به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج سفید چیست

ازدواج سفید چیست

منظور از ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید در عصر امروز بین برخی افراد مرسوم گشته که بسیاری هنوز از این ازدواج رایج شده اطلاعات کاملی نداشته و نمی دانند چیست..بنابراین سعی داریم مختصر توضیحی درباره این ازدواج ارائه داده و به آن بپردازیم.

ازدواج سفید یعنی چه؟

کلیت تعریف از ازدواج سفید چیست و چه عواقبی دارد در این است که ازدواج سفید به ازدواجی می گویند که هیچ ثبت رسمی ای در آن وجود نداشته و دو طرفی که یکدیگر را به عنوان زن و شوهر طلب می کنند بدون ثبت رسمی به خانه هایشان رفته و زیر یک سقف به زندگی زناشویی خود می پردازند.

زوجین زندگی خود را بدون هیچ ثبت و سند رسمی شروع کرده و سبب شده اند فرهنگ ازدواج نیز به کل تغییر یابد..

لذا با توجه به فرهنگ و رسوم ازدواج و محرمیت زوجین باید ثبت و سندی رسمی وجود داشته باشد که زوج بودن این دو را ثابت کند مگر آدمی بدون شناسنامه و کارت ملی خویش در عصر حاضر هویتی شناخته شده دارد..؟

ازدواج سفید چیست

شرط لازم بر ازدواج سفید چیست؟

متاسفانه در این نوع ازدواج هیچ شرط و شروطی وجود ندارد و طرفین به سبب تفکرات مشترکی که فکر می کنند با یکدیگر دارند و نیز کشش جنسی به یکدیگر تن به این ازدواج  می دهند در صورتی که بسیاری از این سبک ازدواج ها در نهایت نتیجه ای توخالی داشته و به ازدواج رسمی ختم نشده اند!

تعریف از تعهد در ازدواج سفید چیست؟

تعهد در ازدواج سفید چیست و چه معنایی دارد سوالی است که بسیاری افراد درباره اش کنجکاو هستن.

لذا باید دانست که در این سبک ازدواج به سبب رسمی نبودن زندگی زناشویی طرفین تعهدی آزادانه نسبت به یکدیگر دارند و از آنجا که اسمشان در شناسنامه یکدیگر ثبت نگشته احتمال خیانت به همسر بسیار رایج می گردد.

ازدواج سفید چیست

منظور از تعهد در ازدواج سفید چیست؟

باید اشاره داشت پیش از شروع هر کار بزرگ و سودآوری همیشه یک قرارداد و ثبت سندی وجود دارد که دو شخص از سود این معامله و قرارداد مطمئن باشند و اگر ضرری حاصل شد هر دو بتوانند با کمک یکدیگر مسئولیت این ضرر را بر عهده گرفته و متعهدانه به اصلاحات لازم بپردازند.

ولیکن اگر هیچ سند و مدرکی در ازدواج سفید وجود نداشته باشد ممکن است هزاران دردسر که معلوم نیست چیست و چه خواهد بود برای اشخاص به وجود آید و خود نیز به پای این معاملات دچار ضرر و آسیب شوند.

لذا ازدواج سفید هم همین منظور را در چیستی خود به افراد می رساند.دو طرف در این نوع ازدواج به سبب رسمی نبودن رابطه شان به نوعی هیچ تعهد رسمی ای به یکدیگر ندارند و ممکن است روزی یکی از آن ها زیر این رابطه زده و تمام احساسات و شخصیت فرد را لگدمال سازد.

تعهد در این نوع ازدواج بسیار لب مرز بوده و دو طرف باید از تعهد کامل فرد به خود مطمئن باشد که در این عصر نمی توان به این مسئله در ازدواج سفید مطمئن بود..

وقتی همه چیز حتی ازدواج در این جامعه رسمی می باشد چرا دو فرد باید تصمیم به ازدواجی غیررسمی و ثبت نشده بگیرند؟مگر قصد زندگی پایدار و دائمی با یکدیگر را ندارند؟

ازدواج سفید بسیار شبهه برانگیز بوده و هر دو شخص می توانند آسیب زیادی ببینند.این آسیب های ناشی از ازدواج سفید چیست؟ آسیب های روانی نیز به سبب اعتمادی که در اوایل تصمیم گیری به ازدواج غیر رسمی خود به یکدیگر دارند و وارد وادی ازدواج سفید می شوند رخ می دهند!

جالب توجه است که ازدواج سفید مورد قبول بسیاری دختران و پسران جوانی است که یکدیگر را دوست دارند ولیکن به چه قیمتی؟!

زندگی زیر یک سقف با شخصی که هیچ سند و مدرکی به اینکه او همسر شخص است اذعان ندارند بسیار پرخطر بوده و دنیایی متفاوت از دنیای آشنایی قبل از ازدواج است!

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج همیشه به این نکته اشاره می گردد که نباید زمان آشنایی پیش از ازدواج بیش از حد ممکن باشد پس چطور می توان گفت ازدواج سفید برابر با آشنایی قبل از ازدواج است؟

ازدواج سفید چیست

علت پیشبرد ازدواج سفید چیست؟

متاسفانه برخی از دختران و پسران امروزی به سبب تمایلات جنسی به یکدیگر و مشترک بودن احساسات و عقایدشان در برخی مسائل تصمیم به ازدواج سفید می گیرند تا با چندی زندگی کردن با یکدیگر و برقراری رابطه جنسی با هم از تفاهمات و نیازهای  یکدیگر آشنا گردند و در صورت پی به این مسئله و تعریف واحدشان از ازدواج سفید چیست با یکدیگر به صورت رسمی ازدواج کنند!

ولیکن نمی دانند ممکن است در این ازدواج غیررسمی با چه عواقبی رو به رو شوند.

بسیاری از زوجین در ازدواج سفید پس از مدتی زندگی با یکدیگر پی به تضادهای فکریِ هم برده و ممکن است سر ناسازگاری با یکدیگر زنند و با یکدیگر به اختلاف بخورند و پس از مدتی بنا به هر دلیلی ترجیح دهند از یکدیگر جدا شوند.

بنابراین ازدواج سفید هیچ تعهدی را در پیش نداشته و طرفین در هر زمان می توانند از یکدیگر جدا شوند و زندگی دوباره ای برای خود از سر گیرند لذا سرانجام این ازدواج سفید چیست را کسی نمی تواند به طور قطع به سمت ازدواج رسمی پیش بینی کند..

بهتر است دوباره یادآور شویم خوب است که افراد پس از آگاهی از تعریف ازدواج سفید چیست تن به ازدواج سفید نداده و پیش از تصمیم گیری از یک روانشناس متخصص کمک گیرند..

روانشناسی مطمئن و مجرب به خوبی می تواند به زن و مرد در این تصمیم کمک کرده و آن ها را از عواقب این سبک ازدواج آگاه سازند.

بهتر است این دو بدانند روانشناس هیچ سودی از مشاوره اش نمی برد و تنها به صلاح دید و منفعت آن ها فکر می کند.

در ازدواج سفید رابطه جنسی وجود دارد؟

در ابتدا زن و مرد با یکدیگر زندگی می کردند ولیکن رابطه ای جنسی نداشتند ولیکن به مرور این مساله تغییر یافت و زن و مرد پس از هم خانه شدن با یکدیگر رابطه جنسی نیز دارند که باید دانست این رابطه نامشروع بوده و تنها تمایلات و نیازهای جنسی دو طرف ارضاء می گردد.

ممکن است ازدواج سفید به ازدواجی رسمی ختم شود؟

در صد این احتمال بسیار کم است لذا در اکثر روابط زن و مرد پس از شروع زندگی با یکدیگر و ازدواج سفید با برطرف ساختن نیازهای یکدیگر زندگی را پیش می برند و به مرور با تضادهای فکری یکدیگر و اختلافاتی رو به رو می گردند.از آنجا که رسمیتی در این نوع ازدواج وجود ندارد ممکن است هر دو پا پس کشیده و از یکدیگر جدا شوند.و یا یکی از آن ها درخواست جدایی اجباری کند.

آیا در ازدواج سفید تعهد وجود دارد؟

لزوما خیر.از آنجا که این ازدواج سند و مدرکی نداشته و به طور رسمی ثبت نشده است هر دو فرد تعهدی آزادانه و غیررسمی به یکدیگر دارند و ممکن است در هر زمان شاهد خیانتی از جانب شخص مقابل باشند.بنابراین تعریف از خیانت در ازدواج سفید چیست نیازمند بررسی روانشناختی توسط روانشناس متخصص دارد و در صورت وجود تعهد،این تعهد اعتبار کافی را ندارد.

4.7/5 - (131 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره