به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
با همسرم چطور رفتار کنم ؟

با همسرم چطور رفتار کنم ؟

با همسرم چطور رفتار کنم ؟

بسیاری از زوج ها ، به خصوص زمانی که مدتی از ازدواج آن ها گذشته و دچار چالش هایی در زندگی مشترک می شوند ، این سوال را دارند که با همسرم چطوری رفتار کنم ؟ آن ها در مرحله اول نمی دانند که با همسر خود چه رفتاری داشته باشند تا از بروز مشکلات ، جلوگیری کنند و در مرحله دوم ، نمی دانند که چه رفتاری مناسب تر است تا بتوانند بحران های زناشویی را پشت سر گذشته و سوتفاهمات را حل کنند.در این مقاله نکاتی بیان می شود که در پاسخ به سوال با همسرم چطور رفتار کنم می توانند مفید باشند.

به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که مشکلات شما با همسرتان زیاد است در سریع ترین زمان ممکن به مشاور خانواده مراجعه کنید و سپس راهکارهای ذکر شده را به کار گیرید.

1-قبل از صحبت کردن فکر کنید.

زوج ها تمایل دارند مسائل کلیدی و داغی را ایجاد کنند که باعث بروز تنش ها و استدلال های مکرر می شود. شما می توانید با انتظار کشیدن و فکر کردن قبل از پاسخ دادن به چیزی که باعث عصبانیت شما شده است ، مشاجره کردن را کاهش دهید. تا ده بشمارید. ممکن است بهتر باشد وقتی مسائل احساسی زیاد نیستند ، درباره موضوعات دشوار بحث کنید.

2-تسلیم نشوید.

در یک زندگی مشترک ، اوقات خوب ، اوقات بد و  چالش های بسیار وجود دارد.  اگر در زندگی خود مشکلات بسیاری را دارید و مدام از خود می پرسید که با همسرم چطور رفتار کنم ؟ بهتر است بندانید که با تمام این مشکلات ، ازدواج شما قابل دوام خواهد بود.

3-به همان اندازه که به خودتان و مسائل روزمره اهمیت می دهید ، به ازدواج خود توجه کنید.

یکی از پاسخ های مهم برای سوال با همسرم چطور رفتار کنم  این است که به همسرتان و ازدواج تان توجه کنید و اجازه دهید همسر شما این توجه را ببیند.  مردم مقدار زیادی از وقت ، پول و تلاش خود را صرف منافع خارج از ازدواج خود می کنند.این موضوع می تواند زندگی مشترک شما را سرد و بی هدف کند.خواندن کتاب در مورد ازدواج ، حل تعارض و تکنیک های ارتباطی به ازدواج شما کمک می کند. بهتر است شما و همسرتان هر دو برای فهمیدن با همسرم چگونه رفتار کنم ، این اقدمات را انجام دهید.

با همسرم چطور رفتار کنم

4-با همسرتان بهتر از هر کس دیگری رفتار کنید.

حقیقت تاسف آور این است که مردم تمایل دارند با همسرشان بدتر از غریبه ها ، رفتار کنند. خود را حفظ کنید تا به همسرتان نهایت احترام را بگذارید. منافع جداگانه ای داشته باشید ، حتماً فضای خصوصی داشته باشید و به همسرتان نیز در داشتن حریم خصوصی ، کمک کنید. ازدواج مستلزم همبستگی زیادی است ، اما به معنای تبدیل دو نفر به یک نفر نیست.

5-رویاها و اهداف همسرتان را تشویق کنید.

در یک ازدواج موفق ، یک همسر از موفقیت های دیگری خوشحال است.سران خوب دیگری را در رسیدن به اهداف پرورش می دهند. اوقات اهداف ، مانند تغییر شغلی ، ترسناک هستند و باید با دقت ارزیابی شوند. بهتر است به همسرتان نشان دهید که به او افتخار می کنید و برای موفقیت او خوشحال می شوید. در تمام مسیر در کنار او هستید تا به آرزوهایش برسد.

6-.فعالیت هایی را پیدا کنید که از انجام آن ها با هم لذت می برید.

واضح است اگر شما فعالیت های کاملاً جداگانه ای داشته باشید ، در نهایت از هم جدا خواهید شد. علاقه ها و لذت های مشترک را پیدا کنید.

مشکلات را بزرگ نکنید.

قدم اول این است که مشکلات درون رابطه یا حتی بیرون رابطه را بزرگ‌تر از حد واقعی شان نکنید. مانند دنیای کار. داشتن اولویت ها مهم است.در خانه و در زندگی زناشویی ، کار شما اولویت بیرون از خانه شماست. اوقات خود و همسرتان را در خانه ، با مشکلات کاری ، دوستی یا خانواده و … ، به صورت مداوم تلخ نکنید.

8-هر روز از همسر خود ، تعریف کنید.

این منجر به یک رابطه سالم می شود و این کار درستی است ، زیرا همسر شما احتمالاً هر روز کارهای خوبی را انجام می دهد. به او احساس مهم بودن و قدرشناسی را منتقل کنید. حتما خود شما نیز به این احساسات در رابطه نیاز دارید. قدردانی و تعریف موجب افزایش انگیزه افراد برای فرد بهترین بودن ، می شود.

9-برای ایجاد امنیت مالی با همسرتان سخت تلاش کنید.

یکی از فواید ازدواج ، ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک اقتصادی قوی است. با تقویت امنیت مالی شما ، این یکی از مواردی خواهد بود که به شما امکان می دهد احساس خوبی نسبت به یکدیگر و زندگی داشته باشید.

10-شریک همسر خود باشید.

شراکت کنید.درباره فعالیت هایی که انجام می دهید از جمله روزهای کاری و کارهایی که در خانه انجام می دهید ، یکدیگر را آگاه نگه دارید.مانی که هر روز به طور جداگانه در خارج از خانه می گذرانید ، بسیار قابل توجه است.یشه در انتهای روز در مورد چگونگی گذراندن روزتان با یکدیگر صحبت کنید.

11-همیشه بهترین های همسر خود را فرض کنید.

خوشبین باشید. این بهترین رفتاری است که شما می توانید با همسرتان و زندگی مشترک خود داشته باشید.همه افراد سوء تفاهم و نگرانی دارند.اگر اقدامات همسرتان  شما را ناراحت می کند ، کمی صبر کنید و سپس سعی کنید دلیل آن را پیدا کنید.کن است شما متوجه شوید که همسرتان آن طور که شما فکر می کنید ، اشتباه نکرده است….شخصیت او نیست. دچار شک می شویم و توهمی از مسائل و مشکلات در ذهن خود درست می کنیم . این آفت زندگی زناشوییست . خوش…شید و فراموش نکنید که همسر شما چه ویژگی های خوبی دارد و به چه دلیل او را دوست دارید . آرام تر که شدید ، بدون مشاجره با او صحبت کنید و دلایل ناراحتی خود را صادقانه در میان بگذارید.

12-در مورد بچه ها با همسرتان نجنگید .

اختلاف نظر در مورد کودکان می تواند برای ازدواج بسیار مضر باشد. بحث هایتان را خصوصی انجام دهید تا فرزندانتان متوجه نشوند که مخالف هم هستید . در صورت لزوم مشاوره  دریافت کنید تا در هماهنگی و احترام به نظرات مختلف به شما کمک کند .

13-از همسرتان به دوستان و خانواده خود شکایت نکنید .

یک راز دار خوب باشید . شاید این موضوع برای شما ،‌ جلوه ای جدی نداشته باشد . اما یکی از مهم ترین مواردی که در طولانی مدت می تواند زندگی مشترک شما را ، نابود کند ، شکایت کردن و به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی خودتان با دیگران است . اگر نیاز دارید با کسی در مورد ازدواج خود صحبت کنید ، یک متخصص مشاوره زناشویی پیدا کنید .

14-وفادار باشید .

بسیاری از امور ازدواج ها را نابود می کند . اگر نمی توانید در خارج از ازدواج خود در برابر کسی مقاومت کنید ، با همه صادق باشید و به ازدواج تان خاتمه دهید . صداقت اولین پاسخ برای سوال با همسرم چطوری رفتار کنم ، است .

15-با دوستان متقابل وقت بگذرانید .

همسرتان را مجبور به گذراندن وقت با دوستان شما یا خانواده خودتان نکنید . به او نیز احترام بگذارید . او دوستانی دارد یا جمع هایی هستند که تمایل دارد با آن ها وقت بگذراند . با دوستان و خانواده همسرتان نیز ، ارتباط داشته باشید .

16-همدیگر را ببخشید .

ازدواج بسیار طولانی است و اتفاقات بد هم به وقوع می پیوندد . هر همسری اشتباه می کند و گاهی اوقات با دیگران رفتار نادرستی می کند . حتی شما نیز استثنا نیستید . باید بتوانید همسرتان را به خاطر اشتباهاتی که انجام داده است ، ببخشید  . به یاد داشته باشید که دفعه بعدی ، ممکن است شما باشید که باید بخشیده شوید . فراموش نکنید که ازدواج آسان نیست . ایجاد یک ازدواج قوی ، به زمان ، تلاش و بلوغ نیاز دارد . اما باورداشته باشید که ارزشش را دارد .

بخشیدن و حفظ رابطه ، می تواند کار سختی باشد . برای ایجاد و حفظ آن ، عشق تلاش می کند . نه به این دلیل که عشق به خودی خود قابل پذیرش است ، بلکه به این دلیل است که ، در دنیای مدرن ما ، حواس پرتی ها و محدودیت های زیادی رو به روی ما قرار دارد .

17-به حریم خصوصی همسرتان بی احترامی نکنید .

سپری کردن وقت در کنار هم برای ساختن هر رابطه ای مهم است . اما  یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا متوجه شوید که با همسرتان چطور رفتار کنید این است که به حریم خصوصی او اهمیت بدهید و احترام بگذارید . شما برای چند دهه باید در کنار یکدیگر زندگی کنید . این طبیعی است که ممکن است گاهی نیاز به تنهایی داشته باشید و نخواهید که همسرتان را ببینید .

برای او نیز ، ممکن است . اجازه دهید که حتی اگر او در خانه حضور دارد ، زمان هایی را بتواند به صورت آزادانه تنها باشد ، کتاب بخواند ، قدم بزند یا به کافه برود . اگر اجتماعی ترین فرد روی کره زمین باشید ، مواقعی وجود دارد که شما نیاز دارید که  تنها باشید ، تا فضای تنفسی داشته باشید . گاهی افراد فکر می کنند که در ارتباط بودن با یک شریک خوب ، ممکن است به معنای این باشد که آن ها باید حریم خصوصی خود را فدا کنند  ، این تفکرات می تواند باعث ایجاد ترس و دلهره در هر شخصی شود و او مایل به فرار کردن از چارچوب زندگی مشترک باشد .

18-فضای خانه خود را گرم و صمیمی نگه دارید .

یکی از ساده ترین و در عین حال عمیق ترین و دوست داشتنی ترین کارهایی که می توانید برای همسر خود ، انجام دهید ، این است که یک غذای خانگی خوب برای او تهیه کنید . در مرتب کردن خانه به همسرتان کمک کنید . برای او هدیه ای کوچک تهیه کنید . این ها ، همه کلید های کوچک برای پاسخ به سوال با همسرم چطور رفتار کنم ، هستند .

19-قوی تر شوید.

حتماً از رویاهای او حمایت کنید . این بدان معنا نیست که اجازه دهید همسرتان تصمیمات بدون فکر با عواقب بزرگ بگیرد . این به معنای داشتن نیروی هدایتی است که به او کمک می کند تا در رویاهای خود مبتنی و خوش بین باشند . برای این کار ، شما ابتدا باید خودتان را قوی کنید . کسی که مسیر موفقیت را بلد نیست ، نمی تواند به دیگری در موفق شدن ، کمک کند . شما اگر خودتان برای رویاهای خودتان تلاش نکنید ، هرگز نمی توانید به همسرتان در رسیدن به آرزوهایش کمک کنید .

20-دوستت دارم را فراموش نکنید .

عشق ، قدرتمندترین نیروی جهان است .می خواهید بدانید با همسرتان چطور رفتار کنید؟ ساده است . شما مگر عاشق همسرتان نیستید ؟ به او یادآوری کنید که دوستش دارید . پیش از مدتی که ازدواج درگیر چالش های روزمره می شود ، زوج ها فراموش می کنند که به خاطر دوست داشتن با یکدیگر ازدواج کرده اند . تمام مکالمات آن ها به پرداخت اجاره خانه یا بازدید از خانواده و … ختم می شود . ابزار احساسات یکی از مهم ترین پله های زنده ماندن و دوام یک ازدواج است .

به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که مشکلات شما با همسرتان با توجه به راه حل های ذکر شده قابل حل نیست در سریع ترین زمان ممکن به مشاوره خانواده مراجعه کنید و سپس راهکارهای ذکر شده را به کار گیرید.

این که می گویند شریک همسر خود باشید به چه معناست؟

شراکت کنید.درباره فعالیت هایی که انجام می دهید از جمله روزهای کاری و کارهایی که در خانه انجام می دهید ، یکدیگر را آگاه نگه دارید.مانی که هر روز به طور جداگانه در خارج از خانه می گذرانید ، بسیار قابل توجه است.یشه در انتهای روز در مورد چگونگی گذراندن روزتان با یکدیگر صحبت کنید.

یک زوج چگونه می توانند اختلاف نظر های خود در مورد بچه هارا حل کنند؟

اختلاف نظر در مورد کودکان می تواند برای ازدواج بسیار مضر باشد. بحث هایتان را خصوصی انجام دهید تا فرزندانتان متوجه نشوند که مخالف هم هستید . در صورت لزوم مشاوره  دریافت کنید تا در هماهنگی و احترام به نظرات مختلف به شما کمک کند .

تعریف کردن از همسر خود چه کمکی به رابطه می کند؟

این منجر به یک رابطه سالم می شود و این کار درستی است ، زیرا همسر شما احتمالاً هر روز کارهای خوبی را انجام می دهد. به او احساس مهم بودن و قدرشناسی را منتقل کنید. حتما خود شما نیز به این احساسات در رابطه نیاز دارید. قدردانی و تعریف موجب افزایش انگیزه افراد برای فرد بهترین بودن ، می شود.

4.6/5 - (439 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

6 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
صودا خانوم
4 ماه قبل

همسر من ب من محبت نمیکنه سری داغ میکنه من خیلی بهش گیر میدم رفیق بازی میکنه همچی میکشع

مژگان
5 ماه قبل

همسر من خیلی خوبه و مهربون خیلی هم بهم محبت میکنه فقط مشکلش اینه که مشروب میخوره و وقتی که میخوره هیچی حالیش نمیشه و وقتی این لعنتی رو میخوره من دیگه نمیشناسمش خیلی دوسش دارم با همه چیش کنار اومدم کاش بتونم یکاری کنم وگرنه بهترین مرد دنیاس

سارینا
6 ماه قبل

همسرم خیلی دوسم داره هرکاری برام میکنه ولی من ناراحتش میکنم دیشب دستشو زد به آینه رگ دستش بخاطر من پاره شد

سارا
9 ماه قبل

همسرم به من محبت نمیکنه

زهرا
9 ماه قبل
پاسخ به  سارا

من به همسرم ناخواسته محبت نمیکنم

زهرا شیرزاد
2 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

همسرم منو خیلی اذیت می‌کنه هر چی میگم بهانه در دست میکیرد

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره