به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

تعریفی بر اهمیت افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان دختر و پسر

نوجوانان در سنین بلوغ نیز دچار هیجانات و خلقیاتی می شوند که تا به قبل از دوران نوجوانی و بلوغ خود با آن ها آشنایی زیادی نداشتند..

لذا نوجوانان در این سن نیازهای متفاوتی پیدا کرده و ضرورت دارد برخی از احساسات و رفتارها نیز در نوجوانان تقویت شود..یکی از این نیازها نیز اعتماد به نفس می باشد..بنابراین نیاز است اطلاعات بیشتری در خصوص اعتماد به نفس و نیز افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان پسر و دختر کسب نمود.

بدین سبب قصد داریم در ادامه توضیحات بیشتری مبنی بر اهمیت افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان دختر و پسر نیز ارائه دهیم.

منظور از اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس نشان از باور و احساسی است که افراد نسبت به خود دارند و با پذیرش نقاط قوت و ضعف خویش در هر حال به هیچ عنوان خود را دست کم نمی گیرند..رفتار ناخوشایندی که اغلب نوجوانان در این سن دارند و خود را با دیگر دوستان خود مقایسه می کنند..

یکی از راه های رسیدن به آرامش، رسیدن به خواسته ها و اهداف نیز، افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان پسر و دختر می باشد..

زمانی که ایشان در این سنین سرشار از اعتماد به نفس باشند و یاد بگیرند به خود و توانایی هایشان اعتماد داشته باشند می توانند قدم های بلندی برداشته و در مسیر رسیدن به امیال خود نیز ثابت قدم بمانند.

چنانچه راه های افزایش اعتماد به نفس در بین نوجوانان فرا گرفته شود، نوجوانان نیز ناخودآگاه در تمامی رفتارهای خویش و شخصیت خود نیز این اعتماد به نفس جاری را مشاهده می کنند و روز به روز شاهد تغییر سبک زندگی خود می شوند.

افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

چرا افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان پسر و دختر مهم است؟

همه ما می دانیم که نیاز است برای پیشبرد اهداف و خواسته هایمان علاوه بر اعتماد به هدفی که داریم، نسبت به خود، نقاط قوت و ضعف خود آگاه بوده و با این حال به خود اعتماد و باور داشته باشیم تا بتوانیم مسیر رسیدن به اهداف را به خوبی با وجود دشواری ها، سختی ها و چالش ها طی کنیم و به مقصد برسیم..

لذا..

بدین سبب وجود اعتماد به نفس در بین نوجوانان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در سنین نوجوانی که نوجوانان دختر و پسر با چالش ها و هیجانات متعددی دست و پنجه نرم می کنند، اگر اعتماد به نفس ایشان در این دوران کم باشد ممکن است احساسات مخرب بی اعتماد به نفسی، مقایسه کردن های افراطی و..بر کل وجود نوجوانان تسلط یافته و فرصت های طلایی رشد و شکوفایی را از ایشان بستاند.

بنابراین..

افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان دختر و پسر سبب می گردد:

ایشان بتوانند با پذیرش خود حقیقی خویش، توانایی هایشان را در راستای رسیدن به اهداف و خواسته هایشان به کار گرفته و در صورت وجود ضعف نیز سعی بر پیشرفت در آن کنند تا این احساس ضعیف سبب نگردد نوجوان احساس بدی نسبت به خود داشته باشد و توانایی هایش را دست کم گیرد..

زیرا زمانی که افراد خصوصا نوجوانان اعتماد به نفس کمی داشته باشند توانایی ها و استعدادهای خویش را هم نا چیز می شمارند و این نیز می تواند تاثیرات مخربی بر ایشان وارد آورد.

اعتماد به نفس در نوجوان دختر و پسر نیز می تواند رکنی اصلی برای آغاز چالش ها و مسیرهای پر پیچ و خم زندگی باشد که به سبب وجود رکن اساسی اعتماد به نفس، پسران و دختران نیز می توانند با باور به قدرت های درونی خویش در مسیر اهداف حرکت کنند.

لذا در ادامه به برخی از راه های افزایش اعتماد به نفس نوجوانان پسر و دختر اشاره می کنیم.

10 راه افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

  • بسیار مهم است که نوجوانان مهارت های دوست یابی را فرا گیرند.
  • بهترین راه افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان نیز شناخت توانایی ها، نقاط قوت و ضعف می باشد.
  • پذیرش احساسات و هیجانات و ابراز صحیح آن ها به دیگران می تواند به نوجوانان کمک کند تا هیچگاه نیازمند درمان طرحواره بازداری هیجانی نگردد..
  • بسیار مهم است که والدین به نوجوان نشان دهند که به وی و توانایی هایش باور دارند.
  • تشویق کردن به پیشرفت در استعدادها می تواند از موثرترین راه های افزایش اعتماد به نفس نوجوانان باشد.
  • نوجوانان نیاز دارند که به والدین خود تکیه کنند، بهتر است والدین حامی آن ها باشند.
  • ورزش کردن، شرکت در سمینارها و مطالعه کتاب های تخصصی روانشناسی نیز می توانند از راه های افزایش اعتماد به نفس نوجوان دختر و پسر باشند.
  • در صورت نیاز به انتقاد، انتقاد به صورت مسالمت آمیز و بدون تحقیر و خشونت انجام گیرد.
  • تا حد ممکن از وادار کردن نوجوان به انجام کارهایی که دوست ندارد خودداری گردد.
  • دکتر روانشناس می تواند در افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان نقش موثری داشته باشد.
  • و..

افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

آیا والدین در افزایش اعتماد به نفس نوجوانان نقش موثری دارند؟

بله یکی از موثرترین الگو ها برای نوجوانان نیز والدین ایشان می باشد..

? گاهی والدین خودشان هم اعتماد به نفس بالایی ندارند و به اینکه شاید فرزندشان هم با الگوبرداری از آن ها یا به صورت ناخودآگاه دچار بی اعتماد به نفسی یا اعتماد به نفس کم گردد نیز اهمیتی نمی دهند..

? گاهی والدین با وجود اینکه خودشان اعتماد به نفس کمی داشته اند نیز تلاش می کنند راه های افزایش اعتماد به نفس را با کتاب های روانشناسی اعتماد به نفس و روش های دیگر به فرزند خود یاد می دهند..

? والدین دیگری هم هستند که می خواهند به فرزند خود کمک کنند اما نمی دانند چگونه می توان به افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان دست یافت..

حال با اشاره به این موارد لازم است اشاره گردد..

بسیار مهم است در صورتی که نوجوان نیاز دارد اعتماد به نفس را در خود تقویت نماید، تقویت اعتماد به نفس در ایشان به کمک تخصصی روانشناس انجام گیرد که در ادامه به دلایل و مزایای مراجعه به دکتر روانشناس اشاره می نماییم..

مزایای بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی

زمانی که نوجوانان به صورت اصولی از کمک های تخصصی و اصولی روانشناس بهره می گیرند نیز می توان شاهد تغییراتی در سبک زندگی ایشان بود که عبارتند از:

  • نوجوان پس از جلسات مشاوره روانشناسی راه های افزایش اعتماد به نفس نیز می تواند با افکار و احساسات منفی درونی خویش رو به رو شده و به جای مقاومت در برابر آن ها، به پذیرش احساسات و افکار خویش دست یابد.
  • پذیرش احساسات و هیجانات به خصوص هیجانات منفی سبب می گردد نوجوان با آگاهی و بینش نیز جهت اصلاح و بهبود هیجانات مخرب خود مثل پرخاشگری و خشم بدون کنترل خود نیز اقدام نماید.
  • افزایش اعتماد به نفس نوجوانان با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی سبب می گردد ایشان با آگاهی بر مصائب و سختی های مسیر رسیدن به هدف به جای ترس و کناره گیری، با باور به توانایی های خویش قدم بردارد.
  • دکتر روانشناس به سبب تجارب و تخصص بسیار بالای خود می تواند به نوجوان دختر و پسر کمک کند تا مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود را ارتقاء دهند.
  • دکتر روانشناس نقش موثری بر عدم بازداری هیجانی در نوجوانان و افزایش مهارت های کلامی و رفتاری ایشان دارد.
  • یکی از تاثیرات مطلوب جلسات مشاوره روانشناسی نیز خودشناسی نوجوانان می باشد..با خودشناسی نوجوان در می یابد چه اهدافی دارد، از زندگی چه میخواهد و چرا نیت و آرزو و هدفی را در سر دارد و..

و بسیاری مزایای دیگر که نوجوان می تواند با مراجعه به دکتر روانشناس مجرب کسب نماید.

آیا افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان پسر و دختر ذاتی است یا اکتسابی؟

باید اذعان داشت اعتماد به نفس به طور کل مانند هر نوع مهارت دیگری اکتسابی می باشد و نوجوانان می توانند با فراگیری راه هایی تخصصی و اصولی با کمک دکتر روانشناس نیز اعتماد به نفس را در خود تقویت نمایند..

اعتماد به نفس ممکن است در وجود هر آدمی باشد ولیکن اگر افراد در موقعیت های متعددی قرار گیرند ممکن است از میزان اعتماد به نفس شان کم گردد و بالعکس..بنابراین نوجوانان می توانند با فراگیری راه های تخصصی افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان به کمک دکتر روانشناس این مهارت را در خود تقویت نمایند..

بدین جهت والدین می توانند با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل کنند.

آیا می توان با مراجعه به دکتر روانشناس اعتماد به نفس را در نوجوانان تقویت نمود؟

بله دکتر روانشناس با ارائه راهکارهای کاملا اصولی به نوجوان دختر و پسر کمک می کند تا راه های افزایش اعتماد به نفس را فرا گیرد.بدین جهت والدین می توانند با کلینیک روان آرام تماس حاصل نمایند.

جلسات مشاوره افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان به صورت آنلاین هم برگزار می گردد؟

بله در کلینیک روان آرام مشاوره روانشناسی به نوجوانان نیز می تواند به صورت آنلاین و غیر حضوری هم انجام گیرد.

آیا اعتماد به نفس نقش موثری در زندگی دارد؟

بله در محتوا دلایل بسیاری بیان گردیده تا پی برد که افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان می تواند تاثیرات بسیار مطلوبی بر سبک زندگی شان اعمال سازد.

4.7/5 - (99 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره