به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؟

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؟

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد و چگونه میتوان با آن کنار آمد ؟

انسان ها با احساسات خود زنده اند. شاید مهم ترین فرق انسان های و محیط خود در داشتن همین عواطف و احساسات می باشد. احساساتی که میان شما ، همسر ، فرزند و دوستانتان شکل میگیرد به شما انرژی می دهد و حس زندگی را در شما تقویت می کند. یکی از قوی ترین این احساسات ، عواطفی است که نسبت به همسرتان داشته باشید. اما این عواطف گاهی تا ابد پا بر جا نیستند و در نتیجه عوامل مختلف از دست می روند. باز گرداندن عواطف کار بسیار دشواری است پس بهتر است یاد بگیرید که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؟!

افراد همیشه به احساسات خود پایپبند نمی ماند. گاهی اوقات عوامل متعددی دخیل می شود تا شما تصمیم بگیرید که از نظر عاطفی از فردی جدا شوید به جای اینکه بمانید و خود را آزار دهید. به همین علت است از وضع فعلی خود عبور می کنید ولی به مرحله ی جدیدی ورود می کنید که در آن غم ، اندوه و افسردگی در کمین شماست. در این جاست که باید بدانید دقیقا بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد. در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد.

طلاق عاطفی چیست ؟

در بسیاری از مواقع طلاق عاطقی زمینه و عامل طلاق قانونی می باشد. در این حالت زوجین پیش از آنکه به طور رسمی و قانونی از یکدگیر طلاق بگیرند ، از نظر عاطفی از هم جدا گشتند و هیچ تعلق خاطری به یکدیگر حس نمی کنند. پس از اینکه از نظر عاطفی افراد از یکدیگر مستقل گشتند با چالش ها و مشکلات زیادی رو به رو می شوند. راه هایی است که می توان با جدایی کنار امد و یاد گرفتن که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد. در این مقاله به شما راهکار هایی جهت گذر از این وضعیت ارائه می دهیم.

بعد از طلاق عاطفی باید چه کرد ؟

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؛ راهکار های فردی

برای مواجه با این مرحله زندگی راهکار هایی است که شخص باید مورد پیگیری قرار دهد و تا از نظر روحی خود را تقویت کند. در این قسمت به توضیح این رهکار ها می پردازیم.

1-به خوبی استراحت کنید.

اولین و مهم ترین راهکاری که در پاسخ به این سوال مطرح می شود این موضوع است : به خودتان زمان بدهید. شاید این پاسخ برای اینکه بدانید بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد کمی عجیب باشد. اما اگر علت این موضوع را بدانید ، به اهمیت آن پی می برید. طلاق عاطفی یک شبه رخ نمی دهد. مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد تا افراد به طور کامل از احساساتی که دارند گذر کنند و از یک دیگر فاصله احساسی بگیرند. در این مدت افراد به چالش های روحی و تنش های ذهنی زیادی رو به رو می شود و از نظر روحی و جسمی تحلیل می روند.

پس بسیار اهمیت دارد بدانید بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد : باید به خوبی استراحت کنید تا از چه جسمی و چه روحی قوای خود را دوباره جمع کنید و بتوانید زندگی جدیدی را از نو شروع کنید.

2-به خودتان فضا بدهید.

فضا دادن یعنی چه و چرا بعد از طلاق عاطفی باید انجام شود ؟ فضا دادن یعنی مدتی را در خلوت خود سپری کنید و سعی کنید با خود برای آنچه اتفاق افتاده است با خود به مصالحه برسید. سعی کنید به طور کامل بپذیرید که احساساتی که داشتید به پایان رسیده است. این مصالحه و سازشی که با ذهن خود می کنید به شما در باز یافتن آرامشتان کمک خواهد کرد.

3-خاطرات را از خود دور کنید.

معمولا افراد از خاطرات به عنوان یک امر خوشایند یاد می کنند. در حالی که خاطرات همیشه برای شما خوشایند نیستند و باید بدانید در پاسخ به این سوال که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ، حذف خاطرات نیز اهمیت دارد. باید بدانید که عشقی که تجربه کردید چه شیرین و چه تلخ به پایان رسیده است و حالا باید آن ها را به دست زمان بسپارید. تجدید خاطرات نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد بلکه مدت زمان ریکاوری شما را دردناک تر و سخت تر می کند. سعی کنید اشیا و وسایلی که شما را به یاد گذشته می ندازد از دسترس خود خارج کنید و راه هایی که به نوعی برای شما تداعی خاطرات می کند را کاملا از بین ببرید.

در هیچ صورتی به گذشته و امور مربوط به آن ارتباط برقرار نکنید مگر در زمانی که مجبور می باشید.

4-تجربیات خود را یادداشت کنید.

باید بدانید بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد و چه کارهایی باعث تخلیه احساسات منفی شما می شود .افکاری که در آن غوطه ور هستید باید به نحوی تخلیه شوید و برهی از کار ها به آن کمک می کند. بهترین و مفید ترین راهی که فکر کردن را متوقف می کند ، نوشتن افکار است. آنچه از ذهنتان می گذرد را بر روی کاغذ یادداشت کنید و یا به شکل نقاشی نشان دهید. این کار کمک می کند که احساس سبکی کنید و ذهنتان نیز از دغدغه ی فکری سبک شود.

5-سعی نکنید که وضعیت را به حالت گذشته برگردانید

باید بدانید که در مقابل پارتنر خود بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد .فراموش نکنید که وقتی طلاق عاطفی رخ می دهد راه ارتباط به گذشته به کلی نابود و ویران شده است.  پس تلاش برای بازگرداندن وضعیت سابق نه تنها بی فایده خواهد بود ، بلکه اوضاع را به مراتب بدتر می کند. اگر فکر می کنید که هنوز راهی برای احیا عواطف و احساسات وجود دارد بر گذشته ی خود تاکید نکنید. بلکه با تجربه و درس گرفتن از تجربه تلخ سابق راه جدیدی را برای ساختن احساسات و عواطف نو امتحان کنید. اگر موفق به احیا رابطه خود شدید ، از تمامی عواملی که در گذشته این سردی را ایجاد کرد دوری کنید.

در این قسمت از مطلب راهکارهایی جهت کنار آمدن با طلاق عاطفی ارائه دادیم. برای اینکه بدانید از نظر اجتماعی بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؟

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؛ راهکار های اجتماعی

علاوه بر راهکار های فردی ، رویکرد اجتماعی شما نیز می تواند در گذر از طلاق عاطفی موثر باشد. در این قسمت ما این راهکار ها را توضیح می دهیم :

1-دوستان مناسبی را برای ارتباط با خود انتخاب کنید.

بعد از اینکه با احساسات خود کنار امدید ، نیاز دارید که با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید و از جنبه های دیگر ، ارتباطات خود را تقویت کنید. این مورد باعث می شود که راحت تر بتوانید با وضعیت کنونی خود کنار بیایید. شایان ذکر است ارتباط با افراد اشتباه می تواند به مراتب وضعیت روحی شما را بدتر کند.

2- خود را مشغول نگه دارید.

اگر انزوا را برای مقابله با این مشکل انتخاب کنید ، قطعا بدتر خواهید شد. باید بدانید که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد تا از تنهایی خارج شده و بتوان برخی از دغدغه ها را نادیده گرفت. بهترین راه برای جلوگیری از انزوا ، مشغول کردن خود با کارهای فردی و اجتماعی می باشد.

3-به مشاوره طلاق عاطفی مراجعه کنید.

اگر احساس می کنید که از نظر روحی در وضعیت بسیار بدی قرار دارید نباید خود را رها سازید و باید بدانید که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد که گاهی این اگاهی از طریق مشاوره به دست می آید. طلاق عاطفی به اندازه کافی شما را با سختی رو به رو کرده است و دچار شدن به مسائل روحی می تواند شما را از نظر روحی و جسمی  بیمار کند. پس اگر اوضاع خود را وخیم تخشیص می دهید. با یک مشاور یا روانشناس ارتباط برقرار کنید.

کلینیک مشاوره و روانشناسی روان آرام به شما در بهبود وضعیت روحی خود کمک خواهد کرد.

بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد ؟

6 امر که بعد از طلاق عاطفی نباید انجام داد

در این مقاله توضیح دادیم چه راهکار هایی برای عبور از جدایی عاطفی مناسب است و بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد. برای گرفتن نتیجه بهتر باید از انجام برخی کار ها نیز خود داری کنید :

  1. از تنهایی دوری کنید: انزوا تنها اوضاع را بدتر می کند.
  2. از مصرف مواد الکلی یا مخدر دوری کنید : اوضاع را فقط بدتر می کند و بهبود روحی شما موقت خواهد بود.
  3. از مصرف بی رویه دارو خود داری کنید : دارو های آرامش بخش تنها شما را خواب آلود می کند و نه تنها وضعیت اعتیاد برای شما ایجاد می کند بلکه فرصت پذیرش حال کنونی را نیز از شما سلب می کند.
  4. گذشته را تداعی نکنید : آنچه که گذشته است قابل بازگشت نیست پس با تداعی کردن خاطرات وضعیت را آشفته تر نکنید.
  5. از واقعیت فرار نکنید : اولین قدم برای گذر از وضعیت بد روحی ، پذیرش حقیقت است. پس از آن فرار نکنید.
  6. برای بازگرداندن گذشته تقلا نکنید :فوقا ذکر کردیم که طلاق عاطفی یک شبه رخ نداده است پس تلاش شما برای بازگشتن به وضعیت سابق بی فایده خواهد بود.

ما سعی کردیم تا در مطلب توضیح دهیم که بعد از طلاق عاطفی چه باید کرد. این راهکار ها می تواند برای عبور از وضعیت فعلی برای شما بسیار مفید باشد. اما فراموش نکنید اگر حال روحی شما بهبود پیدا نمی کند و روز به روز بدتر می شود ، نیاز دارید تا با یک مشاور صحبت کنید. مشاوره به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر با واقعیت کنار بیاید و بتوانید زندگی خود را هرچه بهتر ادامه دهید.

ما در روان آرام به شما در یافتن مشاور مناسب خود کمک می کنیم و در ساختن زندگی با کیفیت به شما یاری خواهیم رساند. با ما تماس بگیرید.

آیا می توان پس از طلاق عاطفی مجددا رابطه عاطفی ایجاد کرد ؟

پس از طلاق عاطفی امکان اینکه همان رابطه را به وضعیت سابق برگردانید غیر ممکن است. اما می توانید با همسر خود مسیر جدیدی را با عواطف و احساسات نو شروع کنید.

چگونه می توان با طلاق طوافقی کنار آمد ؟

یافتن دوستان جدید ، مشغول کردن خود ، یادداشت کردن احساسات و ... از راهکار های پذیرش طلاق عاطفی است. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره طلاق عاطفی چه تاثیری در بهبود وضع روحی دارد ؟

مشاوره طلاق عاطفی به شما کمک می کند که بهتر بتوانید با خود و وضعیتی که در آن قرار دارید کنار بیایید.

4.7/5 - (465 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره