به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
برخورد با افراد سمی

برخورد با افراد سمی

شخصیت و روند زندگی ما تحت تاثیر افرادی است که با آن ها ارتباط داریم. همانطور که داشتن همراه و دوستان سالم و مثبت می تواند زندگی ما را مثبت و شاداب کند، وجود افراد سمی نیز می تواند مانند یک ویروس مسری در تمام زندگی ما پخش شده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. افراد سمی که تلاش در سلطه بر زندگی ما، سواستفاده از نقاط ضعف و اسرار ما دارند و از پیشرفت و بهبودی ما در زندگی جلوگیری می کنند، باید حذف شوند. در این مقاله به برخورد با افراد سمی و چگونگی حذف آن ها اشاره شده است:

افراد سمی چه کسانی هستند؟

“اساساً فردی (یا اشخاصی) که دارای یک چشم انداز بسیار منفی در زندگی هستند. آن ها هرگز خوشحال نیستند و همیشه بیشتر و بیشتر می خواهند. شما به معنای واقعی کلمه می توانید از این مردم ضرر ببینید، آن ها شما را گمراه می کنند.” این افراد، آدم های سمی زندگی شما هستند و ما برای داشتن زندگی بهتر، باید چگونگی حذف آدم های سمی را بیاموزیم.

این گروه از مردم – که با اطمینان می توانیم آن ها را “سمی” بدانیم – ممکن است به هر دلیلی از پیشرفت شما ناراحت باشند. شاید آن ها احساس کنند که پیشرفت شما کاستی های آن ها را در معرض دید قرار می دهد.

چگونگی حذف آدم های سمی از زندگی:

  • بپذیرید که ممکن است زمان ببرد:

 رهایی از روابط و برخورد با افراد سمی ، همیشه آسان نیست. آن ها به مرزهای شما احترام نمی گذارند، بنابراین به احتمال زیاد به تصمیم شما برای قطع ارتباط نیز احترام نمی گذارند. آن ها حتی ممکن است بعد از این که به آن ها می گویید بروند، برگردند. بنابراین به خاطر داشته باشید که فاصله گرفتن از افراد سمی، فرایندی تدریجی است.

  • احساس نکنید که به آن ها توضیحی بدهکار هستید:

در برخورد با افراد سمی ، به آن ها بگویید که چه احساسی دارید، اما موضوعی برای بحث کردن وجود ندارد. در چگونگی حذف آدم های سمی ، نیاز است با آرامش و مهربانی به آن ها بگویید که دیگر آن ها را در زندگی خود نمی خواهید و بحث را در همین مرحله باقی بگذارید.

افراد سمی

  • با آن ها در یک مکان عمومی صحبت کنید:

هنگام برخورد با افراد سمی ، صحبت کردن با آن ها به صورت علنی می تواند شانس وقوع رفتارهای غیر منتظره یا خشونت آمیز را به طور چشمگیری کاهش دهد. اگر دچار مشکل شوید، می توانید برخیزید و مکان را ترک کنید.

  • آن ها را از رسانه های اجتماعی خود حذف کنید:

در گام بعدی چگونگی حذف آدم های سمی ، هیچ دریچه ای را برای آن ها باقی نگذارید که بتوانند شما را مورد آزار و اذیت قرار دهند یا شما را گول بزنند. شما مرزها را تعیین کرده اید. به آن ها پایبند باشید.

  • بحث نکنید – فقط پایبند مرزهای خود باشید:

افراد سمی دوباره باز می گردند. تنها کاری که باید انجام دهید، به جای استدلال و قانع کردن آن ها ، تکرار مرزها و دور شدن از افراد سمی است.

  • به تصمیم خود مطمئن باشید:

به احتمال زیاد افراد سمی در زندگی شما از بین نمی روند. هنگامی که چگونگی حذف آدم های سمی را آموختید، اجازه ندهید در زندگی شما باقی بمانند. در مورد تصمیم خود برای پایان دادن به روابط سمی بسیار واضح باشید و تسلیم نشوید. اجازه ندهید آن ها شما را از تصمیمتان منصرف کنند.

چگونگی حذف آدم های سمی

  • خوب نباشید:

این توصیه در برخورد با افراد سمی ، ممکن است خشن به نظر برسد، اما از آن جا که افراد سمی تمایل دارند از هر نوع مهربانی که به آن ها منتقل می شود، بهره ببرند، مهربان و خوب بودن شما می تواند مضر باشد. درک کنید که آن ها انرژی خود را از تخلیه دوست داشتن شما دریافت می کنند.

  • بر روی راه حل متمرکز شوید:

افراد سمی به شما چیزهای زیادی می دهند که باید از آن ها غمگین و عصبانی باشید، اما اگر روی این موضوع تمرکز کنی ، حتی اگر چنین شخصی را از حلقه اجتماعی خود بیرون بیاندازید، بیچاره و ناامید خواهید شد.

در عوض ، توجه خود را به این واقعیت معطوف کنید که در زندگی خود یک نابسامانی روانشناختی و احساسی را مرتفع می کنید. اگر بیشتر وقت خود را صرف تلاش برای درک رفتار منفی یک فرد سمی می کنید، تمام انرژی شما را حتی وقتی که دیگر در زندگی شما نیست، از بین می برد. شما فقط باید بر راه حل، یعنی چگونگی حذف آدم های سمی تمرکز کنید.

 

وقتی از هر نوع رابطه سمی بیرون می آیید، متوجه خواهید شد که شخص مقابل از نقایص شما سو استفاده می کرده و راه هایی برای استفاده از آن ها علیه شما پیدا می کند. با این حال، شما می توانید به سادگی با شناخت خود و یادگیری پذیرش نقاط ضعف و بهبود آن ها، احتمال وقوع این اتفاق را به طور چشمگیری کاهش دهید.

 

سرانجام ، برخورد با افراد سمی و حذف آن ها از زندگی شما رخ داده است، برای مقابله با هرگونه ناراحتی، با کسانی که احساس امنیت، احترام و خوشبختی به شما می دهند، در تماس نزدیک باشید. این ها افرادی هستند که دوستی و روابط سالم را الگوسازی می کنند و دقیقاً به شما یادآوری می کنند که چرا افراد سمی را از زندگی خود حذف کرده اید.

برخورد با افراد سمی

اهمیت حذف افراد سمی :

شما هرگز نمی توانید یک فرد واقعاً سمی را تغییر دهید. رفتار آن ها شما را تا سطح آن ها پایین می آورد. در برخورد با افراد سمی ، به خاطر داشته باشید که رفتار آن ها مانند ویروس مسری است و در تمام زندگی شما پخش می شود. به همین دلیل است که حذف هر چه سریعتر افراد سمی از زندگی شما بسیار مهم است.

یک فرد واقعاً سمی مانند سرطان است که می تواند زندگی شما را از بین ببرد و بهترین راه برای مقابله با آن ها این است که آن ها را از زندگی خود حذف کنید، قبل از این که صدمات بیشتری وارد کنید.
4.6/5 - (446 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

16 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محمد
4 ماه قبل

اگه یک فرد سمی رو بخایم حذف کنیم، امکان داره کل اون گروه رو از دست بدیم چه بد چه خوب قاطی، چون اون با سمی بودنش همه رو جذب خودش کرده. در این صورت باید چیکار کنیم؟

نسترن کامرانی
1 سال قبل

آدم سمی اطراف من شوهرم میشه کمکم کنید

زینب
1 سال قبل

من نمیتونم آدمهای سمی زندگیم رو تحمل کنم چطوری باید از زندگیم حذفشون کنم خیلی سمج هستند و خوشان را اقوام من میدانند و فوق العاده سمی و خودشون را میچسبونن به من خود را از اقوام من به حساب میارن در صورتی که هیچ نسبتی با من ندارند من باید چه طوری با آنها قطع رابطه کنم چون دایما در حال تحریک من هستند و فکر میکنند که نسبتی با من دارند

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  زینب

سلام دوست عزیز؛ به تدریج و نرم این کارو بکنید نه به یکباره

بهی
2 سال قبل

چطور یه آدم سمی که رابطه نزدیک داره مثل مادر رو میشه حذف کرد ??‍♀️

میم
1 سال قبل
پاسخ به  بهی

این سوال منم هست لطفاً جواب بدین?

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  میم

سلام دوست عزیز؛ امکان حذف قطعی افرادی که از اعضای خانواده محسوب میشن، وجود نداره ولی این میزان توجه و واکنش شماست که قدرت تاثیر رفتار اون شخص رو بر روی زندگی شما تنظیم میکنه. شما میتونید با هدفمند بودن خودتون، میزان توجه و واکنش های خودتون در برابر این افراد، تاثیر نامطلوب انان رو بر زندگی خودتون تنظیم و متعادل کنید.

سلطان
6 ماه قبل
پاسخ به  بهی

میدونی بعضیا خودشون ادم سمی هستن و فکر میکنن که دیگران سمی هستند،مادر هیچوقت نمیشه ادم سمی یک نفر الزاما چون بعضی اوقات نصیحتت میکنه،کسیو که خیر و خوبیتو میخاد حتی به غلط این ادم نمیشه ادم سمی،این ذهن تویه که سمیه این خود تویی که سمیی خودتو تغییر بده .

ملی
5 ماه قبل
پاسخ به  سلطان

کاملا قبول دارم که خیلی از ما خودمون آدمای سمی ای هستیم و مشکل خود ما هستیم

شیرین
5 ماه قبل
پاسخ به  سلطان

میدونی برای تو پیش نیومده درک نمی کنی یه پدرو مادر وخواهر وبرادرهایی هستن که باوجود اونا اصلا نیازی به دشمن نیس ریشه تو خشک میکنن پس قضاوت نکن ب سرت میاد اونوقت می فهمی چی میکشیم جناب سلطان

زلیخا
3 ماه قبل
پاسخ به  شیرین

دقیقانبایدقضاوت کرد???

ناصر
1 ماه قبل
پاسخ به  شیرین

دقیقا درست میفرمایین، قاضی اصلی فقط، خداست

زی زی
3 ماه قبل
پاسخ به  سلطان

مخالفم

آناهیتا
1 ماه قبل
پاسخ به  سلطان

میشه الکی نظر ندی آدم سمی مادر و غیر مادرم ندارع همینجوری ک دیونه قاتل سریالی وجود داره من مادر قاتل ام دیدم از دیونگی بچشو کشته مادر و غیره ندارع روان و شخصت عقایدت رو تف نکن تو صورت بقیه

ناصر
1 ماه قبل
پاسخ به  بهی

حذف کردن همچین افراد یکمی مشکله اما غیرممکن نیست

ناصر
21 روز قبل
پاسخ به  بهی

نگران‌نباش خودش‌حذف‌میشه

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره