به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره پس از طلاق

مشاور چه کسانی به مشاوره پس از طلاق نیاز دارند ؟ مشاور ازدواج اهمیت مشاوره پس از طلاق چیست ؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

 مشاوره پس از طلاق

طلاق یکی از پدیده های متداول در کشور ما می باشد که به تازگی آمار آن روز به روز بالا تر می رود. اما طلاق فقط یک اسم نیست بلکه از هم پاشیدن یک زندگی و شاید یک عشق و علاقه باشد که می توانید زندگی افراد زیادی را در تحت شعاع خود قرار دهد. از این روست که طبیعتا روان ما دچار بحران می شود و به کمک نیاز داریم تا از این وضعیت رو به رو کنیم. هیچ کمکی بهتر است مشاوره پس از طلاق نمی باشد که ما در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

برای کسب اطلاعات در خصوص مشاوره پس از طلاق این مطلب را از دست ندهید.

چه کسانی به مشاوره پس از طلاق نیاز دارند ؟

 بر اساس تازه ترین آمارهای سازمان ثبت اسناد در سال های گذشته به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق در کشور ثبت شده است . این آمار نشان می دهد که شمار بالایی از زوج ها که بیشتر آن ها جوان هستند ، طلاق را تجربه می کنند. 
اگر به زندگی این افراد گذری بزنیم می توانیم مشکلات زیادی را مشاهده کنیم که خبر از آن می دهد که این افراد به کمک یا همان مشاوره پس از طلاق نیاز دارند. در حقیقت به پیشنهاد متخصصین این زمینه هر طلاق به یک مشاوره پس از آن نیاز دارد که بتواند زندگی هر کسی را به حالت پیشین خود بازگرداند.
خوب است بسیاری از اشخاصی که از همسرشان طلاق گرفته اند ، از داشتن حمایت های عاطفی و فکری که در مشاوره پس از طلاق ارائه می شود ، امتناع می کنند. این افراد بدون شک در جامعه نیز نمی توانند عشق را به درستی دریافت کنند و همین باعث می شود که یک زندگی بدون عشق آن هارا به سمت یاس و نا امیدی ببرد که متخصصین مشاور پس از طلاق به همین علت قصد کمک به شما را دارند.

اهمیت مشاوره پس از طلاق چیست ؟

اهمیت مشاوره پس از طلاق به این دلیل است که طلاق ، پدیده ای با آسیب های روانی و اجتماعی بسیار زیاد است . ممکن است هجوم آسیب هایی مانند :

  1. افسردگی
  2. استرس
  3. بی اعتمادی و بدبینی
  4. عدم توانایی دریافت عشق
  5. فیلوفوبیا
  6. و…

بسترسازی برای شمار زیادی از بزهکاری های اجتماعی که در کمین اشخاص طلاق گرفته و حتی کودکان طلاق است ، به زندگی شخص روانه شود . از این رو برای داشتن یک زندگی سالم در قدم اول ، ساخت زندگی درست و بدون شکست برای فرزندان و همچنین داشتن یک جامعه بهتر مشاوره پس از طلاق اجباری و الزامی باشد.

چگونه یک مرکز خوب برای مشاوره پس از طلاق پیدا کنیم ؟

ما می توانیم در پیدا کردن یک مرکز مشاوره خوب به شما کمک کنیم. مرکز مشاوره روان آرام با سال ها تجربه در زمینه انواع مشاوره های تخصصی خانواده به شما این امکان را می دهد تا بهره مندی از متخصصین ترین افراد در زمینه مشاوره پس از طلاق زندگی خود را به سمت یک وضعیت بهتر سوق دهید. خوب است بدانید که مشاوره در مرکز ما هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و تلفنی امکان پذیر است پس با ما تماس بگیرید.

چرا به مشاوره پس از طلاق نیاز داریم ؟

14 مزیت مهم مشاوره پس از طلاق موجب می شود که مراجعه به این جلسات از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

آیا مشاوره پس از طلاق الزامی است ؟

هیچ مشاوره ای الزامی نیست اما برای بهبود شرایط روحی و روانی بدون قطعا الزامی می باشد.

چگونه یک مشاوره خوب برای پس از طلاق پیدا کنیم ؟

شما می توانید به کمک سایت روان آرام یک مشاوره خوب پس از طلاق پیدا کنید و از آن بهره مند شوید.

4.5/5 - (422 امتیاز)

مشاوره پس از طلاق و قدم ها آن برای بازگشت به زندگی

چگونه این توانایی به وجود می آید که روزهای بعد از طلاق را با آسیب های کمتری سپری کرد ؟! وقتی قدم های لازم برای بازگشت به زندگی طی می شود این روز ها به مراتب بهتر می شود و از این روست که مشاوره پس از طلاق بر این موارد تمرکز زیادی می کند :

هیچ طلاقی وجود ندارد که در آن یک نفر صد در صد مقصر و یک شخص کاملا بدون گناه باشد . طلاق زمانی رخ می دهد که انتخابی غلط یا شیوه ارتباطی نادرست وجود داشته باشد . پس دو نفر در این ماجرا سهیم هستند . این که به عنوان یک شخص مطلقه توانایی این را داشته باشیم سهم خود را در طلاق معلوم کنیم و شیوه های ارتباط غلط خود را شناسایی کنیم ، قدم اول را برای تغییر برداشته ایم . تا وقتی دیگری را صد در صد مقصر این می دانیم ، در یک کینه همیشگی باقی می مانیم و لزومی برای تغییر نیست .

زمانی که تمام تقصیر ها را بر گردن خودمان انداخته ایم ، تا آخر عمر احساس گناه داریم و اعتماد به نفس و عزت نفسمان کاهش پیدا می کند . کشف این که کجای راه را اشتباه رفته ایم ، ساده نیست . مشاوره پس از طلاق در این زمینه توانایی های کمک به شما را دارد .

هر شخصی بعد از طلاق شرایط خاصی را تجربه می کند . شخصی ممکن است به زندگی با خانواده پدری برگردد ، دیگری تصمیم می گیرد که مستقل با فرزندانش زندگی کند . هر تصمیمی که برای زندگی بعد از طلاق گرفته می شود ، شروط خاص خودش را داراست . اگر این شرایط را نشناسیم ، امکان دارد ناکامی های زیادی را تجربه کنیم . مشاوره پس از طلاق به شناسایی و مدیریت شرایط جدید زندگی پس از طلاق به اشخاص کمک می کند .

مشاوره پس از طلاق

بسیاری از افراد در زندگی خود مشکلات و چالش هایی را تجربه کرده اند که ممکن است در زندگی مشترک آن ها و جدا شدن از همسرشان نیز تاثیر گذار بوده باشند . کسی که پیش از طلاق ، نسبت به تنهایی، طرد شدن  یا نه شنیدن ، آسیب پذیر باشد ، بعد از طلاق نیز دوباره با این مشکلات رو به رو می شود . مشاوره پس از طلاق به بررسی ، شناسایی و مدیریت مشکلاتی که ممکن است زندگی شما بعد از طلاق را سخت تر کند ، می پردازد .

استقلال :

شخصی که هنوز به استقلال مالی (درآمد مستقل بر پایه شغل)، استقلال عاطفی (وابستگی نداشتن به موضوعی، چه به شکل وابستگی و چه به شکل کینه) و استقلال فکری (عقاید مستقل برای خود که انتخاب خود فرد است نه خانواده) نرسیده باشد ، بعد از طلاق ، مشکلات بسیاری را تجربه خواهد کرد . شخصی که استقلال عاطفی ، مالی و فکری داشته باشد ، انطباق با زندگی پس از طلاق برای او امکان پذیرتر است .

کمک گرفتن از مشاوره پس از طلاق برای رسیدن به استقلال می تواند بسیار مفید باشد .

مشاوره پس از طلاق از شما حمایت می کند . بسیاری از اشخاص که طلاق گرفته اند ، از داشتن حمایت فکری و عاطفی اجتناب می کنند و انزوا را ترجیح می دهند . بهترین حمایت های فکری می تواند از جانب یک روان شناس یا مشاوره بعد از طلاق باشد که کلینیک روان آرام در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی کند . نداشتن حمایت پس از طلاق یا امتناع از کمک گرفتن ، گذشتن از دوره سوگ بعد از جدایی را بسیار سخت و غیر قابل تحمل می کند .

جمله معروفی وجود دارد که می گوید « هر کسی که چرای زندگی کردن را می داند ، با چگونگی آن خواهد ساخت » افرادی که معنایی برای زندگی خود پیدا نکرده اند ، بعد از طلاق بیشتر از همیشه این توانایی را دارند که به مرحله بی معنایی برسند .

زندگی بعد از طلاق برای بیشتر اشخاص غیر ممکن به نظر می‌ آید . بعد از طلاق و جدایی از همسر همه چیز دوباره شروع می‌شود . از روز بعد از طلاق احساس های جدید منفی یا مثبتی را تجربه می کنید .

این احساس ها آن قدر دارای نوسان های متفاوت می باشند که بعضی مواقع از متضاد بودن این احساس ها، سردرگم و مبهوت خواهید شد . حتی اگر جدایی و طلاق حقوقی را به سادگی انجام داده ‌باشید، بهتر است گذر کردن و پذیرش این تغییر و چالش‌ها را با کمک گرفتن از مشاوره پس از طلاق تجربه کنید .

 روش‌های کاهش آسیب‌های طلاق : 

شما می توانید از 14 راهکاری که در این مطلب نیز ذکر کرده ایم استفاده کنید تا روند بازگشت به زندگی ساده تر شود. خوب است بدانید که مشاور پس از طلاق سعی می کند تا به صورت عملی و موثر این راهکار ها را در زندگی شما پیاده سازی نماید و روند بازگشت به زندگی عادی را ساده تر کند.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره پس از طلاق

14 گره بعد از جدایی که به کمک مشاوره پس از طلاق باز می شود :

این 14 خلا می تواند چالش های زیادی برای شما به وجود بیاورد پس خوب است که با آن ها آشنا شوید.

1.حس انکار و عدم پذیرش واقعیت :

در مشاوره پس از طلاق ابتدا حس این می کنید که در حال دیدن یک کابوس هستید که هر لحظه امکان دارد تمام شود و هر لحظه منتظر از خواب پریدن و تمام شدن این کابوس هستید . واقعیت را نمی‌پذیرید و باور نمی کنید که این تغییر در زندگیتان اتفاق افتاده است .

2. ترس از زندگی پیش رو :

در مشاوره بعد از طلاق ، بعد از پذیرفتن طلاق ، ترس از زندگی پیش رو شروع می‌شود . ترس‌هایی مانند این که نتوانید به تنهایی از عهده زندگی جدید و مسائل آن بر بیایید . اگر خانم باشید امکان دارد این ترس برای شما به وجود بیاید که چگونه بعد از طلاق مخارج خودتان را تأمین کنید و یا چگونه مشکلات مالی خودتان را مدیریت کنید . همچنین در صورتی که دارای فرزند باشید ، نگران تربیت کودک خود خواهید بود .

3. فرار کردن از واقعیت :

در مشاوره پس از طلاق ، بعد از شروع شدن ترس‌ها و قبول واقعیت ، دست به هر کاری برای فرار کردن از واقعیت می‌زنید . کارهایی مثل اعتیاد به مواد مخدر، روابط جنسی پر تعداد و پر خطر، کار‌های هیجانی و …  تصمیمات اشتباه معمولا در مدت کوتاهیی نتیجه بخش هستند ، اما در بلند مدت نتیجه های خوبی ندارند.

4. احساس تنهایی در زندگی بعد از طلاق :

بعد از این که راه حل‌هایتان برای زندگی کردن به شکل مستقل نتیجه داد ، احساس تنهایی می کنید و احساس درک نشدن به سراغ شما می آید . مشاوره بعد از طلاق این توانایی را دارد که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و کلینیک روان آرام می تواند با مشاوران و روانشناسان ماهر خود ، شما را در این مسیر یاری کند .

مشاوره پس از طلاق

5. روابط قدیمی و دوستی‌های گذشته :

به شکل معمول برای رفع تنهایی دنبال راهی هستید که به نظرتان درست است . گاهی با پیدا کردن و مصاحبت با دوستان قدیمی این اتفاق رقم می‌خورد . گاهی هم امکان دارد به دنبال معشوقه قدیمی‌ خودتان که پیش از ازدواج با او در ارتباط بودید، بروید و او را جستجو کنید .

6.احساس گناه در زندگی بعد از طلاق:

زمانی که طلاق گرفتید ، اصولا این حس به شما دست خواهد داد که توانایی مقابله با حس‌های منفی و احساس گناه را ندارید و همه اتفاقات منفی ناشی از طلاق را به خود نسبت می‌دهید و حالتان بد‌تر  می‌شود . در حالی که طلاق مانند تمام اتفاقات دیگر این توانایی را دارد که صرفا یک اتفاق باقی بماند و تأثیرات مخربی بر زندگی نداشته‌باشد . بی شک کمک گرفتن از مشاوره پس از طلاق در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود .

7.اندوه پس از جدایی  :

در این مرحله همه غم‌ها و اندوه‌های ناشی از طلاق به شما هجوم می‌آورند . احساس می کنید که فردی ارزشمند و عزیز را از دست داده‌اید . داشتن احساس غم و اندوه پس از تجربه از دست دادن ، طبیعی است .

8.زندگی بعد از طلاق :

بعد از غم ، احساس بعدی که فرصت بروز می‌یابد ، خشم است . خشم بابت گرفتن حق زندگی شاد و سرشار از آرامش که معمولا محکوم اصلی در نبود آن، همسر سابق شما است . واقعیت این می باشد که زمانی که طلاق شکل می گیرد ، اشخاص خشم‌هایی در خود احساس می‌کنند که در درونشان انباشته شده است و هیچ وقت فرصت بروز پیدا نکرده اند.

اشخاص هر چقدر هم زمان جدایی شخص شجاعی باشند ، اصولا خشمی در درون خود احساس می‌کنند . خشم این توانایی را دارد که از ناگفته‌ها، ناحقی‌ها، توهین‌ها و… نشأت بگیرد. امکان دارد احساس کنید که اگر این خشم به شکلی مناسب و درست تخلیه نشود ، در آینده باعث انباشتن خشم، سرکوب شدن و انفجار بی موقع آن خواهد شد.
مشاوره پس از طلاقبنابراین می بایست سعی بر این داشته باشید که خشم‌های درونی در هنگام طلاق به شیوه درست و راهنمایی مشاوره پس از طلاق مدیریت شود.

9. رها کردن :

حالا ، زمان رها کردن است . در این زمان از نظر فیزیکی جدا شده‌اید اما هنوز از نظر ذهنی برای رهایی نیاز به زمان و مشاوره پس از طلاق دارید. در حالتی که درمانی برای آسیب‌های روحی و روانی در این مرحله صورت نگیرد، با مشکلات بیشتری در آینده مواجه می شوید.

10.خود ارزشمندی و افزایش اعتماد به نفس :

این مرحله، مرحله حس‌های مثبت می باشد . باور می کنید که با ارزش و لایق بهترین ها در زندگی هستید .

11.انتقال :

مشاوره پس از طلاق به شما کمک می کند تا آثار منفی قبلی را از زندگی خود پاک کنید . به این دوره، دوره انتقال گفته می شود . انتقالی که با طغیان و تحول همراه است .

12. صداقت در زندگی بعد از طلاق :

در مشاوره پس از طلاق ، احساسات خود را بروز می دهید . نقاب قهرمان بودن یا قربانی بودنی در کار نیست . «طلاق و جدایی از بر من هیچ تأثیری ندارد یا همسر سابق من یک هیولا بوده است » را فراموش می کنید و عقلانی تر به موضوع جدایی فکر می کنید .

13. عشق (تمایل به دوست داشتن و دوست داشته شدن) :

در این مرحله ، به مرور خود را لایق دوست داشتن و دوست داشته شدن می‌دانید و باور دارید که شخصی دوست داشتنی هستید . طی کردن این مراحل منوط به سیر درست مراحل بعد از جدایی و داشتن مشاوره پس از طلاق می باشد .

14. اعتماد :

وقت آن فرا رسیده‌است که دوباره اعتماد کنید . توجه داشته باشید که برای هر فردی می‌تواند این مورد به دلیل عمیق بودن آسیب‌های عاطفی ، متفاوت باشد. در نهایت شما باور می کنید که شکستی که پیش از این خورده اید ، لزوما دوباره تکرار نخواهد شد .

امیدواریم این مطلب در خصوص مشاوره پس از طلاق برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره