به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
برخورد با خیانت زنان

برخورد با خیانت زنان

خیانت تجربه بسیار تلخی در زندگی همه ماست که می تواند احساس مقصر بودن، بی اعتمادی، ترس، خشم و … را در ما ایجاد کند. و مدت ها طول بکشد تا از پیامدهای منفی خیانت رها شویم. بسیاری از ما ممکن است بخواهیم که تلافی کنیم یا دوباره وارد رابطه نشویم. هر چه نزدیکی و ارزش یک رابطه برای ما بیشتر باشد، آسیب های بعد از آن نیز بیشتر خواهد شد. بسیاری از مردان از زنانی که دوست داشته اند خیانت دیده اند و برای برخورد با خیانت زنان تلاش کرده اند. در این مقاله به مهمترین دلیل خیانت زنان، احساسات پس از تجربه خیانت و راه های کنار آمدن و گذر کردن از آن اشاره شده است:

برخورد با خیانت زنان

هر وقت می شنویم که کسی خیانت کرده است، به طور خودکار فکر می کنیم این مرد است که این کار را انجام داده است، اما زنان نیز خیانت می کنند. بله زنان نیز خیانت می کنند و بسیاری از مردان در برخورد با خیانت زنان ، سختی ها و بحران های بسیاری را تجربه می کنند.

چرا زنان خیانت می کنند؟

دلیل اصلی این است که احساس یکنواختی می کنند. اغلب، زنان برای انتقام گرفتن از همسر یا شریک جنسی خود خیانت می کنند.

دلیل خیانت زنان

زنان دوست دارند از آن ها مراقبت کنند و اگر احساس کنند که فراموش شده اند و مرد دیگری نیز وجود داشته باشد که به او توجه نشان دهد ، می تواند خیانت کنند. همچنین رضایت جنسی نیز در خیانت کردن زنان، اهمیت دارد. در دنیای مدرن امروز که زنان آگاهی بیشتری نسبت به رضایت جنسی پیدا کرده اند و نگاه سنتی گذشته نسبت به رابطه یک طرفه از بین رفته است، زنان نیز به دنبال رابطه جنسی با کیفیت هستند. در ادامه به روش های برخورد با خیانت زنان اشاره شده است:

چگونه با خیانت برخورد کنیم؟

1. احساسات خود را نامگذاری کنید:

خیانت یک عمل است. احساساتی که از آن ناشی می شود، همان چیزی است که وقتی می گوییم “به ما خیانت شده است” منظورمان است. برای شروع بهبود و برخورد با خیانت زنان ، باید در مورد احساساتی که خیانت به وجود آورده است، روشن و آگاه باشید.

برخی از رایج ترین مواردی که ممکن است در برخورد با خیانت زنان با آن ها روبرو شوید عبارتند از:

خشم:

شما صدمه دیده اید و یکی از طبیعی ترین احساسات در چنین شرایطی عصبانیت است.

غم و اندوه:

در برخورد با خیانت زنان ، شما ممکن است بسیار غمگین شوید، گریه کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که احساس از دست دادن می کنید. از دست دادن اعتماد، از دست دادن شخصی که فکر کرده اید با شما خواهد ماند، از دست دادن خاطرات شاد، از بین رفتن آینده ای است که با آن ها دیده اید.

تعجب:

بله، شما احتمالاً از اینکه متوجه شده اید این شخص به شما خیانت کرده است، شوکه شده اید.

ترس:

در برخورد با خیانت زنان ، ممکن است نگران عواقب این خیانت باشید. این ممکن است به معنای آشفتگی اساسی در زندگی شما باشد و این ناشناخته ها شما را بترسانند.

انزجار:

ممکن است در برخورد با خیانت زنان ، از او متنفر شوید. حتی از خودتان برای دوست داشتن یک فرد خائن ناراحت و منزجر می شوید که طبیعی است و باید از آن گذر کنید.

ناامنی:

ممکن است خودتان را زیر سؤال ببرید و شک کنید که آیا شایسته عشق و مراقبت هستید یا نه. از این گذشته، شخصی که به شما خیانت کرده است، به وضوح احساس کرده است که شما نیستید.

شرم:

ممکن است خود را مقصر بدانید و از آن چه اتفاق افتاده و چگونه دیگران ممکن است اکنون شما را ببینند و با شما رفتار کنند، شرمنده شوید.

تنهایی:

در برخورد با خیانت زنان ، به عنوان یک مرد که اغلب درونگرا تر از خانم ها هستند، احساس می کنید که کسی خیانت شما را تجربه نکرده است، پس چگونه ممکن است درک کنند؟

برخورد با خیانت زنان

سردرگمی:

ممکن است شما به سادگی نتوانید آن چه اتفاق افتاده را درک کنید. این یک گام مهم برای مشخص کردن احساس شما در زمان برخورد با خیانت زنان است. ممکن است بسیاری از این موارد را بعد از خیانت احساس کنید.

به عنوان مثال، شگفتی و سردرگمی ممکن است اولین چیزهایی باشد که احساس می کنید، و سپس با عصبانیت و انزجار یا اندوه و ترس همراه شوند.

2. مقاومت در برابر تلافی:

در برخورد با خیانت زنان ، ممکن است شما یک فشار قاطع برای تلافی را تجربه کنید. اما نباید! ممکن است شما از آن چه اتفاق افتاده است عصبانی شوید و ممکن است احساس کنید که او مستحق مجازات است، اما تلافی کردن یک تلاش غیر سازنده و مخرب برای شما است.

در برابر وسوسه مقاومت کنید. سرانجام احساس غم محو می شوند و از بین می روند و خوشحال می شوید که تلافی نکرده اید.

3. دور شوید:

در برخورد با خیانت زنان ، بهترین راه حل کوتاه مدت، اجتناب و دوری نسبت به هر نوع ارتباطات با شخص خیانت کار است. این بدان معنی است که او را نبینید، پیام نزنید، رسانه های اجتماعی خود را هر 5 دقیقه یک بار چک نکنید. شما باید مدتی فاصله بگیرید و روابط خود را با آن شخص قطع کنید.

حال اگر شخص خیانکار سعی کند با شما ارتباط برقرار کند (و احتمالاً این کار را می کند)، فقط می توانید با آرامش به آن ها بگویید که نیاز به زمان و مکان دارید. از او بخواهید که به خواسته های شما احترام بگذارند و شما را ترک کنند.

4. بررسی خیانت:

مردم به دلایل مختلف کارهای جنجالی انجام می دهند و ممکن است به شما کمک کند در مورد چگونگی وقوع این خیانت فکر کنید. افزایش آگاهی و اطلاعات شما نسبت به خیانت و نحوه برخورد با خیانت زنان ، می تواند به شما در بهتر کنار آمدن کمک کند.

5. بررسی رابطه:

میزان درد عاطفی که شما پس از خیانت تجربه می کنید، بستگی به نزدیکی آن رابطه دارد. بعد از خیانت، احتمالاً از خودتان می پرسیدید که برای این شخص چه معنایی داشته اید.

در برخورد با خیانت زنان، ارزش و نزدیکی آن رابطه برای شما تعیین خواهد کرد که آن شخص را در زندگی خود نگه دارید یا ترکش کنید. برای تصمیم گیری بهتر است از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید.

خیانت زنان

6. بحث برای یک شخص ثالث:

در این مواقع صحبت کردن با شخص ثالث که مهارت های کافی کمک به شما را داشته و محیطی محرمانه را محیا می کند، می تواند به شما بسیار کمک کند. نکته بسیار مهم این است که با کسی صحبت کنید که بتواند منصفانه قضاوت کند. دلیل این امر این است که این فرد می تواند مشاوره صادقانه و بازخورد سازنده ای در مورد برخورد با خیانت زنان ارائه دهد.

7. در مورد مسائل تأمل کنید:

به درون نگاه کنید و سعی می کنید خیانت، عواقب و پیامدهای طولانی مدت آن در زندگی خود را بفهمید. ممکن است بلافاصله پس از خیانت به فکر کردن، احساسات و رفتارهای خود بپردازید و فکر کنید که چگونه ممکن است در آینده از موقعیت های مشابه خودداری کنید. بنابراین، تأمل کنید، اما سعی کنید از آن بازتابی تولید کنید که زیاد ساکن نشود، بلکه به دنبال حرکت باشد.

8. با شخصی که به شما خیانت کرده است، صحبت کنید:

این یک قدم بزرگ و گامی است که به برخی از تصمیم گیری ها نیاز دارد. اما به کسی که به شما خیانت کرده است چه می گویید؟ نکته بسیار مهم ساختار صحبت این است که شما باید به روشی صحبت کنید که بر شما متمرکز شود و نه آن ها. با این روش می توانید از قرار دادن آن ها در خط دفاعی خودداری کنید و مکالمه را با هم دوستانه نگه دارید.

بنابراین، جملات خود را با “من” شروع کنید و سعی کنید به واقعیت ها پایبند باشید.

9. قطع رابطه با خیانکار:

این که شما انتخاب می کنید یک خیانت را ببخشید  یا خیر و رابطه را حفظ کنید، به موارد زیادی بستگی دارد: شدت آن، چقدر برای رابطه ارزش قائل هستید و نحوه خیانت.

با این حال، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آیا این اولین بار بوده است که چنین کاری را با شما انجام داده است یا خیر. اگر کسی قبلاً به شما آسیب رسانده است، به شدت باید در نظر بگیرید که آیا نگه داشتن این شخص در زندگی برای شما بهتر است یا خیر.

به طور کلی، خیانت دوم فشار و ناراحتی بیشتری بر روابط و تعامل شما با یکدیگر خواهد گذاشت.

10. حرکت کنید:

وقتی احساس خیانت می کنید، چیزی نیست که خیلی سریع با آن برخورد کنید. شما برای پردازش هر آن چه اتفاق افتاده است به زمان نیاز دارید و این بسته به وقایع خاص، متفاوت خواهد بود. در ابتدا، شما فقط باید تمام تلاش خود را برای مقابله با طوفان احساسات در داخل و در عین حال حفظ برخی از ظاهرهای یک زندگی عادی انجام دهید. از این گذشته، شما هنوز هم مسئولیت مراقبت از زندگی خود را دارید.

با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که بر شوک اولیه غلبه کرده و شروع به التیام زخم های احساسی خود کنید. با بهبودی در برخورد با خیانت زنان ، کمتر و کمتر به آن فکر خواهید کرد و احساسات پیرامون آن محو می شود.

 

4.6/5 - (450 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره