به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اهمیت باکرگی زنان قبل از ازدواج

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

باکرگی زنان از گذشته تا امروز به عنوان یکی از معیارهای ازدواج مطرح بوده است. اهمیت باکرگی زنان در ازدواج در جوامع سنتی و مذهبی بسیار بیشتر از جوامع دیگر است. پرده بکارت و وجود آن به عنوان یک شاخص برای پاکدامنی زنان شمرده می شود. در واقع وجود پرده بکارت معیاری است که برای ارتباط نداشتن دختران قبل از ازدواج در نظر می گیرند.

اما سوال اساسی این است که واقعا باکرگی زنان برای داشتن یک ازدواج خوب اهمیتی دارد؟ آیا وجود پرده بکارت می تواند نشانگر این باشد که زن قبل از از این که ازدواج کند با کسی رابطه نداشته است؟ معاینه هایی که برای صدور گواهی انجام می شود چقدر قابل اعتماد است؟

در این مقاله می خواهیم به اهمیت باکرگی زنان در ازدواج بپردازیم و دیدگاه های مختلفی که درباره این موضوع وجود دارد را بررسی کنیم:

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک بافت دو قسمتی است که از دو لایه مخاط و یک لایه فیبری در وسط آن تشکیل شده است. این پرده در ابتدای دهانه ورودی اندام تناسلی زنان قرار دارد. معمولا بیشتر پرده های بکارت پس از اولین آمیزش جنسی آسیب دیده و از بین می روند. بنابراین اولین رابطه جنسی با درد و خونریزی همراه است.

پرده بکارت پس از اتمام رابطه از بین می رود و در آمیزش های بعدی که انجام می شود، دیگر خونریزی و درد اتفاق نمی افتد. به همین دلیل است که وجود پرده بکارت به عنوانی عاملی شمرده می شود که نشان می دهد آیا زن قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر. ( ?What Exactly is a Hymen )

 

دیدگاه های مختلف در مورد اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

برای بررسی تاثیری که باکره بودن و یا نبودن زنان قبل از ازدواج،‌ بر ازدواج دارد، باید دیدگاه های مختلفی که در این موضوع وجود دارد را بررسی کرد. در واقع مسئله ای که شما باید بدانید این است که نظرات مختلفی در مورد ازدواج وجود دارد. هر کدام از این نظرات ممکن است براساس استدلال های مختلفی انجام شده باشند. در چنین شرایطی، عمل کردن براساس هر یک از این نظرات به شما بستگی دارد. در ادامه چند دیدگاهی که در این باره وجود دارد را بررسی بیان می کنیم:

 

بکارت از دیدگاه دین اسلام

دین اسلام بیان می کند که در صورتی که مردی پس از ازدواج متوجه شود که همسرش باکره نیست، نمی تواند به او تهمت وارد کند. در واقع پرده بکارت ممکن است در اثر فعالیت های دیگر و ضربه و مسائل دیگری پاره شود. البته از دید اسلام اگر شخصی به شوهرش اعلام نکند که باکره است و شوهرش پس از ازدواج متوجه شود که باکره است، مرد می تواند ازدواج را فسخ کند.

البته براساس احادیثی که وجود دارد، مرد نمی تواند به همسرش اتهام وارد کند و او را به زنا متهم کند. بلکه باید در مورد اتفاقی که افتاده است سوال کند و پس از آن برای هر کاری اقدام کند. به همین دلیل اسلام مردم را از قضاوت یک طرفه منع کرده است و از آن ها می خواهد بدون این که تحقیق کنند، کاری انجام ندهند که موجب پشیمانی شود.

مسئله دیگری که اسلام بر آن تاکید دارد، حفظ آبرو است. در احادیث و قرآن چندین مرتبه به اهمیت آبروی مومن و هم چنین حفظ حرمت زنان اشاره شده است. بنابراین اگر مردی پس از این که متوجه شد همسرش باکره نیست، نباید کارهایی انجام بدهد که آبروی زن و یا خانواده اش خدشه دار شود. بلکه باید با تحقیق و تامل نتیجه قطعی بگیرد.

 

دیدگاه سنتی

در جامعه هایی که دیدگاه های سنتی تر دارند،‌ اهمیت باکرگی زنان در ازدواج بسیار زیاد است. به طوری که در بسیاری از مناطق کشورمان، چند نفر مامور می شوند تا باکره بودن یا نبودن دختر را به سایر افراد اطلاع بدهند.

همین مسئله ممکن است باعث استرس و نگرانی زن و حتی شوهرش شود. همان طور که گفته شد ممکن است پرده بکارت به دلیل عوامل مختلفی مثل ضربه یا ورزش های سنگین پاره شود. بنابراین نمی تواند معیار کاملا مناسبی برای داشتن یا نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج باشد و نیاز به بررسی های کامل تر و تخصصی تری دارد.

در برخی از نقاط ایران و براساس آداب و رسومی که از گذشته وجود داشته است، در شب عروسی که به شب زفاف معروف است، داماد می بایست باکرده بودن یا نبودن عروس را به اطلاع خانواده خودش و خانواده عروس برساند. این مسئله علاوه بر فشار روانی که بر زن و مرد ایجاد می کند،‌ گاهی منجر به طلاق و یا دعوا و مشاجره در شب عروسی می شود.

در این مورد پیشنهاد می کنم حتما مقاله گذشته همسر قبل از ازدواج را مطالعه کنید تا با مسائلی که ممکن است با آن روبرو شوید، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

آمادگی برای ازدواج

دیدگاه های جدید

حقیقتی که وجود دارد این است که در جامعه امروز ازدواج کردن سخت تر از گذشته شده است. بالا رفتن هزینه های ازدواج و ترس هایی که در مورد ازدواج وجود دارد باعث شده است که دختران و پسران نتوانند به راحتی ریسک کنند و ازدواج کنند. در چنین شرایطی اهمیت باکرگی زنان در ازدواج ممکن است مثل گذشته نباشد.

از طرف دیگری نیاز جنسی و غریزه ای که همه افراد دارند انکارناپذیر است و کسی نمی تواند ادعا کند که غریزه جنسی در او وجود ندارد. این دو عامل باعث می شود که رابطه های خارج از ازدواج بیشتر از گذشته باشد و دختران و پسران برای تامین نیاز جنسی شان به این رابطه ها رو بیاورند.

در چنین شرایطی چندین راه پیش روی دختر و یا پسری که می خواهد نیاز جنسی اش را برطرف کند قرار می گیرد. رابطه های دوستی قبل از ازدواج ممکن است یکی از راهکارهایی باشد که افراد به وسیله آن برای ارضای میل جنسی شان اقدام کنند. یکی از راهکارهای دیگری نیز رابطه داشتن با افرادی است که در قبال رابطه جنسی پول می گیرند.

 

رابطه جنسی پیش از ازدواج

همان طور که گفته شد به دلیل شرایط موجود اربطه های پیش از ازدواج بسیار بیشتر از گذشته رواج یافته است. هم چنین مواردی مانند ازدواج سفید نیز در سال های اخیر مطرح شده است که به دلیل مشکلات یادشده رواج یافته است.

در روابط پیش از ازدواج خواه نا خواه مسائل جنسی و موارد مربوط به رابطه جنسی ممکن است مطرح شود. اگر رابطه جنسی پیش از ازدواج انجام شود، اهمیت باکرگی زنان در ازدواج یکی از مواردی است که برای زندگی آینده افراد مطرح می شود و می تواند آن ها را نسبت به داشتن رابطه با تردید مواجه کند.

البته گاهی اتفاق می افتد که رابطه های قبل از ازدواج به منظور شناخت بیشتر بین دو طرف است و آمیزش جنسی در آن وجود ندارد و زن و مرد پس از این که شناخت کافی از یکدیگر پیدا کردند، تصمیم می گیرند که آیا می خواهند ازدواج کنند یا خیر. در این شرایط اهمیت باکرگی زنان در ازدواج مطرح نمی شود اما نکته اساسی که باید به آن توجه کنید این است که حتی اگر رابطه قبل از ازدواج به داشتن رابطه جنسی هم منجر نشود، نیاز به دقت کافی و توصیه های یک روانشناس مجرب دارد.

سرخوردگی قبل از ازدواج

رابطه جنسی سالم چگونه است؟

اگر زن و مردی تصمیم گرفتند که بنا بر شرایطی که دارند، با هم رابطه جنسی برقرار کنند نکات بسیار مهمی در این مورد وجود دارد که باید به آن توجه کنند:

رابطه جنسی باید با توافق کامل هر دو طرف انجام شود. این مسئله باید براساس تصمیم های منطقی و فکر انجام شود و نباید به آن نگاه احساسی داشته باشید. یکی از اتفاقات شایعی که پس از رابطه های جنسی می افتد، پشیمانی است. ممکن است زنی به دلیل تصمیمی احساسی رابطه جنسی برقرار کند اما پس از آن و زمانی که با اهمیت باکرگی زنان در ازدواج مواجه شد، از رفتاری که انجام داده است پشیمان شود.

هم چنین مسئله دیگری که وجود دارد این است که رابطه های بدون فکر ممکن است باعث مشکلات حقوقی و قانونی شود و زن و مرد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند. نکته دیگری که وجود دارد این است که برای رابطه جنسی باید از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده شود. چرا که باردار شدن زنان بدون ازدواج ممکن است مسائل حقوقی زیادی را در پی داشته باشد.

اگر باتوجه به شرایط تان تصمیم گرفتید رابطه جنسی خارج از ازدواج را تجربه کنید باید کاملا در این باره با شریک جنسی تان صحبت کنید و به توافق برسید. گاهی اتفاق می افتد که افراد به تصور این که بعدا با هم ازدواج خواهند کرد، آمیرش جنسی انجام می دهند و پرده بکارت از بین می رود اما پس از آن بنا بر دلایل مختلف نمی توانند با هم ازدواج کنند و مشکلات بسیار بر سر راه زندگی شان قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله مشاوره قبل از ازدواج را مطالعه کنید تا با نقش روانشناس و مشاور در تصمیم های قبل از ازدواج بیشتر آشنا شوید.

یکی از اشتباهات دیگری که در این مورد انجام می شود این است که زن و مرد برای حفظ بکارت تصمیم می گیرند تا رابطه های مقعدی را امتحان کنند. این مسئله عوارض بسیار زیادی را برای زن در پی دارد. این عوارض شامل مشکلات روده ای و حتی سرطان های روده در صورت تکرار این اتفاق می شود. بنابراین تحت هیچ شرایطی این نوع از رابطه نباید انجام شود. شاید در برخورد اول فکر کنید که عوارض این موضوع درگیرتان نخواهد کرد اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چقد کارتان اشتباه بوده است.

 

نتیجه گیری:

هدف از این مقاله تایید یا رد هیچکدام از دیدگاه های موجود درباره اهمیت باکرگی زنان در ازدواج نیست. اما حقیقت این است که در مورد اهمیت باکرگی زنان در ازدواج دیدگاه های زیادی وجود دارد که به اعتقادات دینی و هم چنین مسائل فرهنگی افراد بستگی دارد. اما نکته بسیار مهمی که همه باید بدانند این است که اگر زن و مردی تصمیم گرفتند قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کنند باید تمام شرایط را بسنجند و از تصمیم های احساسی پرهیز کنند.

یک تصمیم احساسی ممکن است آینده زن و مرد را تحت تاثیر قرار دهد و آن ها درگیر مسائل خانوادگی و حقوقی شوند. بنابراین بیش از هر چیز باید هر مسئله با همفکری زن و مرد انجام شود تا از به بار آمدن پشیمانی جلوگیری شود.

 

منابع:

www.ourbodiesourselves.org

www.wikifeqh.ir

4.6/5 - (475 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره