به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج با یک فرد خارجی

ازدواج با یک فرد خارجی

آیا ازدواج با یک فرد خارجی با یک فرهنگ و نژاد متفاوت می تواند به یک ازدواج موفق تبدیل شود؟ چه دلیل موجهی برای موفق نبودن ازدواج بین دو نفر با دو ملیت متفاوت وجود دارد؟

در دنیای امروز آشنایی و ملاقات با افرادی که اهل کشورهای دیگر هستند بسیار آسان تر از گذشته شده است. این آشنایی و دیدار ها مثل هر دیدار دیگری ممکن است به ایجاد علاقه و ازدواج منتهی شود. البته باید بدانیم که ازدواج با یک فرد خارجی مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد و ممکن است شما را بیش تر از یک ازدواج معمولی به دردسر بیندازد.
در این مقاله می خواهیم به بررسی چالش ها و مشکلاتی بپردازیم که ممکن است به دلیل ازدواج با یک فرد خارجی ایجاد شود؛ با هم چند راهکار این موضوع را مرور کنیم:

 

بعد از ازدواج با چه چالش هایی رو به رو خواهیم شد؟

1- مخالفت مذهبی:

شما به عنوان کسی که با یک فرد خارجی ازدواج کرده است باید بدانید که دیدگاه غالب جامعه نسبت به چنین موضوعی هنوز مثبت نیست. اگر چه در کتاب های مقدس مثل قرآن کریم یا انجیل، ازدواج با یک فرد خارجی منع نشده است اما قشر مذهبی و سنتی جامعه، این موضوع را به هیچ وجه نمی پذیرند و با آن مخالفت می کنند.

 

2- توهین و تحقیر:

بعد از ازدواج با یک فرد خارجی ممکن است تا مدتی توهین های نژاد پرستانه بشنوید و یا در خیابان و مکان های عمومی مورد تمسخر قرار بگیرید. این موضوع به خصوص در ازدواج هایی که زن یا مرد، رنگ پوست متفاوتی دارد بیشتر است. نکته مهم این است که باید بدانید تعدادی از افراد جامعه به دلیل متفاوت بودن شریک زندگی شما، آرامش قبلی خودشان را از دست رفته می بینند. بنابراین با شما مخالفت می کنند.

 

3- مخالفت خانواده:

این دلیل از چالش برانگیز ترین دلایلی است که شما ممکن است تجربه کنید. ازدواج با یک فرد خارجی در خانواده های سنتی اصلا پذیرفته شده نیست. به همین دلیل زمانی که شما قصدتان را با خانواده تان مطرح می کنید آن ها به شدت مخالفت می کنند.

پس از ازدواج نیز ممکن است تعدادی از دوستان و خویشاوندان تان با شما قطع رابطه کنند یا رفت و آمد شان را با شما کاهش دهند. این موضوع کاملا طبیعی است و نباید شما را آزار بدهد.

 

4- احساس منزوی بودن:

به دنبال ازدواج با یک فرد خارجی و کم شدن دوستان یا قطع رابطه با خانواده ممکن است احساس انزوا و تنهایی شدیدی به شما دست بدهد. البته اگر تصمیمی که گرفته اید، احساسی نباشد و براساس دلایل منطقی به این نتیجه رسیده باشید که می توانید با آن فرد زندگی خوبی را داشته باشید نباید نگران شوید. گذشت زمان باعث می شود که خانواده تان با این موضوع کنار بیاید. دوستان تان نیز پس از مدتی واقعیت را خواهند پذیرفت.

پیشنهاد می کنم مقاله مشاوره رابطه دوستی را مطالعه کنید تا با نقش دوستان خوب بهتر آشنا شوید.

 

فرزندان ازدواج

فرزند ما چه احساسی خواهد داشت؟

فرزندی که پدر و مادرش از دو ملیت متفاوت باشند خواه نا خواه با تضاد فرهنگی رو به رو می شود. کودک شما با دو زبان، دو فرهنگ و دو سبک زندگی مواجه می شود. برای جلوگیری از این موضوع باید بدانید که قبل از بچه دار شدن باید با همسر تان به توافق برسید.

فرزند شما در سنین کودکی و نوجوانی نمی تواند با تضادی که در زندگی اش می بیند کنار بیاید. شما و شریک زندگی تان باید به او کمک کنید که با هویتش کنار بیاید. باید به او یاد بدهید که در مورد نگرانی هایش با شما صحبت کند.

توهین ها و تحقیرهایی که خود شما بعد از ازدواج با یک فرد خارجی تجربه کردید ممکن است برای فرزندتان هم اتفاق بیفتد. کودک شما باید آن قدر از نظر روانی تقویت شده باشد که بتواند خودش را کنترل کند و ناراحت وعصبانی نشود. این روحیه به کمک شما نیاز دارد. شما باید به او کمک کنید تا بتواند خودش را کنترل کند. ( INTERRACIAL/INTERCULTURAL MARRIAGE)

 

چگونه با مسئله کنار بیاییم؟

همان طور که در قبل گفته شد ازدواج با یک فرد خارجی شما را با چالش های زیادی مواجه می کند. اولین و شاید مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسرتان بسیار صمیمانه برخورد کنید. رابطه صمیمیانه شما باعث می شود تا بتوانید یکدیگر را بشناسید.

پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله روانشناسی قبل از ازدواج را مطالعه کنید.

بعد از این که از خصوصیات اخلاقی، اعتقادی و علاقه های او آگاه شدید بهتر می توانید برای آینده تصمیم بگیرید. در این مرحله باید بدانید که هیچ چیزی به اندازه راست گویی و صداقت به شما کمک نمی کند. اگر با صداقت برخورد کنید، می توانید خیلی راحت تر با ازدواج با یک فرد خارجی کنار بیایید. در شرایطی که ما زندگی می کنیم به نظر می رسد ازدواج با یک مرد خارجی از ازدواج با یک زن خارجی سخت تر است اما این مسئله غیر قابل حلی نیست.

در ادامه به بررسی راهکارهایی که می تواند به شما برای کنار آمدن با ازدواج با یک فرد خارجی کمک کند می پردازیم:

 

1- درباره فرهنگ دیگر اطلاعات کسب کنید.

سعی کنید هر اطلاعاتی که می توانید درباره فرهنگ کشور فردی که می خواهید با او ازدواج کنید به دست آورید. برای این کار می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید تا مطمئن شوید که اطلاعاتی که بدست آورده اید صحیح است.

به دست آوردن اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید با شریک زندگی تان بهتر ارتباط برقرار کنید و او را بهتر بشناسید. اطلاعات کافی در مورد فرهنگ و اعتقادات شریک زندگی تان باعث می شود که رفتار بهتری با او داشته باشید. هم چنین اگر خانواده تان با ازدواج با یک فرد خارجی مشکل دارند، به دست آوردن اطلاعات کافی به شما کمک می کند تا بتوانید شرایط را برای خانواده تان توضیح دهید.

 

2- درباره تضادهای فرهنگی با هم بحث کنید.

خواه نا خواه فرهنگ شما و فرهنگی که همسرتان در آن رشد کرده است، با همدیگر تفاوت هایی دارد. بهترین راه برای اینکه از مشکلات و اختلافات جلوگیری کنید این است که با یکدیگر صحبت کنید. باید سعی کنید در مورد تمام موضوعات بحث کنید و انتخاب کنید که برای زندگی آینده تان تصمیم دارید بر اساس کدام یک از فرهنگ ها رفتار کنید.

تضادهای فرهنگی یکی از موضوعاتی است که استرس زیادی به فردی که به فکر ازدواج با یک فرد خارجی است، ایجاد می کند. این نوع از بحث ها و صحبت ها به شما کمک می کند تا بر استرس غلبه کنید و به راحتی با موضوع کنار بیایید.

 

3- فداکاری کنید.

باید بدانید که بعد از ازدواج با یک فرد خارجی دقیقا نمی توانید مثل گذشته رفتار کنید. باید تعدادی از علایق خود را کنار بگذارید یا تلاش کنید سلیقه تان را تغییر دهید. این موضوع به فداکاری شما نیاز دارید. باید در برابر موضوعات مختلف کوتاه بیایید تا بتوانید زندگی تان را بسازید.

ممکن است در طول مدت زمانی که دارید با طرف مقابل تان آشنا می شوید متوجه رفتارهایی بشوید که شما قبلا نمی پسندیده اید. در چنین شرایطی اگر تصمیم دارید که با او ازدواج کنید باید بتوانید این خصوصیات اخلاقی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.

 

ازدواج موفق

4- صبور باشید.

صبور بودن یکی از مهم ترین فاکتورها برای ازدواج با یک فرد خارجی است. اگر شما فقط انتظار داشته باشید که همسرتان تغییر کند و دقیقا آن طوری که می خواهید رفتار کند، نتیجه خوبی نصیب تان نخواهد شد. باید بتوانید در برابر مشکلات و ناهماهنگی هایی که علی الخصوص در اوایل ازدواج با یک مرد خارجی به وجود می آید صبور باشید. این صبر در برابر مشکلات، آینده زندگی شما را تامین می کند. یک مشاور مجرب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در برابر مشکلات بهترین تصمیم را بگیرید.

 

5- منطقی رفتار کنید.

در ازدواج با یک مرد خارجی رفتار عاقلانه و منطقی بسیار اهمیت دارد. شما باید بتوانید با شرایطی که انتظارتان را می کشد کاملا منطقی برخورد کنید. باید آگاه باشید که در مسیر زندگی آینده تان ممکن است با چالش هایی که قبلا به آن ها پرداخته شد نیز مواجه شوید.

برخورد منطقی و غیر احساسی با شریک زندگی و خانواده تان به شما کمک می کند تا به هدف تان برسید. ممکن است در ابتدا خانواده تان با ازدواج با یک مرد خارجی مشکل داشته باشند. شما باید با صبر و حوصله دلایل تان را بگویید و با منطقی که دارید با آن ها صحبت کنید. صحبت غیر منطقی و درگیری به شما کمکی نخواهد کرد.

 

نتیجه گیری:

هر انسانی در طول زندگی اش ممکن است با افراد زیادی آشنا شود. عاشق شدن و علاقه‌مند شدن به یک نفر ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اگر شما تصمیم به ازدواج با یک فرد خارجی دارید باید بدانید که مسیری که در پیش دارید از یک ازدواج معمولی سخت تر است.

البته این موضوع به این معنی نیست که باید بترسید یا فکر کنید که هر ازدواجی که با یک نفر با ملیت متفاوت صورت می گیرد، سرانجام خوبی ندارد. باید بدانید فرهنگ و اعتقاداتی که زن یا مردی که تصمیم دارید با ازدواج کنید با فرهنگی که شما در آن رشد کرده اید متفاوت است و شما برای یک ازدواج موفق باید به شناخت خوبی از طرف مقابل برسید.

 

منابع:

www.lifehack.org

www.focusonthefamily.com

 

 

4.6/5 - (454 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره