به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اصول رابطه جنسی

اصول رابطه جنسی موفق [راهنمایی و نکات]

هر یک از ما از نظر جنسی منحصر به فرد هستیم. همه ما شخصیت های پیچیده و ترجیحات کاملاً فردی داریم. با این حال رابطه جنسی نیز مانند رابطه عاشقانه، یک رابطه دو نفره است که علاوه بر لذت بردن فردی از آن، برای شخص مقابلمان نیز باید رضایت بخش باشد. رابطه جنسی باکیفیت، وابسته به شناخت اصول رابطه جنسی و تلاش برای عمل به آنهاست. در این مقاله به مهمترین اصول رابطه جنسی اشاره شده است.

اصول رابطه جنسی لذت بخش

برای تجربه رابطه جنسی لذت بخش، موارد کمک کننده بسیاری وجود دارد. مهمترین اصول رابطه جنسی عبارتند از:

۱.از نظر جسمی آماده باشید.

آمادگی جسمی به عنوان یکی از اصول رابطه جنسی لذت بخش به این معنا نیست که برای جلب رضایت شریک زندگی خود باید تحت فشار قرار بگیرید. حقیقت این است که رابطه جنسی می تواند یک فعالیت بدنی بسیار شدید باشد و شما برای انجام این کار به انرژی، کنترل و تحمل نیاز دارید.

۲.از نظر ذهنی آماده باشید.

هیچ چیز مانند استرس و اضطراب نمی تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.تقریباً به همان روشی که شما برای مراقبت از بدن خود نیاز دارید، باید از ذهن خود نیز مراقبت کنید. اعتماد به نفس برای لذت بردن از خود و لذت بردن از شریک زندگی مهم است. زندگی جنسی شما زمانی شکوفا می شود که ذهن و بدن شما سالم و آماده باشد.

۳. تصویر و انتظارات خود را از رابطه جنسی مشخص کنید.

ممکن است واضح باشد، اما کمی عمیق تر جستجو کنید و از خود بپرسید: من واقعاً در رختخواب چه می خواهم؟ تا زمانی که انتظارات خود را از رابطه جنسی لذت بخش، تعیین نکنید، هرگز آن را پیدا نخواهید کرد.

۴. ارتباط برقرار کنید.

صراحت و صداقت، اهرم رابطه جنسی لذت بخش است. برقرار کردن ارتباط احساسی و کلامی به صورت کلی و پیش از شروع رابطه جنسی، به شما کمک می کند که به شخص مقابل خود اعتماد بیشتری داشته باشید، در لحظه زندگی کنید و از رابطه تان لذت بیشتری ببرید.

۵. به اتاق خواب توجه کنید.

“کجا” به همان اندازه “چه” و “چگونه” مهم است. با نورپردازی و وسایل خانه، حال و هوای اتاق خواب خود را تنظیم کنید یا با کاوش در مکان های مختلف، کمی تنوع به زندگی جنسی خود اضافه کنید، فضایی را پیدا کنید که باعث افزایش لذت شما شود.

۶. مراقب اندام خود باشید.

به طور مرتب ورزش متوسط ​​انجام دهید. یک پیاده روی سریع 30 تا 60 دقیقه ای در روز می تواند به تناسب اندام شما و همچنین داشتن روحیه بهتر کمک کند. از نظر فیزیولوژیکی، اصول رابطه جنسی لذت بخش، اول از همه به یک سیستم قلبی عروقی قوی (قلب و رگ های خونی) نیاز دارد که خون اضافی را به دستگاه تناسلی وارد می کند و یک سیستم عصبی سالم دارد تا بتوانید از احساسات تحریک کننده لذت ببرید.

۷. به دنبال رضایت واقعی باشید.

پایه و اساس رابطه جنسی لذت بخش، واقعی است. رضایت متقابل آزادانه، بدون فشار، اجبار، مشروبات الکلی یا سایر متحرک ها، و بدون ترس از شرمساری یا … است. رابطه جنسی عالی نیاز به آرامش عمیق دارد. اگر رابطه جنسی تان مشکل دارد، به جای کمک گرفتن از الکل، مواد مخدر و … به دنبال ریشه های احساسی و جسمی این مشکل باشید و آن ها را برطرف کنید.

اصول رابطه جنسی

۸. همه بدن را لمس کنید.

پوست شامل دو نوع اعصاب حساس به لمس است: یکی درد را تشخیص می دهد و دیگری لذت. اعصاب لذت، لذت و رضایت جنسی را افزایش می دهند. چه عواملی آن ها را تحریک می کند؟ لمس آهسته و ملایم از سر تا پا، نه فقط دستگاه تناسلی.

۹. یکدیگر را هدایت کنید.

اصول رابطه جنسی لذت بخش برای افراد متفاوت با یکدیگر فرق می کند. در حین رابطه جنسی، شریکتان را هدایت کنید تا بفهمد از چه چیزهایی بیشتر لذت می برید. همچنین صحبت کردن از علایق خود در رابطه جنسی یا مواردی که به آن ها علاقه ندارید، در شناخت متقابل و لذت بیشتر هر دو طرف بسیار موثر است.

۱۰. از روان کننده ها استفاده کنید.

بسیاری تصور می کنند که خشکی واژن تنها مختص زنان یائسه است. در واقع، بسیاری از خانم ها در هر سنی، روغن طبیعی واژن به میزان کافی تولید نمی کنند. مواد روان کننده می توانند به کمک شما بیایند و به داشتن رابطه جنسی لذت بخش کمک کنند.

۱۱. برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش، خلاقیت به خرج دهید.

در مقایسه با رابطه جنسی در خانه، رابطه جنسی در اتاق های هتل یا سفر معمولاً هیجان انگیزتر است. چرا؟ زیرا از روزمره خارج می شوید. هیجان، خلاقیت و تجربه چیزهای جدید در رابطه جنسی، می تواند به تولید هورمون دوپامین کمک کند. هورمونی که به شور و شوق زوجین در شروع رابطه کمک می کند. تازگی هر چیز جدید – رابطه جنسی در زمان های مختلف، در مکان های جدید و به روش های مختلف.مرتباً شریک زندگی خود را با چیز جدید غافلگیر کنید.

۱۲. موقعیت های مختلف ها را امتحان کنید.

هر بار امتحان یک موقعیت یکسان در رابطه جنسی، می تواند برای شما و همسرتان یکنواخت شود. امتحان موقعیت های مختلف همچنین می تواند باعث زنده ماندن اشتیاق شود. موقعیت های متفاوت می تواند در غالب و مغلوب بودن هر کدام از شما در رابطه جنسی تنوع ایجاد کند.

۱۳. مقداری سر و صدا ایجاد کنید.

صدا در حین رابطه جنسی، می تواند به همسرتان نشان دهد که از آن چه اتفاق می افتد لذت می برید. بعلاوه، تولید صدا در هنگام رابطه جنسی می تواند به شما در  لذت بیشتر کمک کند.

۱۴. نگران ظاهر خود نباشید.

یادگیری این که چگونه در رختخواب اعتماد به نفس داشته باشید از اصول رابطه جنسی لذت بخش است و می تواند بدون حواس پرتی در لحظه باشد. مطمئناً ، ممکن است مدتی را برای آماده سازی ظاهر خود صرف کرده باشید، اما هنگامی که در رختخواب هستید، تمرکز شما باید بر روی احساستان باشد،  نه مرتب موها یا ….

اصول رابطه جنسی

۱۵. در مورد تخیلات خود صحبت کنید.

به همسرتان بگویید چگونه دوست دارید رابطه جنسی را تجربه کنید، صحبت در مورد تخیلات خود نیز یکی از اصول رابطه جنسی است. رابطه جنسی به همان اندازه که یک عمل جسمی است یک عمل ذهنی است، بنابراین حتی اگر تخیلات خود را اجرا نکنید، باز هم می توانید فقط با فکر کردن یا صحبت کردن در مورد آن ها تحریک شوید.

۱۶. کنترل را به دست بگیرید.

داشتن رابطه جنسی لذت بخش در رختخواب مثل یک خیابان دو طرفه است. یادگیری نحوه گفتگو با شریک زندگی خود در مورد رابطه جنسی یکی از توصیه های اصلی پزشکان در زمینه بهبود زندگی جنسی است. اعتماد به نفس چیزی است که کسی را در رختخواب عالی می کند، بنابراین این نکات را تمرین کنید و حیا نکنید. در ضمن منفعل بودن در رختخواب می تواند جذابیت جنسی شما را کم کند. بنابراین کنترل را در کنار راضی نگه داشتن شریکتان به عهده بگیرید.

نتیجه گیری

داشتن رابطه جنسی لذت بخش و منظم فواید زیادی برای بدن و ذهن شما دارد، به آزاد سازی استرس کمک می کند و باعث ترشح اندورفین می شود. نوعی هورمون که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. اعتماد به نفس و عزت نفس بدن را افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. علاوه بر همه این موارد، داشتن رابطه جنسی باکیفیت برای سلامت و دوام یک رابطه عاشقانه ضروری است و آن را همیشه با حرارت و اشتیاق نگه می دارد. یادگیری اصول رابطه جنسی، کنار گذاشتن شرم و تلاش دوطرفه برای بالا بردن لذت رابطه اهمیت بسیار بالایی دارد.

منظور از آمادگی جسمی پیش از رابطه جنسی چیست؟

آمادگی جسمی به عنوان یکی از اصول رابطه جنسی لذت بخش به این معنا نیست که برای جلب رضایت شریک زندگی خود باید تحت فشار قرار بگیرید. حقیقت این است که رابطه جنسی می تواند یک فعالیت بدنی بسیار شدید باشد و شما برای انجام این کار به انرژی، کنترل و تحمل نیاز دارید.

آمادگی ذهنی برای رابطه جنسی چگونه فراهم می شود؟

هیچ چیز مانند استرس و اضطراب نمی تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.تقریباً به همان روشی که شما برای مراقبت از بدن خود نیاز دارید، باید از ذهن خود نیز مراقبت کنید. اعتماد به نفس برای لذت بردن از خود و لذت بردن از شریک زندگی مهم است. زندگی جنسی شما زمانی شکوفا می شود که ذهن و بدن شما سالم و آماده باشد.

داشتن رابطه جنسی منظم چه فوایدی دارد؟

داشتن رابطه جنسی لذت بخش و منظم فواید زیادی برای بدن و ذهن شما دارد، به آزاد سازی استرس کمک می کند و باعث ترشح اندورفین می شود.

4.6/5 - (418 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره