به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با زن بیوه

مشکلات ازدواج با زن بیوه

در بررسی ازدواج با زن بیوه ، شما باید بدانید که مشکلات ازدواج با زن بیوه ، از ازدواج با یک زن مطلقه می تواند بسیار پیچیده‌تر باشد. در بسیاری از موارد اطرافیان و  دوستان خوشحال نمی شوند که زن بیوه کسی را پیدا کرده است که زندگی خود را دوست داشته  باشد و در آن سهیم باشد. ازدواج با زن بیوه می‌تواند مشکلاتی داشته باشد و بهتر است شما پیش از ورود به این ازدواج از این مشکلات آگاهی داشته باشید تا آمادگی بیشتری داشنخ باشید.

برخی از مشکلات ازدواج با زن بیوه

  • شما جانشین همسر فقید او نیستید.

یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه این است که آشنایان و دوستان اصرار دارند که از همسر مرحوم زنتان تعریف کنند ، که او چقدر آدم محترم و مهربانی بوده است. شاید این صحبت ها درست باشد اما شنیدن آن برای شما دشوار است. و شما نمی توانید بگویید که لطفا در مورد یک شخص مرده با من صحبت نکنید. این رفتار شما ممکن است بی احترامی تلقی شود و ذهنیت آن ها را نسبت به شما ، خدشه دار کند. این موضوع یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه است که شما باید در خودتان ، آن را حل کنید.

  •  شما احساس درجه دو بودن ، می کنید.

شما تا مدت ها از شروع زندگی تان باید تلاش کنید تا به همه بفهمانید که شما جانشین همسر مرحوم زنتان نیستید، بلکه به عنوان خودتان در زندگی آن خانم وارد شده اید. در مورد برخی افراد به مرور زمان به این تفاهم می رسید. اما این یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه است که شما حداقل تا اوایل شروع زندگی مشترکتان کنترلی بر آن ندارید. برای این مشکلات پیش از ازدواج باید به مشاوره ی ازدواج مراجعه کنید.

 

مشکلات ازدواج با زن بیوه

 

  • ممکن است شما را رقیب همسر مرحوم همسرتان بدانند.

یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه که شاید در وجود خودتان هم احساس شرم کنید ، این است که در ذهن اطرافیان و حتی ذهن خودتان ، نوعی رقابت با همسر مرحوم خانمتان به وجود می آمد. حتی شاید همسرتان در چالش های زندگی بگوید که همسر فقیدش چه کارهایی می کرد یا در آن موقعیت چگونه واکنش نشان می داد. توجه کنید ! او یک شخص زنده و همسر سابق نیست که بتوانید با نفرت از او ، خودتان را سبک کنید. او یک شخص از دنیا رفته است که شما به خودتان نمی توانید اجازه دهید که از او متنفر باشید. پس فقط خود خوری می کنید و رابطه شما در زندگی به سوی سردی می رود و ممکن است از ازدواجتان ناامید شوید.

  • با خانواده ی همسر مرحوم همسرتان رابطه برقرار کنید.

ممکن است همسر شما ، با خانواده همسر مرحومش  در رابطه باشد. ممکن است فرزندی از همسر از دنیا رفته داشته باشد.این مورد یکی از چالش برانگیز ترین مشکلات ازدواج با زن بیوه است. این که شما مجبور باشید با خانواده ی همسر مرحوم خانمتان ارتباط داشته باشید و ممکن است برای شما بسیار دشوار باشد. ممکن است توسط آن خانواده انرژی و بازخورد مثبت نگیرید.اگر با زنی می خواهید ازدواج کنید که همسرش فوت شده و از او فرزند نیز دارد ، بدون جلسات مشاوره ی ازدواج و نظر و بررسی دقیق یک متخصص ، ابدا تصمیم خودسرانه نگیرید.

در صورت وجود کودک از زندگی قبلی ، کودکان بزرگتر ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند. درک مرگ پدر و دیدن شما در کنار  مادرشان می تواند خاطره ی بسیار عذاب آوری باشد و کودکان را تا مرز افسردگی ببرد. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید ، این است که هرگز بین همسر و فرزندانش اختلاف برقرار نکنید. او را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور باشد ، طرف بگیرد.

  • باید گذشته ی همسرتان را فراموش کنید.

یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه ، این است که شما باید گذشته او را فراموش کنید. هر صحبت و یادآوری گذشته در باره ی همسر زنتان می تواند او را ناراحت کند. اگر بیوه بودن او به دلیل طلاق است ، ممکن است احساس کند که شما می خواهید او را سرزنش کنید.  و اگر همسرش فوت شده باشد ، خاطرات و ناکامی های گذشته را برای وی تداعی می کند.  

  • شما ممکن است در چالش ها یا ناراحتی ها ، واکنش های عجیب از همسرتان ببینید.

او ممکن است بخاطر دردی که در زندگی تجربه کرده است ، گاهی در مشاجرات بیان کند که همسر سابقم اینگونه نبود. او هوای مرا داشت. او سر من داد نمی زد. یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه این است که شما به‌ناچار توسط خودتان و همسرتان با همسر مرحوم یا سابق او ، مقایسه می شوید.

  • شما هر ناراحتی ای در همسرتان را به از دست دادن همسرش ، ربط می دهید.

این موضوع دست خودتان نیست. یکی از مشکلات ازدواج با زن بیوه این است که شما هربار که همسرتان را در سکوتی ناراحت‌کننده یا افسرده حال ببینید ، احساس می کنید که او به همسر سابقش فکر می کند. خاطرات را مرور می کند و ناراحت از دست دادن اوست. حس می کنید برای همسرتان به اندازه ی کافی خوب نبوده اید که دیگر همسر سابقش را فراموش کند. اما به یک روانشناس مراجعه کنید و ناراحتی هایتان را با او در میان بگذارید.

شما به خاطر این شک و کمبود اعتماد به نفس می توانید حق داشته باشید ، اما یک مشاور به شما می فهماند که گذشته و اتفاقی مانند مرگ همسر ، چیزی نیست که شما بتوانید آن را از ذهنتان فراموش کنید. این تجربه ای است که ممکن است تلخ‌ترین تجربه زندگی هر شخصی باشد. همسرتان کنار شما راضی و خوشحال است اما مرگ کسی که زمانی او را دوست داشته ، موضوع فراموش شدنی نیست.

این نکته را به یاد داشته باشید که زن بیوه یا مطلقه ، مرد بیوه یا جدا شده از همسرش نیز مانند تمام افراد دیگر ، حق داشتن زندگی مشترکی شاد و پر از آرامش را دارند. اما این افراد آسیب دیده اند و تجربه هایی را از سر گذرانده اند که افراد معمولی نداشته اند. آن ها در صورت ناکامی این ازدواج ، بیش از شما که اولین ازدواج تان است ، شکست می خورند. به همین دلیل ، شما باید از یک مشاوره ی ازدواج و خانواده کمک بگیرید. مشکلات ازدواج با زن بیوه ، پیچیده است. برای خودتان ، زنی که برای ازدواج انتخاب کرده اید و زندگی ای که دوست دارید شروع کنید ، ارزش قائل باشید. و اجازه دهید یک متخصص زناشویی به شما در تصمیم گیری کمک کند.

تجربه تلخ مرگ همشر می تواند چه تاثیری در ازدواج های بعدی بگذارد؟

مرگ همسر ، چیزی نیست که شما بتوانید آن را از ذهنتان فراموش کنید. این تجربه ای است که ممکن است تلخ‌ترین تجربه زندگی هر شخصی باشد. ممکن است فرد با همسر جدید خود همواره راضی و خوشحال باشد ولی تجربه تلخ از دست دادن می تواند تاثیراتی در این زندگی بگذارد.

آیا ازدواج با فردی که همسر قبلی خود را از دست داده اشتباه است؟

مطلقا خیر. این نکته را به یاد داشته باشید که زن بیوه یا مطلقه ، مرد بیوه یا جدا شده از همسرش نیز مانند تمام افراد دیگر ، حق داشتن زندگی مشترکی شاد و پر از آرامش را دارند. همچنین انسان ها می توانند با در پیش گرفتن رفتار درست و کمک گرفتن از یک متخصص کاملا از پس این مشکلات برآیند.

آیا وجود کودک از ازدواج قبلی می تواند مشکل ساز شود؟

در صورت وجود کودک از زندگی قبلی ، کودکان بزرگتر ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند. درک مرگ پدر و دیدن شما در کنار  مادرشان می تواند خاطره ی بسیار عذاب آوری باشد و کودکان را تا مرز افسردگی ببرد. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید ، این است که هرگز بین همسر و فرزندانش اختلاف برقرار نکنید. او را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور باشد ، طرف بگیرد.

4.6/5 - (436 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

9 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
باران
10 ماه قبل

سلام من یک خانم هستم که سال ۸۸ همسرم فوت شد و من ۲۴ سال سن داشتم با یک پسر ۶ ساله با اقای مجردی آشنا شدم که تحصیلکرده و دارای ظاهر موجه هستن . تا به امسال پنهانی زندگی کردیم و خانواده و دوستانش در جریان هستند با هیچ کس ارتباطی ندارم و در واقع خانه نشین هستم . خودم خانم بیبی فیس و زیبارو هستم و هیچ کسی باور نمیکنه من با این ظاهر ۳۹ سالم باشه و شرایط زندگی من به این شکل باشه اون اقا هم هم سن خودم هستند . زندگی ما در طول روز عادیه تا شب .هر شب به منزل مادرشون برمیگردن
و مسافرت با اقوام و فامیل خودشون میرن و من خونه تنها هستم . جایی نه من رو نشون میدن نه عنوان میکنند هر موقع هم خسته میشم از این اوضاع کار به دعوا میکشه . پسرم تمام این سالها پیش خانواده پدریش بوده اونم به زور و اجبار و چندین بار درگیری با پدربزرگش و پنهان کردن بچه و چندین بار شکایت و پیگیری با کمک دیگران نگهش داشتن . من الان احساس حقیر بودن و بی انگیزگی و شکست دارم نمیدونم باید چیکار کنم !!!! نمیدونم با خانوادش صحبت کنم نمیدونم با فامیلش صحبت کنم نمیدونم !!!!! تمام این سالها کمکش کردم و صاحب خونه و ماشین و باغ شده اما منو هیچ جا نشون نمیده میدونم اشتباه تصمیم گرفتم پیش ادم اشتباهی اومدم خواهش میکنم اگر میتونید منو راهنمایی کنید .

ماهی
3 سال قبل

نامزدیم بهم خورده الان یه سال میشه ندیدمش اما عقد بودم و مراحل دادگاهی هست خیلی بی انگیزه هستم نمیتونم با کسی حتی حرف بزنم نامزدم بهم بارها خیانت کرد و دست اخر جدا شدم و کاملا بی انگیزه نمیدونم چرا زندم چیکار باید بکنم یه ترس عجیبی دارم بی خودی گریه میکنم

مجتبی
2 سال قبل

من اگه جایی میرم ازش صحبت میکنم چیکار کنم که دیگه ازش صحبت نکنم

مجتبی
2 سال قبل
پاسخ به  ماهی

سلام منم جدا شدم ماهی خانم برو سر کار خودت رو سرگرم کن

زهرا
2 سال قبل
پاسخ به  مجتبی

ای خداخودت کمکمون کن

حمید
1 سال قبل
پاسخ به  زهرا

من خودم مجردم و دارم تصمیم میگیرم با یک خانم مطلقه ازدواج کنم،در هر صورت گذشته تمام شده،و باید به اینده نگاه کنیم

حمید
6 ماه قبل
پاسخ به  حمید

سلام..من مجردبودم بایک خانم مطلقه ازدواج کردم..ولی الان میگم ،ای کاش این کاررونمیکردم..

مهدی
6 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

امیدوارم خدا کمکت کنه

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره