به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره طلاق عاطفی

مشاور مشاوره طلاق عاطفی چیست؟ مشاور ازدواج راهکار کنار آمدن با طلاق عاطفی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول طلاق عاطفی

چرا مشاوره طلاق عاطفی؟ طلاق عاطفی معمولا به دلیل مشکلات بین زن و شوهر و یا به دنبال یک حادثه یا اتفاق ناخوشایند ایجاد می شود. در چنین شرایطی و به مرور زممان رابطه میان زوج سرد و سردتر از گذشته می شود تحمل این وضعیت هم برای مرد و هم برای زن بسیار دشوار است و ممکن است این مشکل شان حتی به طلاق قانونی و یا مشکلات دیگر منجر شود. مشاوره طلاق عاطفی به زن و مرد کمک می کند تا بتوانند با این شرایط دشوار کنار بیایند.

در مشاوره طلاق عاطفی عوامل بسیار زیادی دخیل است که هر کدام براساس شیوه های مختلف سعی می کند تا رابطه میان زوج را بهیود ببخشد. هم چنین در این مشاوره ها سعی می شود رابطه زناشویی بسیار بهتر از قبل شود.

در ادامه می خواهیم عواملی را که باعث می شوند طلاق عاطفی بین زن و مرد اتفاق بیفتد بررسی کنیم و هم چنین به مشاوره طلاق عاطفی و روش های آن بپردازیم:

مشاوره طلاق عاطفی چیست؟

طلاق عاطفی یکی از سخت ترین و در عین حال بحرانی ترین موقعیت هایی است که زن و شوهر می توانند با آن مواجه شوند. در طلاق عاطفی زن و مرد، به دو هم اتاقی و یا حتی کمتر از آن تبدیل می شوند. در چنین شرایطی رابطه بین زوج، روز به روز سردتر می شود و نه تنها دیگر به هم هیچ حسی ندارند بلکه نمی توانند همدیگر را تحمل کنند. در این صورت فرد نیازمند دریافت مشاوره طلاق عاطفی خواهد بود چرا که این بخش مهم زندگی یعنی ازدواج در این شرایط دست خوش تغییر شده است

طلاق عاطفی معمولا به دنبال یک مشکل اساسی مانند خیانت و یا اختلاف نظرهای زیاد اتفاق می افتد. از طرف دیگر، مسئله ای که در مشاوره طلاق عاطفی مطرح است این است که ممکن است زن و مرد به دلیل مشکلاتی که طلاق در آینده ایجاد خواهد کرد، از هم به صورت رسمی و قانونی جدا نمی شوند. ( (?Are you in a sexless partnership )

بنابراین در طلاق عاطفی، زن و مرد در عین این که متارکه نکرده اند اما هیچ رابطه زناشویی و یا حتی احساسی با همدیگر ندارند. در برخی موارد ممکن است پای افراد دیگری هم به رابطه وارد شود که این موضوع نیز یکی از آسیب های بزرگی است که به دلیل طلاق عاطفی ایجاد می شود.

در این مورد پیشنهاد می کنم حتما مقاله خیانت به همسر را مطالعه کنید تا با این موضوع آشنایی کامل پیدا کنید.

متاسفانه در جوامع امروزی روز به روز به تعداد افراد مطلقه و کسانی که اقدام به طلاق گرفتن نموده اند افزوده می شود. در چنین شرایطی باید دانست که از هر 3 ازدواج 2 طلاق به وجود می آید و آن چه جالب است این است که در کمال تاسف از این 1 ازدواجی به طلاق نمی رسد درصد بالایی طلاق عاطفی را تجربه می نمایند. برای بهبود و کنترل می توان از مشاوره طلاق عاطفی استفاده نمود تا بهتر از پیش بتوان از پس این ماجرا بر آمد

چرا طلاق عاطفی اتفاق می افتد؟

اگر شما جزو کسانی هستید که روابط تان با همسرتان تیره و تار شده است، باید بدانید که شما تنها نیستید و زوج های نسبتا زیادی هستند که با چنین مشکلی درگیر شده اند. معمولا شایع ترین نشانه ای که در آغاز طلاق عاطفی نمود پیدا می کند، سرد مزاجی و نداشتن رابطه جنسی است. این کمرنگ شدن رابطه در ادامه به این موضوع منجر می شود که رابطه زن و شوهر دیگر مثل گذشته نشود و یا به تلاش زیادی نیاز داشته باشد.

در مشاوره طلاق عاطفی عوامل مختلفی برای به وجود آمدن مشکل میان زن و شوهر بیان می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- مشکلات سلامتی

بیماری های جسمی و روحی ممکن است باعث شود طلاق عاطفی شود. در بیماری هایی مانند دیابت و یا مشکلات فشار خون بیمار به دلیل مشکلات جسمی نمی تواند همانند گذشته با همسرش رابطه زناشویی برقرار کند و در نتیجه روابط میان آن ها رو به سردی می رود.

هم چنین دسته ای دیگر از مشکلات که باعث می شوند رابطه میان زوج تیره شود، اختلالات روانی است. زمانی که مرد یا زن اختلالات روانی مانند وسواس و یا افسردگی را تجربه می کند، خود به خود میل جنسی اش کاهش می یابد. در چنین شرایطی، مشاوره طلاق عاطفی بیان می کند که به دلیل مشکلات سلامتی، روابط بین زن و مرد مختل می شود.

مشکلات جسمی زوج

2- به دنیا آمدن فرزندان

معمولا یکی از توصیه هایی که به مادر باردار می شود این است که در ماه آخر بارداری و هم چنین دو ماه اول پس از زایمان، رابطه جنسی نداشته باشد. از طرف دیگر، به دنیا آمدن فرزند و مراقبت کردن از او باعث می شود که مادر نتواند تمام تمرکز خودش را بر روی شوهرش بگذارد و باید بیشتر حواسش را به نوزاد تازه به دنیا آمده معطوف کند.

به همین دلیل ممکن است این دوری باعث شود که رابطه میان زن و مرد بهم بریزد و نتوانند با این موضوع ب خوبی کنار بیایند. در روانشناسی طلاق عاطفی به زوجین پیشنهاد می شود که قبل از این که به فکر بچه دار شدن بیفتند، به چنین مسائلی فکر کنند و بتوانند این موضوعات را بین خودشان حل کنند. اگر این اتفاق نیفتد این دوری عاطفی ممکن است به متارکه و طلاق رسمی بینجامد.

در چنین شرایطی باید بدانید که وضعبت تان پس از طلاق به چه شکل خواهد بود. پیشنهاد می کنم در مورد شرایط بعد از طلاق حتما مقاله مشاوره پس از طلاق را مطالعه کنید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید

 

3- استرس

به صورت معمول نکته ای که باید بدانید این است که استرس و اضطراب باعث کاهش میل جنسی می شود. هم چنین زمانی که افراد با دوره های طولانی مدت استرس درگیر باشند، بسیار تحریک پذیر می شوند و ممکن است با همسرشان بحث و جدل داشته باشند.

استرس و نگرانی اگر مهم ترین دلیل اتفاق افتادن طلاق عاطفی نباشد، قطعا یکی از مهم ترین دلایل آن است. زن و مردی که نتوانند استرس شان را کنترل کنند و یا نتوانند با همدیگر در این موضوع تعامل داشته باشند، از هم دور می شوند. در مشاوره طلاق عاطفی، توصیه می شود که در موقعیت های تنش زا و اضطراب آور باید همدیگر را در جریان موضوع بگذارند تا موارد آسان تر از گذشته حل شود.

البته موارد ذکر شده تنها دلایل نیاز به مشاوره طلاق عاطفی و تنها دلایل به وجود آمدن طلاق عاطفی نیستند بلکه می توان آن ها را از دلایل مهم بر شمرد. اکنون نیز می توانید با استفاده از راهنمایی مشاوران خبره از این موضوع آگاهی و اطلاع کافی پیدا کنید

بهبود طلاق عاطفی

نتیجه گیری مشاوره طلاق عاطفی:

طلاق عاطفی یکی از جدی ترین موضوعاتی است که یک زوج ممکن است با آن رو به رو شوند. مشاوره طلاق عاطفی به زوج هایی که روابط سردی دارند کمک می کند تا بتوانند روابط شان را بهبود ببخشند. این شرایط، باعث می شود تا زن و مرد با استفاده از تجربیات و توصیه های روانشناس طلاق عاطفی زندگی شان با مشکلات شان مواجه شوند و بتوانند بر اوضاع مسلط شوند.

البته نکته ضروری این است که باید بدانید که مشاوره طلاق عاطفی و دوره های روانشناس طلاق عاطفی ممکن است تا مدت طولانی زن و مرد را درگیر خودش کند. به همین علت نباید انتظار داشته باشند که شرایط خیلی زود تغییر کند.

 

منابع:

www.healthline.com

www.huffpost.com

آیا طلاق عاطفی ثبت می شود؟

خیر طلاق عاطفی به صورت قراردادی نیست بلکه نانوشته بین اعضا خانواده است

طلاق عاطفی چه راهکاری دارد؟

در مقاله به صورت کامل به بیان راهکار های طلاق عاطفی پرداخته ایم اما بهترین روش دریافت مشاوره طلاق عاطفی است

مشاوره طلاق عاطفی به طور خلاصه چه میکند؟

تلاش برای بهود
راهنمایی
کمک به پذیرش
نشان دادن راه
و...

4.6/5 - (470 امتیاز)

چه راهکارهایی برای کنارآمدن با طلاق عاطفی وجود دارد؟

حقیقتی که وجود دارد این است که طلاق عاطفی یک موقعیت کاملا حساس است و به اقدامات اساسی نیاز دارد. هم چنین نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که زندگی هایی که به طلاق عاطفی منجر می شود، به سختی به شرایط گذشته برخواهند گشت. به همین دلیل مسئله مهم در مشاوره طلاق عاطفی این است که مداخله باید سریعا انجام شود و به تعویق انداخته نشود.

در ادامه به مواردی می پردازیم که احتمالا می توانند مشکلات بین زوج را حل کنند:

 

1- با همدیگر حرف بزنید

اولین و مهم ترین راهکار برای بهبود وضعیت، صحبت کردن با شریک زندگی است. متاسفانه یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن رابطه میان زوج ها می شود همین موضوع است. ممکن است یکی از زن و شوهر از موضوعی ناراحت شده باشد اما به دلایل مختلف آن را بروز نداده باشد. در صورتی که اگر در ابتدای امر به خوبی با یکدیگر صحبت می کردند، هیچ کدام از مشکلات به وجود نمی آمد.

در مشاوره طلاق عاطفی تاکید می شود که زن و شوهر بهتر است در ابتدای کار بدون واسطه صحبت کنند. دخالت های اطرافیان معمولا وضعیت را بدتر می کند. البته مشورت با افراد قابل اعتماد و نزدیک ممکن است گره گشا باشد.

 

2- به مشاور مراجعه کنید

مراجعه به مشاور نیز یک راهکار بسیار اساسی و به درد بخور در مواجهه با طلاق عاطفی است. در مشاوره طلاق عاطفی که توسط مشاور و یا روانشناس انجام می شود، روانشناس سعی می کند تا موضوع را ریشه یابی کند و سپس برای درمان آن اقدام کند.

پیشنهاد می کنم در این رابطه حتما مقاله بهترین مشاور زوج درمانی را مطالعه کنید.

نقش مشاور زمانی بهتر مشخص می شود که زن و شوهر می بینند می توانند مسائل و مشکلات شان را بدون هیچ گونه ترسی برای مشاور روانشناس طلاق عاطفی توصیف کنند و او بدون هیچ گونه قضاوتی تلاش می کند رابطه بهتر کند و اشتباهات هر دو را مشخص کند. بنابراین یک مشاور باتجربه و متخصص می تواند نقش بسیار مهمی در برخورد با طلاق عاطفی داشته باشد.

 

3- صمیمی تر باشید

حقیقتی که وجود دارد این است که به دنبال مشکلاتی که ایجاد شده است، رابطه میان شما و همسرتان تیره و تار شده است. به همین علت ممکن است دوست نداشته باشید همدیگر را ببینید و با همدیگر حتی رو به رو شوید.

اما نکته ای که می تواند به شما در بهتر شدن وضعیت کمک کند این است که بهتر است به یاد بیاورید که همسرتان همان کسی است که سالهاست با او زندگی می کنید و به او علاقه داشته اید. ممکن است در طول زمان افراد مختلف رفتارهای جدیدی از خودشان نشان بدهند اما ذات آن ها تغییری نمی کند. همین نکته یک اصل بسیار اساسی در مشاوره طلاق عاطفی است.

صمیمی تر شدن رابطه می تواند از تلاش های کوچک مانند تلاش برای صحبت های کوچک و یا خریدن هدیه های کوچک شروع شود. در این شرایط یادآوری خاطرات شیرین گذشته نیز می تواند باعث شود که زن و مرد همدیگر را ببخشند و به زندگی زناشویی شان سر و سامان بدهند.

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره طلاق عاطفی
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره