش می یابد. در نتیجه نوعی تجدید قوا برای تمامی افراد نیاز است.

آیا می توان در منزل نیز تفریح کرد؟

قطعا!
تفریح به هیچ عنوان نیازمند هزینه های بالا و سفر و وقت بسیار نمی باشد. با کوچک ترین شادی های روزمره نیز می توان استراحت و تفریح نمود.

می شود چند مورد از تفریحات با همسر را نام ببرید؟

دوچرخه سواری، بازی های نظیر اسم فامیل، منچ و... ،صحبت کردن در مورد اتفاقات روزمره، آشپزی با همسر، پخت کیک، چای عصرگاهی، پیاده روی و...

4.6/5 - (481 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Saeed
10 ماه قبل

سلام من همسرم رو تنها با خواهر وبرادرانش فرستادم تفریح ایا کاردرستی انجام دادم که تنهایی فرستادم یا خیر تشکر

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره