به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
اختلاف فرهنگی در ازدواج

اختلاف فرهنگی در ازدواج

ازدواج با فردی که فرهنگ متفاوتی با ما دارد، مانند یک شمشیر دو لبه است. اختلاف فرهنگی در ازدواج همان طور که می تواند یک عامل جذاب و سرشار از هیجان برای زندگی مشترک باشد، می تواند زندگی مشترک را با چالش های زیادی روبرو کند. کنار آمدن با این چالش ها به تلاش جدی نیاز دارد.
افرادی که می خواهند که زن یا مردی از یک فرهنگ متفاوت ازدواج کنند، باید متوجه باشند که ازدواج شان ممکن است با مواردی مواجه شود که در بقیه ازدواج ها اتفاق نمی افتد. این مسئله نشان می دهد که شخصی که می خواهد با اختلاف فرهنگی در ازدواج مواجه شود باید توانایی کامل فکری و روانی برای  این موضوع را داشته باشد.
در این مقاله سعی شده به چالش هایی که اختلاف فرهنگی در ازدواج ایجاد می کند پرداخته شود و هم چنین راهکارهایی برای کنار آمدن با این موضوع ارائه شود:

اختلاف فرهنگی در ازدواج ممکن است چه مشکلاتی ایجاد کند؟

همان طور که گفته شد، اختلاف فرهنگی در ازدواج می تواند رابطه زن و مرد را با چالش های زیادی روبرو کند. به همین دلیل افرادی که تصمیم دارند با زن یا مردی ازدواج کنند که فرهنگی کاملا متفاوت با آنها دارد باید خودشان را آماده کنند. خانواده های دو طرف یک عامل بسیار مهم در این موضوع است اما موارد دیگری هم وجود دارد که ممکن است بر اختلاف فرهنگی در ازدواج تاثیر بگذارد. در ادامه به چند مورد از این مشکلات پرداخته شده است:

 

1- خانواده

خانواده های زن و مردی که می خواهند با هم ازدواج کنند، معمولا اولین و سخت‌ترین مانع بر سر راه این نوع ازدواج هستند. مخالفت خانواده در موضوع اختلاف فرهنگی در ازدواج ممکن است به خاطر این باشد که نگران آینده فرزندان زنی و مردی هستنند که می خواهند با هم ازدواج کنند. هم چنین ممکن است پدر و مادر دوست نداشته باشند که رفتار فرزندشان به دلیل مواجه شدن با یک فرهنگ دیگر تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین دلیل مخالفت زیادی از طرف خانواده های زن و مرد ابراز خواهد شد.

 

2- مشکلات زبان

یکی از مسائل مهمی که در اختلاف فرهنگی در ازدواج پیش می آید این است که زن و مرد زبان یا گویش یکسانی نداشته باشند. البته این موضوع فقط به این معنی نیست که زن و شوهر اهل دو کشور متفاوت باشند و یا این که از دو قوم با دو گویش متفاوت باشند. بلکه ممکن است اختلاف فرهنگی مربوط به نوع صحبت کردن باشد.
حقیقتی که وجود دارد این است که زبان مهم ترین عامل ارتباط است. کلمات و یا اصطلاحاتی که در یک خانواده با یک سطح فرهنگی عادی تلقی می شود، ممکن است در خانواده دیگری نامناسب باشد. در چنین شرایطی این اختلاف فرهنگی ممکن است در ازدواج و زندگی مشترک زن و مرد خلل ایجاد کند و باعث شود که افراد از همدیگر برنجند.

 

3- آینده فرزندان

یکی از هدف های بسیار بزرگ در هر ازدواج، به دنیا آوردن و تربیت فرزندان است. هر پدر و مادری دوست دارد فرزندش به بهترین شکل ممکن تربیت شود و زندگی خوبی داشته باشد. اگر نوع تربیتی که مدنظر پدر و مادر است متفاوت باشد، فرزندان دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند تشخیص بدهند که باید چه کاری انجام دهند.
اختلاف فرهنگی در ازدواج باعث می شود تا تربیت فرزندان دچار دوگانگی شود. پدر و مادری که با هم بر سر مسائل اخلاقی و رفتاری اتفاق نظر ندارند، معمولا فرزندانی تربیت می کنند که رفتارهای چند وجهی دارند. این موضوع به این معنی است که فرزندان نمی دانند رفتار پدرشان درست تر است یا رفتار مادرشان و بنابراین نمی توانند رفتار درستی از خودشان نشان دهند. این فرزندان مستعد اختلال های روانی هستند و ممکن است در آینده مشکلات رفتاری و یا اخلاقی داشته باشند.

 

4- ارزش ها و آداب و رسوم متفاوت

فرهنگ مجموعه آداب و رسومی است که افراد مختلف رعایت می کنند. یکی از مشکلاتی که با اختلاف فرهنگی در ازدواج پیش می آید این است که زن و مرد تفاوت های اعتقادی دارند و یا این که از کودکی با آداب و رسوم خاصی بزرگ شده اند. در چنین شرایطی زمانی که زن و مردی تصمیم می گیرند با هم ازدواج کنند، ممکن است انتظارات شان از زندگی مشترک متفاوت باشد. این انتظارات متفاوت ممکن است باعث ایجاد اختلاف شود.
حقیقتی که وجود دارد این است که اگر کسی از دوران کودکی با یک دید خاص و با یک نوع آداب و رسوم خاص بزرگ شده باشد، نمی تواند به آسانی اخلاق و رفتارش را تغییر دهد. به همین علت این اختلاف در فرهنگ زن و مرد زندگی مشترک شان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد اختلاف می شود.
پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله ازدواج با فرد خارجی را مطالعه کنید.

اختلاف فرهنگی در ازدواج

برای کنار آمدن با اختلاف فرهنگی در ازدواج باید چه کارهایی انجام دهیم؟

تا اینجای مقاله با مسائل و مشکلاتی که ممکن است به دلیل تفاوت فرهنگی زن و شوهر پیش بیاید آشنا شدیم. اما سوالی که مطرح می شود این است که با وجود این تفاوت ها، آیا زن و مردی که از نظر فرهنگی با هم اختلاف دارند می توانند با هم زندگی کنند؟ آیا مشکلی برای آینده شان پیش نمی آید؟ چگونه می توان با اختلاف فرهنگی در ازدواج در ازدواج کنار آمد؟
در ادامه چند راهکاری برای مواجه شدن با اختلاف فرهنگی در ازدواج بیان شده است:

 

1- در مورد فرهنگ طرف مقابل تحقیق کنید

یکی از اولین کارهایی که هر زن و مردی که می خواهد با اختلاف فرهنگی در ازدواج مواجه شود، باید انجام دهد این است که در مورد فرهنگی که همسرش در آن بزرگ شده است اطلاعات جمع کند. این توصیه معمولا در مشاوره قبل از ازدواج به زوج های جوان می شود. مشاور روانشناس به زن و مرد پیشنهاد می کند تا در مورد شرایط زندگی طرف مقابل تحقیق کند. (ways to handle cultural differences in marriage)
این کار کمک می کند تا ازدواج اصطلاحا چشم بسته نباشد و زن و مرد بتوانند با چشم باز برای زندگی آینده شان تصمیم بگیرند. حقیقتی که وجود دارد این است که زندگی کردن با فردی که از نظر فرهنگی تفاوت زیادی با ما دارد کار بسیار دشواری است. به همین دلیل است که باید از اخلاق و رفتار طرف مقابل شناخت پیدا کرد تا بتوان زندگی خوبی داشت.

 

2- صبر کنید

یکی از مسائلی که می تواند به حل شدن مشکل اختلاف فرهنگی در ازدواج کمک کند، صبوری و بردباری است. افرادی که تصمیم می گیرند یک زندگی مشترک را شروع کنند و در مورد ازدواج با آن فرد تصمیم قطعی گرفته اند باید بدانند که صبر و بردباری یک خصوصیت بسیار مهم برای داشتن یک ازدواج موفق است.
پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله اختلاف با همسر را مطالعه کنید.
هم چنین اتفاق دیگری که ممکن است رخ دهد این است که همسر شما متوجه شود که یکی از اعتقاداتی که قبلا داشته است، صحیح نیست و برای زندگی بهتر باید آن عادت را تغییر دهد. در چنین شرایطی شما به عنوان همسر او وظیفه دارید که در برابر صحبت هایی که دیگران انجام می دهند و یا مشکلاتی که بر سر راهتان ایجاد می شود صبور باشید تا بتوانید زندگی راحت تری را تجربه کنید.

 

3- در مورد فرهنگ هایتان صحبت کنید

یکی از موارد دیگری که کمک می کند اختلاف فرهنگی در ازدواج راحت تر حل شود، این است که زن و مرد در مورد فرهنگ و آداب و رسومی که به آن پایبند هستند با هم صحبت کنند. این کار کمک می کند تا بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در زندگی مشترک پیش بیاید راحت تر و سریع تر حل شود و قبل از شروع زندگی به توافق برسند.
در واقع یکی از مهمی که در مشاوره قبل از ازدواج مطرح می شود همین موضوع است. مشاور روانشناس با سوالاتی که می پرسد سعی می کند تا متوجه شود که اعتقادات و فرهنگ زن و مردی که می خواهند با هم ازدواج کنند به چه شکل است و آنها چه کارهایی را دوست دارند و از چه کارهایی متنفر هستند. در چنین شرایطی بسیار راحت تر از گذشته می تواند آنها را در مورد زندگی آینده راهنمایی کند. هم چنین به زن و مرد توصیه می کند تا صحبت های بیشتری انجام دهند تا با روحیه همدیگر آشنا شوند.
نقش مشاور قبل از ازدواج در ساختن یک زندگی مشترک موفق بسیار حیاتی و ضروری است.

نتیجه گیری:

اختلاف فرهنگی در ازدواج یک موضوع بسیار مهم و یک مانع بسیار مهم در ازدواج است که همیشه مطرح بوده است. تعداد زیادی از خانواده هایی که با ازدواج فرزندشان مخالف هستند، به این دلیل با این ازدواج ها مخالف هستند که می ترسند اخلاق و رفتاری که فرزندشان دارد به مرور زمان و در زندگی مشترک تغییر کند.
مسئله مهمی که وجود دارد این است که زن و شوهری که می خواهند ازدواج کنند بیشتر از هر شخص دیگری باید در مورد فرهنگ طرف مقابل تحقیق کنند. تحقیق نکردن و ازدواج غیر منطقی و احساسی، احتمال ناموفق بودن ازدواج را بالا می برد و باعث خواهد شد تا زن و مرد نتوانند زندگی خوبی را سپری کنند.

منابع:
www.focusonthefamily.ca
www.marriageinabox.com

اختلاف فرهنگی در ازدواج باعث چه مشکلاتی می شود؟

اختلاف فرهنگی در ازدواج ممکن است باعث مخالفت خانواده ها و سخت شدن شرایط ازدواج شود.

آیا ازدواج با اختلاف فرهنگی اشکال دارد؟

برای این که با فردی که اختلاف فرهنگی دارد ازدواج کنید باید بدانید که به قدرت روحی بالایی برای مقابله با مشکلات نیاز دارید.

چگونه می شود با اختلاف فرهنگی در ازدواج کنار آمد؟

مواجه شدن با اختلاف فرهنگی در ازدواج به تلاش جدی زن و مرد برای این موضوع نیاز دارد.

اولین راه برای کنار آمدن با اختلاف فرهنگی در ازدواج چیست؟

برای کنار آمدن با اختلاف فرهنگی در مرحله اول باید در مورد فرهنگ همسرتان به طور کامل تحقیق کنید و با فرهنگی که او آن را پذیرفته است کاملا تحقیق کنید.

4.6/5 - (473 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Alone
1 ماه قبل

سلام
دوستان یه سوال داشتم میخوام نظر شما رو هم بدونم
آیا ازداواج کردن با اختلاف فرهنگی خوبه یا داغون شدن همه احساسات و روح روانتون

امین .ن
1 ماه قبل
پاسخ به  Alone

همه چیز به خودت بستگی داره..اگه میتونی کنار بیای هیچ مشکلی نداره..ولی نکته کلیدی زندگی مشترک گذشت هست ..گذشت همه چی رو حل میکنه

Zeinab
12 روز قبل
پاسخ به  Alone

سلام
بنظرم بزرگترین اشتباه من برای ازدواج همین بود
وقتی فرهنگ و زبان متفاوته ، نگاه افراد به زن یا شوهرشون متفاوته و درنتیجه توقعات متفاوتی ایجاد میشه که طرف مقابل وظیفه خودش نمیدونه انجامش بده و این یعنی شروع جر و بحث، بخصوص اینکه تا یه جایی میتونی گذشت کنی از یه جا به بعد میشه تحمل و عملا شکاف عاطفی ایجاد میشه…..

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره