به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج یرای مهاجرت

ازدواج برای مهاجرت

ازدواج برای مهاجرت یکی از پدیده هایی است که در سال های اخیر دیده می شود. زنان و مردان برای آسان تر شدن مهاجرت تصمیم می گیرند ازدواج کنند. این ازدواج ممکن است صوری و یا واقعی باشد. در چنین شرایطی مشکلات زیادی ممکن است بر سر راه افرادی که می خواهند ازدواج کنند به وجود بیاید.در سال های اخیر افرادی که تصمیم به مهاجرت گرفته اند روز به روز در حال افزایش است. شرایط بهتر تحصیلی، شرایط رفاهی بهتر و مسائل اقتصادی از جمله مهم ترین دلایلی است که مردان و زنان به خصوص جوانان را برای مهاجرت ترغیب کرده است. ازدواج برای مهاجرت همیشه به عنوان یک گزینه اساسی برای مهاجرت مطرح است.

در این مقاله می خواهیم به مشکلات ازدواج برای مهاجرت بپردازیم و بررسی کنیم که آیا چنین کاری صحیح است یا نه.

دلایل ازدواج برای مهاجرت

متاسفانه در سال های اخیر و با افزایش مشکلات اقتصادی کشور ما و ناکارآمدی سیستم آموزشی تعداد زیادی از جوانانی که در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند، تصمیم می گیرند که ازدواج کنند. برای گرفتن چنین تصمیمی عوامل زیادی دخیل است که می تواند افراد را برای مهاجرت ترغیب کند و یا این که آنها را از این تصمیم بازدارد.

چند مورد از مهم ترین دلایلی که افراد تصمیم به مهاجرت می گیرند عبارت است از:

1- مسائل قانونی

تعدادی از ازدواج ها برای مهاجرت در شرایطی انجام می شود که خانم ها متوجه می شوند که نمی توانند برای خارج شدن از کشور خودشان اقدام کنند. براساس قانون اجازه خروج از کشور برای دختران بر عهده پدر آنهاست و آنها برای این که بتوانند برای مهاجرت اقدام کنند به اجازه پدرشان نیاز دارند.

اما در این شرایط اگر خانمی ازدواج کند می تواند حق خروج از کشور را در شرایط عقد دریافت کند و پس از آن برای ازدواج اقدام کند. از طرف دیگر پس از ازدواج اجازه خروج از کشور خانم برعهده همسرش است و بنابراین حتی اگر خانواده اش به مهاجرت راضی نباشند می تواند برای مهاجرت اقدام کنند.

این عامل جزو مهم ترین انگیزه های ازدواج برای مهاجرت است. در چنین شرایطی گاهی تعدادی از افراد تصمیم می گیرند که به صورت صوری با هم ازدواج کنند و پس از این که در کشوری که می خواهند ساکن شدند از هم جدا می شوند. این مسئله تعداد زیادی از خانم ها را برای ازدواج ترغیب می کند.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله ازدواج برای فرار از خانواده را مطالعه کنید.

دوری از خانواده

2- اهداف تحصیلی

تحصیل در دانشگاه های معتبر یکی از آرزوهای بزرگ هر کسی است که به دنبال علم آموزی باشد و دارد مدارج تحصیلی را طی می کند. تعدادی از افرادی که تصمیم می گیرند مهاجرت کنند از طریق اپلای کردن و بررسی شرایط زندگی در کشورهای مختلف تصمیم می گیرند برای مهاجرت اقدام کنند و بتوانند در آن دانشگاه ها درس بخوانند.

در چنین شرایطی ازدواج برای مهاجرت به عنوان یکی از گزینه ها مطرح است. ممکن است زن و مرد با همدیگر برای مهاجرت اقدام کنند و پس از اینکه متوجه شدند که می توانند به کشور دیگری برای تحصیل بروند با هم ازدواج کنند. هم چنین در تعداد دیگری از افرادی که مهاجرت می کنند، به واسطه این که در کنار تحصیل به فرد شغل پیشنهاد می شود تصمیم می گیرد تا با همسرش مهاجرت کند تا همسرش نیز بتواند در شرایط آن کشور کار کند یا درس بخواند.

3- شرایط رفاهی

تعدادی از افرادی که تصمیم به مهاجرت می گیرند برای داشتن زندگی بهتر و شرایط شغلی آسان تر تصمیم می گیرند دست به این کار بزنند. حقیقتی که وجود دارد این است که در بسیاری از کشورهای جهان اول، افراد براساس تخصصی که دارند به کار گرفته می شوند. و براساس تخصصی که دارند و کاری که انجام می دهند حقوق دریافت می کنند.

این موضوع می تواند اشخاصی که در کشورهای جهان سوم نتوانسته اند به خاطر مسائل مختلف در رشته های مرتبط با شغل خودشان به کار گرفته شوند را وسوسه کند تا برای ساختن آینده بهتری مهاجرت کنند. اما این موضوع همیشه هم جوابگو نیست و ممکن است افراد براساس رشته شان به کار گرفته نشوند که همین موضوع باعث مشکلات جدیدی می شود.

 

مشکلات ازدواج برای مهاجرت

زمانی که دو نفر تصمیم می گیرند ازدواج کنند، مشکلات زیادی ممکن است بر سر راهشان پیش بیاید. از طرف دیگر مهاجرت هم مشکلات خاص خودش را دارد و افرادی که تصمیم به مهاجرت می گیرند نیز با چالش های مختلفی روبرو می شوند. به همین دلیل ازدواج برای مهاجرت یک موضوع چالش برانگیز و با حساسیت بالا است.

مهم ترین مشکلاتی که ازدواج و مهاجرت می تواند برای افراد مختلف ایجاد کند عبارتند از:

1- مخالفت خانواده

تعداد زیادی از خانواده ها با مهاجرت فرزندان شان مخالفت می کنند و به راحتی به آنها اجازه نمی دهند که برای مهاجرت اقدام کنند. ترس از آینده نامعلوم و همچین دوری و غربت از جمله مهم ترین علت هایی است که خانواده ها برای آن با ازدواج برای مهاجرت مخالف اند و به دختر یا پسرشان  اجازه برای ازدواج نمی دهند.

از طرف دیگر اگر پدر و مادری متوجه شوند که فرزندشان قصد دارد برای مهاجرت کردن به صورت نمایشی با یک نفر ازدواج کند احتمالا مخالفت می کنند. در چنین شرایطی است که کار اشخاصی که می خواهند مهاجرت کنند سخت می شود و نمی توانند به راحتی خانواده شان را راضی کنند.

2- مشکلات فرهنگی

برای فردی که در یک فرهنگ به دنیا آمده و برای مدتی طولانی در آن فرهنگ زندگی کرده است، مهاجرت می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. هر جامعه ای آداب و رسوم مخصوص به خودش را دارد و افراد جامعه به نوعی فرهنگ عادت کرده اند و براساس آن رفتار می کنند. در چنین شرایطی مهاجرت می تواند دشوار باشد.

تعارض های فرهنگی ممکن است در غذا خوردن، تفریح کردن و حتی عادت های کاری پیش بیاید. در چنین شرایطی به افرادی که می خواهند مهاجرت انجام دهد یا به ازدواج برای مهاجرت فکر می کنند توصیه می شود تا قبل از این که بخواهند وارد کشور دیگری سعی کنند تا حدودی با فرهنگ آن کشور آشنایی پیدا کنند تا بتوانند آینده خوبی را برای خودشان رقم بزنند.

3- دوری از خانواده و آشنایان

دوری از خانواده و آشنایان یکی از مشکلات ازدواج برای مهاجرت و به طور کلی مهاجرت است. این موضوع شاید در وهله اول آسان به نظر برسد اما تعداد زیادی از افرادی که مهاجرت کرده اند بیان می کنند که این دوری یا اصطلاحا غربت در آینده برایشان مشکل ساز شده و نتوانسته اند به راحتی با آن کنار بیایند.

راه حلی که برای این موضوع وجود دارد این است که فردی که مهاجرت کرده تلاش کند تا دوستان جدیدی پیدا کند تا بتواند با دوستی با آنها شرایط آسان تری را در زندگی اش تجربه کند. یکی از محاسن ازدواج برای مهاجرت این است که در شرایط اولیه زن و مرد می توانند در کنار هم باشند و با مشکلاتی که دارند کنار بیایند. ( depression in immigrants‌ )

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افرادی که مهاجرت می کنند آن را تجربه می کنند افسردگی است. پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله افسردگی مهاجرت را مطالعه کنید.

افسردگی مهاجرت

آیا ازدواج برای مهاجرت کار درستی است؟

ازدواج برای مهاجرت همانطور که گفته شد مسائل و مشکلات زیادی را همراه خودش می آورد. مسائل خانوادگی و مسائلی که در کشور مقصد وجود می آید از جمله این مشکلات اند. در چنین شرایطی همه افراد نیاز دارند که به صورت کاملا منطقی با این مسئله روبرو شوند و برای آن تصیمیم بگیرند.

تصمیم گیری برای ازدواج و هم چنین تصمیم گیری برای مهاجرت به تلاش و دقت نیاز دارد وافراد باید تامل زیادی بر روی این موضوع داشته باشند. مشورت کردن با دوستان و آشنایانی که قبلا مهاجرت کرده اند می تواند بسیار راهگشا باشد و به فرد کمک کند تا بتواند برای آینده اش تصمیم بگیرد. اما در نهایت خود فرد است که با توجه به مسائلی که با آن مواجه است باید تصمیم بگیرد که می خواهد چه کاری انجام دهد.

توصیه ای که به اغلب افرادی که تصمیم به ازدواج برای مهاجرت می گیرند، می شود این است که به آنها توصیه می شود با مشاور روانشناس مشورت کنند. مراجعه با مشاور می تواند کمک بسیار بزرگ و حیاتی به افراد داشته باشد. شخصی که این تصمیم را گرفته از نظر روحی تحت فشار است و نیاز دارد که کسی او را همراهی کند و به صحبت های او گوش کند.

در این شرایط، مراجعه به یک مشاور مجرب و متخصص که بتواند توصیه های کاملی به افراد داشته باشد ضروری به نظر می رسد.

نتیجه گیری:

ازدواج برای مهاجرت یک تصمیم چالشی است که تعدادی از افرادی که قصد مهاجرت دارند می گیرند. این تصمیم می تواند آینده فرد را به صورت کامل تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به بررسی کامل نیاز دارد و فردی که تصمیم به ازدواج دارد نباید عجله کند. ازدواج برای مهاجرت حتی اگر به صورت نمایشی هم انجام شود باید با شناخت صورت بگیرد. چراکه ممکن است در آینده زن و مرد نتوانند با هم کنار بیایند و به مشکل بربخورند.

 

منابع :

www.sciencedirect.com

bmcpsychiatry.biomedcentral.com

آیا ازدواج برای مهاجرت کار درستی است؟

ازدواج برای مهاجرت اگر با دید باز انجام شود می تواند به آینده شما کمک کند. ازدواج اگر فقط با هدف مهاجرت باشد می تواند عواقب زیادی داشته باشد.

برای مهاجرت می شود ازدواج کرد؟

اگر شخصی ازدواج کرده باشد برای خروج از کشور به مجوز خانواده نیاز ندارد و می تواند با اجازه شوهرش از کشور خارج شود.

بعد از مهاجرت می شود طلاق گرفت؟

قوانین هر کشور مخصوص به خودش است. افرادی که ازدواج می کنند تا بتوانند مهاجرت کنند باید بدانند که قانون کشوری که به آن مهاجرت کرده اند چگونه است تا بتوانند تصمیم بگیرد.

آیا ازدواج برای مهاجرت اشتباه است؟

اگر ازدواج فقط با هدف مهاجرت کردن انجام شود نمی تواند آینده خوبی داشته باشد و باعث شکست خوردن ازدواج می شود.

4.5/5 - (422 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره