به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با زن خارجی

مشکلات ازدواج با زن خارجی

این روزها یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، ازدواج با شخصی غیر ایرانی است. در اینجا به بررسی مشکلات ازدواج با زن خارجی می پردازیم تا در تصمیم گیری به شما کمک کرده باشیم. در صورتی که دارای مشکلات بیشتری در این زمینه هستید به مشاور ازدواج مراجعه کنید. ازدواج با زن خارجی به تنهایی بدان معنی است که کارهای زیادی باید انجام شود و این آثار می توانند ازدواج شما را خراب کنند. در اینجا چند دلیل اثبات شده مبنی بر اینکه ازدواج با زن خارجی سخت است ، آورده شده است.

برخی مشکلات ازدواج با زن خارجی

 -همه افراد تحمل ندارند.

متأسفانه همه تحمل ندارند. افرادی که قرار است از شما حمایت کنند ، گاه آنقدر روشن فکر نیستند که بتوانند ازدواج شما را بپذیرند و به شما کمک کنند.

-شما در رابطه با فرهنگ خود ، از توضیح  دادن خسته خواهید شد.

ما تحت تأثیر فرهنگ خود هستیم و وقتی شما وارد فرهنگ دیگری می شوید ، مردم شما را نمی فهمند. در پایان ، شما از تمام توضیحات احساس خسته شدن خواهید کرد. احساس می کنید بخشی از وجود شما از دست می رود و فرهنگ جدید گاهی بخشی از شما را از بین می برد.

 

مشکلات ازدواج با زن خارجی

 

-شریک زندگی شما نمی تواند بخش بزرگی از شما را کاملاً درک کند.

مهم نیست که عشق باشد ، شما همچنان احساس سوء تفاهم خواهید کرد.

-والدین شما ممکن است با ازدواج مخالف باشند.

-شما را مجبور به پذیرش ارزش هایی می شوید ، که با شما متفاوت است.

ارزش های مختلفی به وجود خواهند آمد  و شما متأسفانه به خاطر سنت مجبور خواهید شد آن را بپذیرید.

-ترتیب ازدواج شما پیچیده خواهد بود.

در کدام فرهنگ باید ازدواج کرد؟ این سوال همه چیز را پیچیده‌تر می کند.

-یادگیری زبان یکدیگر سخت خواهد بود

برقراری ارتباط در بعضی مواقع دشوار خواهید بود.

-شما هرگز به طور کامل توسط افرادی که در زندگی همسرتان حضور دارند ، پذیرفته نخواهید شد.

پذیرش یک موضوع دشوار  است و با همه این اختلافات ، مطمئناً سخت خواهد بود، می توان این موضوع را یکی از مشکلات ازدواج با زن خارجی دانست که در بسیاری از مواقع غیرقابل حل به نظر می رسد.

–  یکی از شما همیشه ، دور از خانواده و دوستان است. 

– از دست دادن سنت ها در تعطیلات.

مانند عید نوروز و سنت هایش در ایران ، یا کریسمس و سنت هایش در بسیاری از کشورهای دنیا ، وقتی سنت های تعطیلات ما ناپدید می شوند ،  احساس خوبی نخواهیم داشت و فکر می کنیم خاطره مان نادیده گرفته شده اند.

-سوء تفاهمات فرهنگی.

مواقعی وجود دارد که اختلافات فرهنگی ، یکدیگر را به رفتارها و برداشت های اشتباه کشانده است. مثلا اگر شما یک مرد ایرانی هستید و می خواهید همسری آلمانی داشته باشید ، از مشکلات ازدواج با زن خارجی ، شاید نحوه ی ارتباط و احترام همسرتان با خانواده ی شما باشد.  

-طلاق چه می شود ؟

اگر متاسفانه در زندگی شما طلاق اتفاق بیفتد و شما تصمیم بگیرید که از هم جدا شوید چه می شود ؟ اگر فرزند یا فرزندانی داشته باشید و همسرتان بخواد که به کشور خود بازگردد ، تکلیف کودکان و رشد و تربیت آن ها چه خواهد شد ؟  با این اوصاف که هرگز نمی توانید بدانید زندگی شما را به کجا سوق می دهد. زوج هایی که ازدواج المللی داشته اند و تصمیم می گیرند که طلاق  بگیرند ،  در مقایسه با افرادی که در همان کشور زندگی می کنند ، تصمیمات سخت تری بگیرند.

 -گله ها و شکایت ها بیشتر است.

به طور کلی ازدواج می تواند چالش ها و تلاش های زیادی داشته باشد. با این حال ، مشکلات ازدواج با زن خارجی بیشتر از ازدواج معمولی است.  اگر همسرتان در کشور شما زندگی می کند ، شما باید به گله هایش درباره ز دوری از خانواده و کشورش و زندگی در این کشور گوش کنید ، باید او را متقاعد کنید و یا وسایلتان را جمع کنید و به او قول بدهید که به کشورش خواهید رفت. گذشته از اینکه به زندگی با یکدیگر عادت می کنید ، اختلافات فرهنگی عظیمی دارید  

-او احساس غربت می کند.

اگر با یک زن خارجی ازدواج می کنید باید بدانید یکی از مشکلات ازدواج با زن خارجی ، در کشور شما این است که او هیچوقت آرامش خانه بودن را در کشور شما و خانه شما ، تجربه نخواهد کرد. کشورتان و مردمش او را مانند خودشان نخواهند دانست. قوانین و شرایطی برای افراد خارجی در کشور شما هست ، چارچوب هایی ممکن است همسرتان را در پیدا کردن یک شغل محدود کند ، پس این مشکلات، نه تنها برای شما سخت است ، بلکه برای همسرتان نیز پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

مشکلات ازدواج با زن خارجی

-تعطیلات معنای جدیدی خواهند گرفت.

فرض کنید شما یک مرد ایرانی هستید که با زنی آلمانی ازدواج می کنید. برای او ، کریسمش معنای مهمی دارد. همانطور که نوروز و تعطیلات آن برای شما بسیار مهم و با ارزش است. او دوست دارد تعطیلات کریسمس را کنار خانواده اش بگذراند. اما در کشور شما این زمان ، تعطیل نیست. شما شغل خودتان را دارید ، امکان گرفتن مرخصی طولانی و بردن او به آلمان را ندارید. چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ تمام سال پس انداز می کنید و مرخصی هایتان را ذخیره می کنید تا همسرتان را به آلمان ببرید ؟ او را در تعطیلات با ارزشش در کشورتان نگه می دارید تا سرخورده و مغموم باشد یا می خواهید که تنهایی به کشورش سفر کند ؟ این موضوع  می تواند فشار دیگری بر ازدواج شما تحمیل کند ، زیرا یکی از اساسی ترین مشکلات ازدواج با زن خارجی است.  

-فرهنگ کودکان چه می شود ؟

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن خارجی ، تربیت کودکان است. شما تمایل دارید فرزندتان ، فرهنگ و خلق و خوی شما را داشته باشد یا فرهنگ مادرش را ؟ کدام یک از شما بیشترین تاثیر را در تربیت کودکان دارد ؟ بدون شک مادر آن ها. قطعا مادر فرزندان نیز تمایل دارد که کودکانی با اصالت فرهنگ خود تربیت کند. حالا شما فرزندانی دارید که در خانه و تحت تربیت مادر و در خانواده ی مادری اش ، فرهنگ آن کشور را دارد ، در خانواده و کشور شما فرهنگ این کشور را دریافت می کند. کودک با این دوگانگی ها باید چه کند ؟

پس پیش از یک ازدواج ، مشکلات ازدواج با زن خارجی را به دقت بررسی کنید ، حتما به مشاوره ی ازدواج مراجعه کنید. شرایط را بسنجید. محل زندگی تان را مشخص کنید. تفاوت های فرهنگی را ببینید و صرفا به دلیل دوست داشتن هم این تصمیم را نگیرید. عواقب این ازدواج آن قدر می تواند زیاد باشد که دیگر رنگ و بویی از عاشق بودن ، باقی نماند.

سو تفاهم فرهنگی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

مواقعی وجود دارد که اختلافات فرهنگی ، یکدیگر را به رفتارها و برداشت های اشتباه کشانده است. مثلا اگر شما یک مرد ایرانی هستید و می خواهید همسری آلمانی داشته باشید ، از مشکلات ازدواج با زن خارجی ، شاید نحوه ی ارتباط و احترام همسرتان با خانواده ی شما باشد.  

تفاوت های فرهنگی چه مشکلاتی در ازدواج به یک فرد خارجی پدید می آورد؟

ما تحت تأثیر فرهنگ خود هستیم و وقتی شما وارد فرهنگ دیگری می شوید ، مردم شما را نمی فهمند. در پایان ، شما از تمام توضیحات احساس خسته شدن خواهید کرد. احساس می کنید بخشی از وجود شما از دست می رود و فرهنگ جدید گاهی بخشی از شما را از بین می برد.

فرهنگ کودکان در ازدواج با فرد خارجی چه می شود؟

یکی از مشکلات ازدواج با زن خارجی ، تربیت کودکان است. شما تمایل دارید فرزندتان ، فرهنگ و خلق و خوی شما را داشته باشد یا فرهنگ مادرش را ؟ کدام یک از شما بیشترین تاثیر را در تربیت کودکان دارد ؟ بدون شک مادر آن ها. قطعا مادر فرزندان نیز تمایل دارد که کودکانی با اصالت فرهنگ خود تربیت کند. حالا شما فرزندانی دارید که در خانه و تحت تربیت مادر و در خانواده ی مادری اش ، فرهنگ آن کشور را دارد ، در خانواده و کشور شما فرهنگ این کشور را دریافت می کند.

4.6/5 - (424 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ایرانی تبار در فرانسه
3 سال قبل

سلام و درود فراوان، من شهروند فرانسه هستم و همسرم فرانسوی هست، در شرق فرانسه زندگی میکنیم، این رو خدمت شما عرض منم از تجربه خودم مه دواسل اول ازدواج بسیار عالی گذشت ولی.. بعد از اون تمام این مواردی که شما نیفرمایید اتفاق افتاد، گاهی اوقات احساس پشیمانی سختی دارم از ازدواجم و اومدنم به اروپا، پدر و مادرم سالخورده من در ایران هستن، از این طرف هم درگیر همسرم و فرزندمان هستیم، خیلی سخت میگذره. گاهی اینقدر فکر میکنم که خوابم نمیبره، یک موضوع دیگه هست که شاید تابو باشه صحبت از آن ولی لازم هست بگم، از نظر جنسی واقعا با هم مشکل داریم، بعد حاملگي، همسرم مطلقاً تمایل به رابطه نداره، حتی جهت نوازش یا صحبت های عاشقانه، هیچ تمایلی نداره، الان یک سال هست کلا هیچ ارتباطی نداریم(جنسی و عاطفی) این مسأله قرنطينه اروپا و کروناویروس هم بی تاثیر نبوده، کلا همه جیز رو ریخته بهم، نمیخوام شکست رو قبول کنم ولی بنظرم اشتباه بزرگی مردم از ازدواج و اومدن به خارج، سخت پشیمونم. واقعا احتیاج به کمک دارم. احساس غریبی و تنهایی دارم، از طرفی کار بیرون و مار منزل بشدت جسم من رو خسته و فرسوده کرده. یک جورایی دارم شکنجه میشم.

تیم محتوا روان آرام
3 سال قبل

سلام دوست عزیز پیشتهاد میکنیم با روانشناس خانواده صحبت کنید ، اگر مایل باشید میتونید از مشاورین کلینیک روان آرام وقت بگیرید

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره