به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
با همسرم قهرم

قهر با همسر

آیا شما هم جزو کسانی هستید که مدام با همسر خود قهر می‌کنید؟ یا اینکه می‌گویید چرا نمی توانم رابطه خوبی با همسرم داشته باشم؟ چرا مسائل مختلفی که در اطراف مان رخ می دهد بر زندگی ما تاثیر مستقیم می گذارد ؟

قهر با همسر و دعوا و جرو بحث در همه ازدواج ها دیده می شود. این مشکلات به دلایلی مختلفی رخ می دهد. البته تعدادی از اختلاف نظرها و بحث و جدل هایی است که در بین زن و مرد رخ می دهد، طبیعی است. چرا که به این معناست که زن و مرد دارند مسائل درونی شان را مطرح می کنند و همه چیز را درون خودشان نمی ریزند.

در این مقاله می خواهیم به مسائل مختلفی که باعث اختلاف نظر می شود بپردازیم و هم چنین راهکارهای مناسبی برای افرادی که می پرسند چرا با همسرم قهرم و باید با این موضوع چه کنم ، بیان کنیم:

 

چرا در زندگی مشترکمان دعوا می کنیم؟

معمولا جمله با همسرم قهرم را بعد از یک دعوای کوتاه یا طولانی بیان می کنیم. عوامل مختلفی می تواند باعث شود که بین شما و شریک زندگی تان اختلاف ایجاد شود. از مهم ترین موضوعاتی که باعث بحث و جدل می شود ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تفاوت های فکری:

تفاوت های فکری و دیدگاه های مختلفی که افراد نسبت به زندگی دارند می تواند باعث ایجاد اختلاف نظر شود و ناراحتی هر دو طرف را به دنبال داشته باشد. هر فردی با توجه به تربیت خانوادگی و شرایطی که در آن زندگی کرده است ، اخلاق متفاوتی دارد. این اخلاق متفاوت گاهی اوقات باعث می شود که زن ومرد بر سر مسائل مختلف بحث کنند.

قهر با همسر

2- دخالت اطرافیان:

دخالت اطرافیان یکی از مهم ترین دلیل هایی است که وقتی مسئله قهر با همسر پیش می‌آید، به آن فکر می کنید. خانواده های هر دو طرف یا افرادی که به ظاهر دوست ما هستند می توانند زن و مرد را تحریک کنند تا با همدیگر بحث کنند.

هر زوجی در طول زندگی مشترکش پستی و بلندی ها و مشکلاتی را تجربه می کند. اگر دوستان یا خانواده ما در جریان همه مشکلاتی که ما داریم قرار بگیرند، نه تنها به نفع ما نیست بلکه باعث ایجاد اختلاف های بیشتری می شود.

مشکلاتی که در محیط خانواده وجود دارد بهتر است در همان محیط خانواده حل و فصل بشود. افرادی که عضو خانواده ما نیستند، از شرایط زندگی ما خبر ندارند. بنابراین نمی توانند به خوبی در مورد اتفاقاتی که می افتد نظر بدهند.

 

3- مشکلات جنسی:

مشکلات جنسی یکی از شایع ترین علت هایی است که باعث اختلاف نظر می شود. تعداد بسیار زیادی از کسانی که زیاد با همسر خود قهر می‌کنند، زندگی جنسی خوبی ندارند.

ارضای نیاز جنسی یکی از دلایل مهم شکل گیری رابطه ازدواج است. هم چنین رابطه زناشویی باعث می شود که زن و مرد به آرامش روانی مناسبی برسند و بتوانند همدیگر را بهتر درک کنند. مشکلات جسمی و روانی مختلفی ممکن است باعث اختلال در رابطه زناشویی زن و مرد شود. نبود آرامش روانی و دور شدن زن و شوهر از نظر عاطفی باعث به وجود آمدن اختلاف می شود.

 

برای پایان قهر با همسر خود چه کارهایی انجام دهیم؟

پس از یک دعوا و جر و بحث ، معمولا هر دو طرف متوجه اشتباهات شان می شوند. یکی از سخت‌ترین کارها بعد از اختلاف نظر، پیش قدم شدن برای آشتی کردن است. هر کدام از زن و مرد ممکن است دیگری را مقصر بداند. در چنین شرایطی به دنبال راهی می گردند تا بتوانند مسئله را مطرح کنند.

در رابطه زناشویی، باید بدانید که دلیلی برای غرور وجود ندارد. شما برای ادامه دادن زندگی تان باید راهکار مناسبی پیدا کنید تا بتوانید مسئله را رفع و رجوع کنید. گاهی اوقات اتفاق می افتد که به دلیل غرور بی جایی که زن یا مرد دارند ، مشکل تا مدت های طولانی باقی می ماند. حتی بعضی وقت ها آن قدر از موضوع زمان می گذرد که فرد از خودش می پرسد واقعا چرا با همسرم قهرم و جواب قانع کننده ای پیدا نمی کند. (5Ways to Stop an Argument in Less Than a Minute)

در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی راهکارهایی که می تواند برای آشتی کردن و رفع سوتفاهم ها کمک کننده باشند بپردازیم:

قهر با همسر

1- دلیل را پیدا کنید.

درو مواردی زن یا مرد رفتار سردی از همسرش می بیند که دلیل آن را نمی داند. از خودش می پرسد آیا من با همسرم قهرم ؟ و جواب منطقی پیدا نمی کند. در چنین شرایطی باید به رفتارهای و صحبت های چند هفته اخیرش فکر کند.

بعضی از افراد وقتی برخورد سرد و بد اخلاق همسرشان را می بینند سعی می کنند به روی خودشان نیاورند تا مسئله خود به خود حل شود. این کار ممکن است برای دفعات اول یا به صورت موقت جوابگو باشد اما راهکاری دائمی نیست.

باید به حرف هایی که در چند روز اخیر زده اید و به کارهایی که کرده اید فکر کنید و ببینید آیا ممکن نیست اتفاقی افتاده باشد که شما به آن توجهی نکرده باشید اما همسرتان را ناراحت کرده باشد ؟

 

2- شوخ‌طبع باشید.

اگر نمی توانید اخلاق و رفتار شریک زندگی تان را کنترل کنید سعی کنید به آن شکل بدهید.

شما باید بدانید که چه شوخی هایی همسرتان را می خنداند و احساس بهتری در او ایجاد می کند. سپس سعی کنید در شرایط حساس از آن ها استفاده کنید.

شما می توانید با هر اولین چیزی که به ذهن تان می رسد، شوخی کنید. البته همیشه باید توجه داشته باشید که شوخوی کردن و ایجاد فضای دور از استرس ، به این معنا نیست که همه چیز را به سخره بگیرید. بلکه به این معناست که می توانید تلاش کنید که شرایط را با خندیدن تغییر دهید و قهر با همسر خود را پایان دهید.

 

3- درست صحبت کنید.

بعد از یک جر و بحث و اختلاف نظر، یکی از بهترین کارها صحبت کردن در مورد موضوع است. صحبت کردن به شما و همسرتان این فرصت را می دهد که به سوال اساسی چرا با همسرم قهرم، که به دنبال آن بوده اید، پاسخ قطعی بدهید.

صحبت کردن در مورد اتفاقات قبلی می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته باید توجه کنید که صحبت هایی که پس از جر و بحث و اختلاف نظر می کنید، بسیار حیاتی هستند و باید خودتان را از قبل برای آن آماده کنید.

دقت کنید که آماده شدن به این معنا نیست که پاسخ های آماده داشته باشید و به جای این که بگویید با همسرم قهرم ، بگویید همسرم با من قهر کرده است و بخواهید خودتان را تبرئه کنید. آماده شدن به این معناست که باید از عصبانیت به دور باشید و سعی کنید با آرامش صحبت کنید.

هم چنین همسر شما ممکن است بخواهد یک طرفه صحبت کند و قصد نداشته باشد به حرف های شما گوش کند. شما باید این قضیه را مدیریت کنید و اجازه بدهید او صحبت کند. مطمئن باشید اتفاقی که در ادامه می افتد این است که او از شما می خواهد صحبت کنید و مشکلات راحت تر برطرف می شود.

قهر با همسر

4- به مشاور مراجعه کنید.

مراجعه به روانشناس یکی از کاربردی ترین و در عین آسان ترین کارهایی است که برای رفع اختلاف ها و کدورت ها می توانید انجام دهید. معمولا زمانی توصیه می کنند به مشاور مراجعه کنید که اختلافات بالا گرفته است و تلاش های معمولی دیگر جواب نمی دهد.

چنین کاری اشتباه است. شما می توانید حتی قبل از جر و بحث و دعواهای مفصل به مشاور مراجعه کنید. یک مشاور به شما کمک می کند تا بتوانید نقاط ضعف و قوت شخصیت خود و همسرتان را بشناسید. شناخت بهتر شخصیت به شما کمک می کند بفهمید که جواب سوال قهر با همسر چرا رخ می‌دهد؟ آیا ریشه در عادات گذشته شما دارد یا موضوع دیگری مطرح است؟

پیشنهاد می کنم در این مورد مقاله زوج درمانی یعنی چه را حتما مطالعه کنید.

 

5- خشم تان را کنترل کنید.

همه ما ممکن است عصبانی شویم و از کوره در برویم. هر کدام از ما روزانه با موضوعات مختلفی درگیر هستیم که تمرکز ما را بهم می زند و باعث عصبانیت ما می شود. نکته مهم در این رابطه ، این است که خشمگین بودن و عصبانی شدن از آفت های زندگی مشترک است.

اگر شما جزو افرادی هستید که تقریبا در بیشتر اوقات عصبانی هستید دیگر نباید از خودتان بپرسید چرا با همسرم قهرم. چون پیشاپیش دلیل این موضوع برایتان مشخص شده است. به جای این کار سعی کنید که راه کنار آمدن با خشم را پیدا کنید.

هر چقدر که برخورد مهربانانه تری داشته باشید هم خودتان و هم شریک زندگی تان احساس بهتری خواهید داشت. همه افراد دوست دارند با کسانی ارتباط برقرار کنند که اخلاق و رفتار مناسب تری دارند. مراجعه به یک مشاور مجرب نیز می تواند به شما در مورد مقابله به خشم کمک کند.

 

6-از تجربه های گذشته استفاده کنید.

همان طور که در مطالب قبلی گفته شد همه افرادی که ازدواج می کنند ممکن است با هم مشکلاتی را تجربه کنند. تجربه آشتی می تواند بسیار کمک کننده باشد. روشی که به کار می گیرید یا همسرتان به کار می گیرد را برای دفعات بعدی به یاد داشته باشید.

تجربه هایی که کسب کرده اید علاوه بر از بین بردن اختلاف ها می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند. اشتباهی که تعدادی از افراد مرتکب می شوند این است که به تمام نکات منفی دعواهای قبلی را هم به یاد می آورند و فراموش نمی کنند.

نکته یاد شده به معنای به یاد آوردن همه مشکلات نیست بلکه به این معناست که نکات مثبت را در گوشه های از ذهن تان نگه دارید و دفعه بعدی که مشکل پیدا می کنید و می گویید با همسرم قهرم از این راهکار استفاده کنید.

 

7- استرس را کنار بگذارید.

یکی از عوامل مهمی که باعث اختلاف و قهرو درگیری بین زنان و مردان می شود استرس های روزانه ای است که تجربه می کنند. استرس باعث می شود تحریک پذیری ما بسیار بالا برود و با کوچکترین اتفاقی که تجربه می کنیم شروع به دعوا و جر و بحث کنیم.

درصد بسیار بالایی از افرادی که با همسر خود قهر می‌کنند، افرادی هستند که در طول فعالیت روزانه شان استرس زیادی را تحمل می کنند. هم چنین استرس، خواه ناخواه بر اخلاق و رفتار ما تاثیر می گذارد و باعث می شود زود برنجیم و مشکلات مختلفی را تجربه کنیم.

برای جلوگیری از این مشکلات باید بتوانید بر استرس تان غلبه کنید. غلبه کردن بر استرس ، در مرتبه های اول احتمال بسیار سخت به نظر می رسد اما در دفعات بعدی می توانید با پیدا کردن ریشه استرس و رفع آن خودتان و زندگی تان را نجات بدهید.

گاهی اتفاق می افتد که استرس هایی که تجربه می کنیم به دلیل های موجه و مسائل کاری ، اقتصادی یا خانوادگی به وجود می آید. دسته ای دیگر از استرس های دیگری که تجربه می کنیم ممکن است استرس های بی دلیل باشد که مشکلات دیگری را ممکن است ایجاد.

پیشنهاد می کنم در این مورد مقاله چرا بی دلیل استرس دارم را مطالعه کنید تا با ریشه های استرس بهتر آشنا شوید و بتوانید با آن کنار بیایید.

 

نتیجه گیری:

هر کسی همزمان با گفتن جمله با همسرم قهرم، دارد به دنبال دلیل موجه و راهکار مناسبی می گردد. این دلایل ممکن است جر و بحث ها و اختلافات مختلفی را ایجاد کنند. اما نکته ای که ضروری به نظر می رسد این است که برای رد شدن از عبارت با همسرم قهرم و مشکلات زندگی زناشویی، باید از خودتان از خود گذشتگی نشان بدهید.

از خودگذشتگی یکی از صفات اساسی است که همه افرادی که ازدواج کرده اند باید تلاش کنند آن را در خودشان تقویت کنند تا بتوانند زندگی بهتری به دور از استرس و مشکلات و قهر کردن داشته باشند.

 

منابع:

www.globalnews.ca

www.mentalhelp.net

 

4.6/5 - (468 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

31 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
فیروزه سلطانی
2 ماه قبل

سلام من با شوهرم ۱هفته هست دعوام شده اصلا باهام قهر کرده اصلا حرف نمیزنه چه کار انجام بدم که بیاد سمتم

مارتا
4 روز قبل

سلام بهش پیامک بزن، بگو دلم برای بغلت تنگ شده عزیزم.

زهرا
3 ماه قبل

سلام من عقدم یه عکس از سطل زباله گوشی شوهرم دیدم که خیلی بدبود نمیدونم مال قبله یامال الان…بهش نگفتم عکس دیدم ولی بهش گفتم تو بمن خیامت میکنی عصبانی شد بحثمون شد از خونمون رفت دوروزه ازش بی خبرم.هم دلم میخاد جداشم هم دلم نمیخاد نمیدونم چیکار کنم زمین اسمون روسرم داره میچرخه

فاطمه
7 ماه قبل

سلام چندروزه باهمسرم قهریم رفته بودم شهرستان الان امدم خونمون ازوقتی امدم خونه نمیمونه همش پیشه دوستاشه هرچقدرمیگم کجامیری اصلا جواب نمیده شب دیرمیاد خونه پولاشوازم پنهان میکنه اول اینجوری نبود ازوقتی رفتم شهرستان امدم اینجوری شده

سید محمد فولادی
9 ماه قبل

سلام .
من به خانمم بی اعتمادم چجوری میتونم به خانم خودم اعتماد پیدا کنم

سید محمد فولادی
9 ماه قبل

سللم
من دوساله با خانمم ازدواج کردم به دلایلی سخت مشکل خوردیم اما من واقعا دوسش دارم ازش خواستم مثل خودم خانواده شو ول کنه بیاد بریم جایی کسی نباشه اما میترسه به نظرتون چکارکنم

برقبانی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من همیشه با شوهرم مشکل دارم گیر های الکی میده بهم اعتماد نداره میگه من تو رو نمیخوام بیا جداشیم بعد هم پشیمون میشه تو عقد هستیم وقتی برم پیشش اینا که قهریمم یادش میره

زهرا
8 ماه قبل
پاسخ به  برقبانی

منم همین مشکل و دارم ولی دعوا و مشکلاتمون قهر و جر و بحثمون سر دخالت های خانوادش شوهرمم پشت خانوادشه برای همین باهم به مشکل میخوریم

نیلوفر
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

من هم همین مشکلو دارم و دیگ نتوستم تحمل کنم آخر سر اومدم خونه پدرم تکلیفم مشخص بشه

فاطمه
1 سال قبل

سلام من ۳۵ سال دارم ۱۲ ساله ازدواج کردم چندروزه فهمیدم شوهرم تریاک میکشه والانم باش قهرم چکارکنم

الهام جاهد
1 سال قبل

سلام ما بیست ساله ازدواج کردیم بچه دار نمیشدیم هشت ساله ی دختر حضانت رفتم از وقتی اومده بچه را دوست داره ولی همش با گوشی دنبال این و اونه رابطه جنسی هم نداریم چیکار کنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  الهام جاهد

سلام دوست عزیز؛ چند مسئله مهم در رابطه شما وجود داره که بررسی جدی لازم داره. توصیه میکنم به روانشناس خانواده مراجعه کنید.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره