به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
با همسرم مشکل دارم

با همسرم مشکل دارم

با همسرم مشکل دارم

به یاد داشته باشید که هر رابطه دارای تضاد است . و هر ازدواج نیز دارای تعارض است ، به همین دلیل دانستن نحوه برقراری ارتباط با همسرتان از اهمیت بالایی برخوردار است  . جان گوتمن ، یکی از رهبران در زمینه تحقیقات ازدواج ، کشف کرده است که اکثر درگیری های زناشویی دائمی است . آنها مداوم  هستند و تکرار می شوند . در حقیقت ، 69٪ از کل مشکلات زناشویی در چند دسته قرار می گیرند . بسیاری از زوجین به مشاور ازدواج مراجعه می کنند و می گویند با همسرم مشکل دارم . بسیاری از آن ها ریشه های مشکلات خود را نمی دانند .

ممکن است عبارت من با همسرم مشکل دارم ، به یکی از دسته های زیر مربوط باشد :

  • یکی از شما می خواهد بچه داشته باشد ، اما دیگری آمادگی یا علاقه ای به داشتن فرزند ندارد .
  • یکی از شما رابطه جنسی بسیار بیشتری نسبت به دیگری می خواهد .
  • در تربیت کودکان به مشکل می خورید .
  • همسر شما نسبت به کارهای خانه ، بی تفاوت است و به ندرت سهم خود را در کمک به مسئولیت های خانه انجام می دهد .
  • در مسائل اقتصادی با یکدیگر به تفاهم نرسیده اید .

مشکلات ازدواج اجتناب ناپذیر است . سؤال این است : آیا شما می توانید با وجود اختلافات در ازدواج خود راضی باشید؟ آیا ممکن است ازدواج شما رشد کند ، وقتی اختلافاتی بین شما وجود دارد ؟

پاسخ مثبت است .

هرگاه حس کردید که جمله من با همسرم مشکل دارم به ذهنتان رسیده است ، به این روش فکر کنید : زمان هایی که بین شما و همسرتان تنش وجود دارد ، مثل یک فیل موجود در اتاق است . هر دوی شما می دانید وقتی در کنار هم هستید ، آن جا است . به جای اینکه به فیل اجازه دهید آزادانه بین شما پرسه بزند و فضای خود را به دست بگیرید ، حرف بزنید . اگرچه این باعث نمی شود که فیل کاملاً از بین برود ، اما اندازه آن کاهش می یابد . در ازدواج های ناپایدار ، فیل ها احتمالاً رابطه را از بین می برند  ممکن است شما بگویید که من با همسرم مشکل دارم ، و هزاران بار درباره مشکلاتمان با یکدیگر صحبت کرده ایم ، از آن جا که هیچ پیشرفتی ندارید ، هر دو احساس ناامیدی ، صدمه دیده یا  بی خیالی می کنید . وقتی چنین اتفاقی بیفتد ، احساس خشم و ناامیدی زیاد می شود .

مشکلات در ازدواج اتفاق می افتد. نحوه رسیدگی به آنها بستگی به شما دارد .

با همسرم مشکل دارم

در اینجا چند روش برای برقراری ارتباط بهتر با شریک زندگی یا همسرتان ، آورده شده است :

با همسرم مشکل دارم : احتمالا شما به یکدیگر احترام نمی گذارید .

یکی از اصلی ترین مواردی که در زوج ها در آستانه فروپاشی زناشویی دیده می شود ، عدم احترام است . وقتی به جایی رسیدید که دیگر یکدیگر را دوست ندارید ، دچار مشکل می شوید .

“احترام به معنای تلاش مستقیم یا غیرمستقیم برای تغییر کسی نیست .” تاما فوگارتی

متاسفانه ، ما اغلب با غریبه های معمولی با احترام بیشتری نسبت به افراد در خانه خود رفتار می کنیم . احترام یکی از عوامل اصلی در یک ازدواج موفق و شاد است . احترام به اطرافیان و از همه مهم تر احترام به خود .

با همسرم مشکل دارم : احتمالا شما تعریف واضحی از یکدیگر ندارید .

تعریف خود به معنای این است که شما نسبت به اعتقادات ، خواسته ها ، نیازها و خواسته های دیگری آگاهی عمیق تری داشته باشید . ازدواج مکانی عالی برای روشن کردن این موارد در زندگی شما است . به این دلیل که این روش طراحی ازدواج است .

هیچ راهی لزوماً ” درست ” نیست ، بلکه متفاوت است . به شما اجازه داده می شود زندگی را به روشی که انتخاب می کنید ، زندگی کنید ، اما همسرتان نیز چنین است و ممکن است روش او برای زندگی در سال های پیش از حضور شما ، کاملا متفاوت باشد . ممکن است موضوعی که از نظر شما درست است ، از نظر همسر شما ، کاملا اشتباه باشد . هیچ تعریف مطلقی وجود ندارد . جز آن که شما و همسرتان نسبت به منطق و طرز تفکر دیگری در مورد زندگی ، به آگاهی و تفاهم رسیده باشید .

 با همسرم مشکل دارم : از عملکرد بیش از حد و کم کارکرد مطلع باشید .

در هر رابطه ، فردی وجود خواهد داشت که بیش از حد کار می کند و دیگری کم کارکرد است . این یک واقعیت در روابط است .

عملکرد بیش از حد و کم کارکرد ، موقعیت هایی است که ما در پاسخ به نحوه انجام زندگی انتخاب می کنیم . هیچکدام از ما یک طرف نیستیم . ما در بعضی از زمینه های زندگی بیش از حد کار می کنیم و در بعضی دیگر عملکرد کمتری داریم . این با توجه به آن چه برای شما مهم است و آن چه ارزش کمتری دارد ، تعیین می شود .

یک نکته را باید در خاطر داشته باشید . اگر برای کسی بیش از حد کارایی دارید ، خودتان کم کار می کنید .  بهتر است در زندگی زناشویی ، در عملکرد بیش از حد و کم کارکرد ، هوشیار باشید . سعی کنید روی خط تعادل حرکت کنید . عملکرد بیش از حد در مورد همسر ، به غافل بودن از خودتان منجر می شود و همچنین ممکن است به همسر شما ، احساس خوشایندی ندهد .  حتی اگر این عملکرد بیش از حد ،‌ دوست داشتن باشد .

 شما شنونده های خوبی نیستید .

ازدواج

بسیاری از ازدواج های خوب به سوی بحران می روند ، زیرا ما باور نمی کنیم که چقدر کار برای حفظ روابط سالم و شکوفایی لازم است . در صورتی که زندگی مشترک شما دچار مشکلات جدی شده است پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت به یک مشاور روابط زناشویی مراجعه کنید و پیش از آن که برای حل مشکلات دیر شده باشد اقدام کنید.

با همسرم مشکل دارم : در انتخاب دوستان خود بازنگری کنید .

بسیاری از الگوهای اشتباهی که در ازدواج شما وجود دارد ، ممکن است تاثیر گرفته از افراد دورتان باشد . انسان ها میانگین ۵ نفر آدمی هستند که با آن ها بیشترین ارتباط را دارند . همچنین ازدواج شما . دوستانی را انتخاب کنید که در زندگی خود موفق بوده و از ازدواج شما حمایت می کنند .

راهکار حل مشکلات زناشویی

با همسرم مشکل دارم : آیا عشق را انتخاب کرده اید ؟

عشق به همان اندازه که یک انتخاب است ، یک احساس نیز هست . انتخاب یک عمل بلوغ است  . عشق را به درستی انتخاب کنید . هر چقدر در مشکلات زناشویی فرورفته اید ، به دنبال دلایلی باشید که بخاطر آن ها همسرتان را دوست داشته اید . اگر هنوز هم این دلایل وجود دارند ،‌ آن ها را انتخاب کنید تا از پس مشکلات بر بیایید .

آیا به خوشبختی او به اندازه خوشبختی خودتان اهمیت می دهید ؟

قرار دادن همسر بودن ، اعتماد ، قدردانی ، سخاوت و محبت را پرورش می دهد . همچنین می تواند به صمیمیت جسمی منجر شود . خوشبختی همسر شما به اندازه خوشبختی خود شما ، اهمیت دارد ؟‌ اگر اینطور باشد شما باور دارید که برای احساس خوشبختی در زندگی ، ابتدا باید آن را به همسرتان هدیه دهید .

با همسرم مشکل دارم : رابطه شما چه میزان اهمیت دارد ؟

خوشحال ترین بچه ها کودکانی هستند که والدینی دارند که یکدیگر را بهتر دوست دارند . همسرانی می توانند یک خانواده شاد و خوشبخت داشته باشند که رابطه زناشویی آن ها ، حتی از کودکانشان نیز مهم تر باشد . حفظ رابطه شما می تواند کودکان شما را درست و خوشحال تربیت کند .

با همسرم مشکل دارم : از صفر شروع کنید .

به یاد بیاورید که اولین باری که همسرتان را ملاقات کردید ، به او چه حسی داشتید . او از نظر شما چگونه بود و جذب چه چیزهایی از شخصیت او شدید . حالا که با یکدیگر مشکل دارید ، از صفر شروع کنید . با یکدیگر قرار بگذارید و از ابتدا برای شناخت هم تلاش کنید . پیش فرض ها و قضاوت های ذهنی را کنار بگذارید و بدون هیچ فکر منفی ، به دنبال نکاتی بگردید که شما را عاشق او کرده بود .

مهم ترین کاری که باید انجام دهید ، کمک گرفتن از مشاوره ازدواج است .

درست مانند یک برنامه تناسب اندام شخصی ، مشاوره  با یک برنامه عملی به مرور زمان انجام می شود .  اگر می خواهید مشکلات خود را حل کنید ، گرفتن مشاوره به اندازه تمام کارهای دیگر ، اهمیت دارد . حتی اهمیت بیشتری دارد . کمک گرفتن از مشاور ازدواج می تواند یک زندگی تا مرز طلاق رفته را ترمیم کند و به روزهای اول بازگرداند . باور کنید که هزینه های مشاوره ، از طلاق گرفتن برای شما بسیار ارزان تر است

روابط دارای مزایای شگفت انگیزی برای بهزیستی ، رضایت از زندگی و مدیریت استرس هستند ، اما هیچ یک بدون چالش نیستند . این مسائل می تواند فشار زیادی برای زوج ایجاد کند ، اما کار کردن  روی چالش ها به کمک یک مشاور متخصص ، پیوند زناشویی را تقویت کرده و زوجین را به یکدیگر نزدیک می کند .

کار کردن بر مشکلات ازدواج به روش سالم می تواند بسیار دشوار باشد ، به خصوص که عوامل استرس زا در یک ازدواج می توانند از منابع مختلفی ناشی شوند . در زیر برخی از رایج ترین منابع استرس زناشویی و مشکلات ازدواج وجود دارد .

مشاور ازدواج

مشکلات مربوط به پول

بسیاری از همسران می گویند که با همسرم مشکل دارم ، زیرا او خسیس است یا پول ها را دست من نمی سپرد . سپرده بانکی مشترک نداریم و یا برنامه ریزی مشخصی برای مسائل مالی زندگی نمی کنیم . استرس دعوا بر سر پول یکی از متداول ترین مشکلات ازدواج است که زوجین با آن روبرو هستند . به طور کلی ، وقتی زوجین درگیر درگیری در مورد پول می شوند ، اختلافات آن ها واقعاً نماد چیزی متفاوت است . مبارزات قدرت ، ارزش ها و نیازهای مختلف یا موضوعات دیگری که پول را احاطه می کند . با این حال ، در زمان های سخت اقتصادی ، استرس مالی در واقع می تواند موجب استرس عمومی تر ، درگیری بیشتر درمورد امور غیر مرتبط با پول و همچنین استدلال های مبتنی بر پول شود .

مشکلات با کودکان

تولد فرزندان ، منبع بالقوه دیگری برای مشکلات ازدواج به وجود می آورد . کودکان فوق العاده هستند و می توانند هدایای شگفت انگیز و پرمعنا را به زندگی ما بیاورند . با این وجود ، فرزندان می توانند استرس بیشتری در ازدواج ایجاد کنند ، زیرا سرپرستی فرزندان به مسئولیت بیشتر و همچنین تغییر نقش ها نیاز دارد .

استرس روزانه

استرس های روزانه  ارتباط مستقیم با مشکلات ازدواج ندارند ، اما می توانند مشکلات موجود را تشدید کنند . هنگامی که یکی از شرکا روزی استرس زا داشته باشد ، ممکن است در هنگام بازگشت به خانه بیشتر بی تاب باشد . و ممکن است انرژی عاطفی کمتری برای اختصاص دادن به شریک زندگی و رابطه خود داشته باشد .

وقتی هر دو شریک روز سختی را پشت سر گذاشتند ، این مشکلات فقط تشدید می شود . مانند استرس مالی ، استرس روزمره عمومی می تواند صبر و خوش بینی را کمتر کند . پس هرگاه احساس کردید که من با همسرم مشکل دارم ، بررسی کنید که شما در چه شرایطی از نظر استرس های روزمره هستید و همسر شما در چه شرایطی است . اگر او از نظر کاری ، خانوادگی یا تحصیلی تحت فشار و استرس است ، او را درک کنید و کمک کنید تا این مشکلات برای او کم تر شده و استرس ها را کمتر کند . بدون شک ازدواج شما ، بهبود پیدا می کند .

برنامه های شلوغ

مشکلات ازدواج به دلایلی می تواند ناشی از برنامه های بیش از حد شلوغ باشد . زوج هایی که بسیار شلوغ هستند ، ممکن است خود را به طور کلی دچار استرس کنند ، به خصوص اگر آن ها با خواب با کیفیت و تغذیه مناسب از خود مراقبت نمی کنند . علاوه بر این ، آن ها ممکن است  ارتباط روزانه کمتری داشته باشند ،  زیرا وقت کمتری برای گذراندن کنار هم دارند  .

باز هم ، در حالی که برنامه های شلوغ به طور خودکار به مشکلات ازدواج منجر نمی شوند ، آن ها یک چالش را مطرح می کنند که باید از طریق آن حل شود . چالش این که شما در طول روز ، با تمام برنامه های شلوغ ، استرس و خستگی که تحمل می کنید ، بتوانید کیفیت ارتباط با همسرتان را حفظ کرده و از نظر عاطفی او را تامین کنید .

  • ارتباط ضعیف

شاید بزرگترین پیش بینی کننده مشکلات مربوط به ازدواج ، ارتباط ضعیف یا ارتباط منفی باشد که به نگرش و پویایی آسیب رسان در روابط مربوط می شود . ارتباطات منفی به قدری آسیب زا است که محقق جان گوتمن و تیم وی توانسته اند با اطمینان بسیار بالایی پیش بینی کنند که  زوج های تازه ازدواج کرده ای که به ارتباطات ضعیف دچار می شوند ، به سادگی تصمیم به طلاق می گیرند .

  • عادت های بد

بعضی اوقات زوجینی که شکایت دارند که با همسرم مشکل دارم ، مشکلاتی را در ازدواج تجربه می کنند که اگر متوجه عادات خود شوند و آن ها را تغییر دهند ، می توانند برطرف شوند .

مردم فقط به الگوهای منفی ارتباط می پردازند ، در اصلاح عادت های شخصی تنبلی می کنند .

خوشبختانه می توان روی این مشکلات ازدواج کار کرد . حتی اگر فقط یک شریک زندگی آگاهانه در تلاش برای تغییر باشد ، هر تغییری می تواند تغییری در پویایی رابطه برقرار کند ، که می تواند نتایج مثبتی به همراه آورد .

راهکار مشکل با همسر

4.6/5 - (430 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
فادیا
1 ماه قبل

منم شوهرم اصلان منو نمیبینه و اصلان براش مهم نیستم خیلی خودخاهس با همه میگه میخنده ب من ک میرسه برجه زهرماره

بی نام
5 ماه قبل

سلام من مدتهاس دارم تحمل میکنم که شوهرم 24ساعت روزروباداداش وزندادشش میگذرونه بااوناحرف میزنه بگوبخنداش بااوناست به منوبچه هامیرسه لال میشه وایپ موضوع تنهااختلاف ماست من میگم توبه توجه نمیکنی باماحرف نمیزنی اون میگه اینطورنیست به خداقسم خسته شدم احساس میکنم اوناروبه ماترجیح میده

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره