به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بارداری در دوران عقد

بارداری در دوران عقد

بارداری در دوران عقد یکی از سخت ترین و استرس زا ترین شرایطی است که ممکن است برای دختران و پسران اتفاق بیفتد. از گذشته تا امروز، دوران عقد به عنوان دورانی شناخته می شود که زن و مرد با هم ارتباط پیدا می کنند تا بتوانند همدیگر را بهتر بشناسید و با اخلاق و رفتار هم آشنا شوند.

هم چنین به دلیل اهمیت باکرگی زنان در ازدواج که برای برخی از خانواده ها مطرح است، بارداری در دوران عقد می تواند یک اتفاق کاملا ناخوشایند باشند. اما دختران و پسرانی که در دوران عقد هستند همیشه از خودشان می پرسند که آیا برقراری رابطه جنسی اشکالی دارد؟ اگر بارداری اتفاق بیفتد چه عواقبی ایجاد خواهد شد؟ چه راهکارهایی برای کنار آمدن با بارداری در دوران عقد وجود دارد؟

در این مقاله می خواهیم به بارداری در دوران عقد و پیامدهای آن بپردازیم و همچنین روش های پیشگیری از بارداری را با هم بررسی کنیم:

 

رابطه جنسی در دوران عقد

حقیقتی که وجود دارد این است که بسیاری از خانواده ها به فرزندان شان توصیه می کنند که در دوران عقد رابطه جنسی نداشته باشند و این دوران را صرفا به آشنایی با روحیه و اخلاق و رفتار همسرشان اختصاص دهند. اما نکته ای که وجود دارد این است که رابطه جنسی در دوران عقد از نظر شرع و قانون مشکلی ندارد و هیچ گونه محدودیتی برای آن وجود ندارد.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را مطالعه کنید.

دختر و پسری که ازدواج می کنند ممکن است به دلایل مختلف دوست داشته باشند که با همسرشان رابطه جنسی برقرار کنند. اگر هر دوی دختر و پسر در اوایل جوانی باشند، شور و شوق زیادی دارند و هم چنین میل جنسی زیادی دارند. هم چنین اگر زن و مرد به بلوغ کامل روانی و اجتماعی رسیده باشند، منع کردن آن ها از برقراری رابطه جنسی کار سختی خواهد بود.

بنابراین به دلایل مختلف ممکن است زن و مرد تصمیم بگیرند که با هم رابطه جنسی برقرار کنند. یکی از پیامدهای این رابطه جنسی بارداری در دوران عقد است. زمانی که خانم ها مشکوک می شوند که ممکن است باردار باشند، یک شرایط کاملا ویژه را تجربه می کنند تا با همسرشان در این مورد صحبت کنند.

 

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

اولین نکته ای که باید در مورد رابطه جنسی در دوران عقد بدانید این است که رابطه جنسی باید با توافق کامل هر دو طرف انجام شود. این توافق به شما کمک می کند تا اگر بارداری در دوران عقد اتفاق افتاد و یا مسائل دیگری پیش آمد بتوانید با همدیگر با آن مواجه شوید.

روش های متفاوتی برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد عقد وجود دارد. شما باید تصمیم بگیرید که با توجه به شرایطی که دارید، می خواهید از کدام روش استفاده کنید:

 

1- پیشگیری از بارداری با وسایل فیزیکی

ساده ترین و پرکاربردترین روش پیشگیری از بارداری استفاده از کاندوم است. در آموزش های قبل از ازدواج، همیشه به زوج های جوان توصیه می شود که اگر شرایط زندگی شان مناسب نیست از کاندوم استفاده کنند تا بارداری اتفاق نیفتد. ( 15ways to prevent pregnancy )

 

2- مصرف قرص

به صورت معمول دو دسته قرص برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. نوعی از قرص ها به قرص اورژانسی معروف هستند که برای مواردی استفاده می شود که رابطه جنسی محافظت نشده اتفاق افتاده است و زن و مرد می خواهند از بارداری جلوگیری کنند.

نوع دیگری از قرص های که برای جلوگیری از حاملگی در دوران عقد استفاده می شود قرص های LD و HD هستند. این قرص ها با بر هم زدن چرخه قاعدگی و وارد کردن هورمون از بارداری ناخواسته جلوگیری می کنند و استرس شما را برای رابطه جنسی در دوران عقد بسیار کاهش می دهند.

البته شما باید بدانید که برای استفاده طولانی مدت، باید از وسایل پیشگیری مانند کاندوم و یا قرص های LD و HD استفاده کنید. قرص های اورژانسی عوارض بسیار زیادی دارند و نباید به عنوان یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد و یا در زندگی زناشویی استفاده شود.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله عوارض قرص اورژانسی را مطالعه کنید تا با قرص اورژانسی و مواردی که باید درباره آن بدانید بیشتر آشنا شوید.

جلوگیری از بارداری

راهکارهای مواجهه با بارداری در دوران عقد

پس از این که گفتیم روش های مختلفی برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد وجود دارد، حالا می خواهیم مسائل و مشکلاتی که ممکن است بر اثر حاملگی ناخواسته ایجاد شود را بررسی کنیم و راهکارهایی که برای این موضوع وجود دارد را بیان کنیم:

 

1- به همسرتان بگویید

یکی از اشتباهاتی که تعدادی از خانم هایی که دوران عقد و یا در دوران نامزدی باردار می شوند این است که موضوع حاملگی را سریعا به همسرشان اطلاع نمی دهند. این مسئله ممکن است عواقب زاید داشته باشد. اگر زمان زیادی از آخرین رابطه جنسی تان گذشته باشد و به همسرتان بگویید که باردار هستید ممکن است برای او شک و شبهه هایی به وجود بیاید.

بنابراین اولین قدمی که باید برای مواجه شدن با بارداری در دوران عقد بردارید این است که به محض این که متوجه شدید باردار هستید به او اطلاع دهید. یکی از اولین نشانه هایی که باعث می شود خانم ها شک کنند که باردار هستند اختلال در چرخه قاعدگی و به تاخیر افتادن پریود است. توصیه ای که به خانم ها می شود این است که اگر متوجه تاخیر در پریود شدند به شوهرشان اطلاع دهند و با خود او برای انجام آزمایش اقدام کنند.

 

2- به مشاور مراجعه کنید

یکی از بهترین راه هایی که برای روبرو شدن با بارداری در دوران عقد وجود دارد،‌ مراجعه به مشاور روانشناس است. مشاور روانشناس با بررسی شرایط شما و خانوادگی تان بهترین پیشنهاد را به شما می کند. هم چنین یکی از مسائلی که خواه ناخواه پس از بارداری در دوران عقد اتفاق می افتد، اضطراب و نگرانی است.

مشاور روانشناس به شما کمک می کند تا اضطراب و نگرانی هایی که در مورد موضوع حاملگی ناخواسته دارید برطرف شود و بتواند برای آینده زندگی تان یک تصمیم اساسی و منطقی بگیرید. به همین دلیل داشتن یک مشاور باتجربه در مواجهه با موضوع بارداری در دوران عقد بسیار ضروری است.

صحبت با شوهر

3- سقط ممنوع!

زمانی که زوج های جوانی که عقد هستند متوجه می شوند که همسرشان باردار است، ممکن است به سقط جنین فکر کنند. سقط جنین یک راه بسیار غلط برای مواجهه با بارداری ناخواسته در دوران عقد است.

ممکن است که زن و مرد به سقطط جنین به عنوان یک راه حل برای این موضوع نگاه کنند اما نکته ای که باید بدانید این است که سقط جنین آسیب ها و عواقب بسیار زیادی دارد. سقط جنین تنها در صورتی قانونی محسوب می شود که مادر و یا فرزندش با یک مشکل اساسی و جدی روبرو باشند.

بنابراین در بسیاری از موارد دختران و پسران تلاش می کنند برای فرار کردن از بارداری در دوران عقد، سقط های غیر قانونی را انجام دهند. این سقط جنین ممکن است اثرات جسمی و روحی بسیار شدیدی را برای زن و مرد در پی داشته باشد.

خانم هایی که سقط می کنند امکان دارد برای همیشه نتوانند دیگر باردار شوند. همین عامل ممکن است در آینده باعث جدایی و طلاق شود. هم چنین سقط جنین برای زن و مرد آثار روانی زیادی دارد و ممکن است باعث افسردگی و مشکلات مرتبط با آن شود. بنابراین هیچگاه نباید به سقط به عنوان یک راه حل نگاه کرد.

 

4- موضوع را با خانواده تان در میان بگذارید

یک اشتباهی که ممکن است دختران و پسران انجام دهند این است که موضوع بارداری را با خانواده شان مطرح نمی کنند. این مخفی کاری ممکن است زن و مرد را به سمت سقط کردن یا راه حل های غیر منطقی دیگر ببرد.

شما به عنوان دو فرد عاقل و بالغ باید بدانید که مسئولیت این بارداری در دوران عقد بر عهده هر دوی شما است. در مرحله بعدی باید بگردید دنبال راه حل مناسب برای این موضوع و از کارهای احساسی دوری کنید. خانواده شما ممکن است در اولین مواجهه ناراحت شوند یا به شما اعتراض کنند اما در ادامه قطعا به شما کمک خواهند کرد.

راه های مختلفی مثل برگزار نکردن مراسم عروسی یا سریعتر برگزار کردن این مراسم وجود داردو هم چنین می توانید در زمانی که زایمان اتفاق افتاد برای مدتی موضوع را مخفی نگه دارید تا مشکلات بعدی برایتان ایجاد نشود.

 

نتیجه گیری:

بارداری در دوران عقد ممکن است استرس و اضطراب زیادی را برای زن و مرد و خانواده هایشان ایجاد کنند. اما نکته ای که در این شرایط باید بدانید این است که نباید پشت همدیگر را خالی کنید. اگر شما خانواده ای دارید که اعتقاد دارند نباید قبل از عروسی رابطه جنسی داشته باشید احتمالا نگرانی تان چندین برابر خواهد شد.

اما مسئله مهم این است که مسئولیت این بارداری ناخواسته بر دوش هر دوی شما است. بنابراین به جای این که با رفتارهای غیر منطقی خودتان و خانواده تان را آزار دهید بهتر است با یک تصمیم منطقی و به دور از احساسات و با استفاده از توصیه های مشاور جلوی از هم پاشیدن زندگی تان را بگیرید و زندگی جدیدتان را پایه ریزی کنید.

 

منابع:

www.medicalnewstoday.com

www.health.qld.gov.au

آیا بارداری در دوران عقد اشکال دارد؟

برای جواب دادن به این سوال باید به شرایط خانوادگی خودتان و همسرتان نگاه کنید و ببینید که آیا بارداری در دوران عقد از نظر آنها اشکال دارد یا نه.

آیا سقط جنین در دوران عقد کار درستی است؟

سقط جنین به هیچ وجه راهکار مناسبی برای بارداری در دوران عقد نیست. سقط جنین خطر بچه دار نشدن در آینده را برای شما به همراه دارد بنابراین هیچوقت نباید به آن فکر کنید.

بهترین راه جلوگیری از بارداری در دوران عقد چیست؟

برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد راه های مختلفی وجود دارد اما استفاده از وسایل فیزیکی مانند کاندوم یا خوردن قرص های پیشگیری راه های معمول تری هستند.

4.6/5 - (438 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
......
1 سال قبل

سلام من با نامزدم رابطه جنسی داشتم،نمیدونم چی شد جفتمون داغ بودیم و… الان باردار شده ، ماهم از اینکه به خانواده امون بگیم می‌ترسیم.

فاطمه
9 ماه قبل
پاسخ به  ......

به نظر من بگی بهتره زن وشوهر بودی دوست که نبودی

زهرا
7 ماه قبل
پاسخ به  ......

منم همینجوری شده چکار کردید به ماهم بگین ??

طاهری فر
7 ماه قبل
پاسخ به  ......

به نظرم بهترین کار اینه که مراسم ساده بگیرید و برید سر خونه و زندگی خودتون و از هیچی نترسید این تقدیر خداوند هست و باید خدا رو شکر کنید که هر دو از لحاظ جسمی مشکل نداشتید و خداوند بهتون یک نعمت رو عطا کرده چه بسا خیلی افرادی هستند که آرزوی بچه دار شدن رو دارن حالا شما می‌خواستید یک سال دیگه باشه زده و خدا خواسته در عقد اتفاق افتاده بازم شاکر خداوند باشید و تسلیم قضا و قدر اون باشید بهش توکل کنید و نترسید و برید به خانوادهاتون بگید

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره