به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره رابطه با دوست پسر

مشاوره رابطه با دوست پسر

مشاوره پسری که رابطه میخواد

امروزه بسیاری از جوانان دیگر به ازدواج سنتی تن نمی‌دهند. و ترجیح می‌دهند طرف مقابل‌شان را خودشان بر پایه شناخت و آگاهی انتخاب کنند. این نوع روابط به خودی خود بد نیست و حتی می‌تواند موثر و سازنده باشد. به شرط اینکه افراد به خودشناسی و خودکنترل‌گری کافی رسیده باشند و بتوانند روابطشان را به خوبی مدیریت کنند. و بدانند که هر رفتاری در این زمینه چه نوع نتایجی در پی دارد. این نوع روابط چه در جوامع غربی و چه در جامعه اسلامی ما متداول و عرف است. اما باید دید که نظر مشاوره رابطه با دوست پسر و روانشناسان در این خصوص چیست. و چه تدابیری برای این دوران می‌اندیشند.

یکی از تبعاتی که این نوع روابط دارند، این است که معمولا با برقراری رابطه جنسی همراه هستند. درواقع شما وقتی با کسی که به او علاقه دارید، وقت بگذرانید داشتن کشش جنسی به او هم یک اتفاق طبیعی و قابل پیش‌بینی است. بنابراین اگر تصمیم می‌گیرید وارد روابط قبل از ازدواج شوید، باید این احتمال را هم بدهید که روابط جنسی را تجربه می‌کنید. درنتیجه لازم است بدانید که عواقب داشتن این نوع روابط چیست و چه تاثیراتی در زندگی شما می‌گذارند. در این مقاله قصد داریم در خصوص عواقب و تاثیرات روابط جنسی قبل از ازدواج و مشاوره رابطه با دوست پسر و همچنین رایج‌ترین دلایلی که باعث داشتن این نوع روابط می‌شود،  با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

برخی از رایج‌ترین دلایلی که باعث داشتن روابط جنسی قبل از ازدواج می‌شوند

رابطه جنسی، تضمینی برای ادامه

بعضی از دختران فکر می‌کنند که با برقراری روابط جنسی می‌توانند طرف مقابل‌شان را به رابطه پایبند کنند. و آن‌ها را برای بودن و ماندن در کنارشان ترغیب کنند. این درحالی است که مردان همیشه این‌طور فکر نمی‌کنند. متاسفانه بعضی از پسران تنها در پی ارضا نیاز جنسی‌شان هستند. و به جز رابطه جنسی، انتظار دیگری ندارند. همچنین ممکن است بعضی از پسران کشش جنسی خود را به جای عشق تلقی کنند، و در پی احساسات زودگذر و هیجانی به یک دختر نزدیک شوند. و بعد از ارضا نیاز جنسی متوجه شوند که احساسات‌شان عمیق و واقعی نبوده است. درنتیجه باید بدانید که داشتن رابطه جنسی تضمینی برای ادامه نیست. بهترین کار این است که قبل از شروع این‌گونه روابط با یک مشاوره رابطه با دوست پسر صحبت کنید.

مشاوره رابطه با دوست پسر

تنها بار اول تحت کنترل شماست

بیشتر دختران و پسران بعد از اینکه تنها یک بار رابطه جنسی را تجربه کردند، دیگر نمی‌توانند جلو آن را بگیرند. و یا آن را کنار بگذارند. پس همه چیز به اولین رابطه جنسی بستگی دارد که با هم تجربه می‌کنید. باید به یاد داشته باشید که رابطه جنسی در دوران دوستی می‌تواند مانند جایگاهی که در روابط زناشویی دارد، به بهبود رابطه عاطفی شما کمک کند. همچنین می‌تواند به خاطر زمان و مکان غلطی که دارد، روی روابط شما تاثیر سوء بگذارد. پس بهتر است قبل از برقراری این نوع روابط خوب فکر کنید و یا حتی با یک مشاوره رابطه با دوست پسر صحبت کنید.

تاثیر محیط و شرایط

بعضی از افراد معتقدند که جو حاکم بر فضا آن‌ها را به سمت داشتن این نوع روابط سوق می‌دهد. درواقع رسانه‌ها، وضعیت جامعه، رفتار دوستان، تفکرات و رفتارهای اطرافیان و نگرش خانواده می‌تواند روی برخورد و تصمیم‌گیری افراد در خصوص این موضوع به ویژه در سن کم تاثیر بگذارد.

عواقب روابط جنسی قبل از ازدواج

از دست دادن بکارت دختران

در جامعه امروز ما بکارت برای خیلی از افراد مهم تلقی می‌شود. به اندازه‌ای که حتی بعضی از دخترانی که پرده بکارت ندارند، حاضر به گفتن حقیقت نبوده و به هر نحو سعی در پنهان کردن آن می‌کنند. این امر می‌تواند تاثیر بدی روی روحیه و رفتار دختر بگذارد. و به نوعی او را وادار به دروغ گفتن و دورویی کند. درحالی که داشتن صداقت هم برای او عواقب خوبی ندارد. دخترانی که قبل از ازدواج روابط جنسی را تجربه می‌کنند، و از طرف مقابل‌شان جدا می‌شوند، دچار این نوع مشکلات و دغدغه‌ها می‌شوند.

عقب‌نشینی پسران

بعضی از دختران داشتن روابط آزاد و راحت را نوعی حق امتیاز و حتی برتری برای خودشان می‌دانند . و تصور می‌کنند که دختری که خود را محدود نکند، برای پسران جذاب‌تر است. این درحالی است که پسران هم نگاه متفاوتی به این وضع دارند. آن‌ها درحالی که از پیشنهاد رابطه جنسی یا مساعد بودن اوضاع برای برقراری این نوع روابط ناراحت نمی‌شوند، اما نگاه خوبی هم درخصوص دختری که در جلسات اول آشنایی تن به روابط جنسی بدهد، ندارند. درواقع روابط جنسی باید به موقع و در مکان درست خود انجام شود. این روند بیشتر روی زندگی و آینده دختران تاثیر می‌گذارد. درنتیجه پسران هم انتظار دارند که خود دختران بیشتر در مورد این موضوع نگران باشند. در این خصوص و درمورد روحیات و برخورد با پسران بهتر است با یک مشاوره رابطه با دوست پسر صحبت کنید.

احتمال بارداری ناخواسته

یکی از احتمالاتی که بعد از رابطه با دوست پسر و روابط جنسی وجود دارد، بارداری است. درصورتی که در جامعه سنتی و مذهبی ایران بدون ازدواج صاحب فرزند شوید، باید منتظر رفتارها و برخوردهای بد و منفی زیادی از اطرافیان‌تان باشید. به همین دلیل است که بارداری در این ایام برای خیلی از افراد ترسناک و ناراحت‌کننده است. همچنین فرزندی که در این روابط به وجود بیاید، قانونا هیچ حقی ندارد. و به نوعی از طرف جامعه هم طرد می‌شود.

احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های مقاربتی

رابطه با دوست پسر و روابط جنسی پرخطر چه قبل از ازدواج چه بعد از ازدواج خطرات خاص خود را دارد. و می‌تواند باعث ابتلای فرد به برخی از بیماری‌های جنسی شود. رابطه جنسی با کسی که شناخت کافی از او ندارید و از وضعیت سلامت و بهداشت او مطمئن نیستید، چندان عاقلانه نیست. در مورد زمانی که شما روابط جنسی متعدد با افراد مختلف داشته باشید، بیشتر صدق می‌کند.

تاثیرات منفی این گونه روابط روی روابط جنسی بعد از ازدواج

در دوستی‌های قبل از ازدواج فرد تعهد خاصی به کسی ندارد. و می‌تواند با افراد مختلف وقت بگذراند. این کار به نوعی باعث تنوع‌طلب و پرتوقع شدن او هم می‌شود. این عادت منفی می‌تواند بعد از ازدواج هم روی فرد تاثیر بگذارد. درواقع همسر شما شاید نتواند خصوصیت مثبت تمام پارتنرهای قبلی‌تان را در اختیار شما قرار دهد. همچنین در دوران زناشویی شما مسئولیت‌ها و در عین حال محدودیت‌هایی دارید که باعث می‌شوند نتوانید مانند قبل تفریح کنید و از زندگی لذت ببرید. هرچند این تعهد آرامش و آسایش روحی در پی دارد که درک ارزش آن به خود فرد برمی‌گردد.

 

4.6/5 - (460 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

624 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مهرانیان
9 روز قبل

آهای زود احساسی تصمیم نگیرید دوست بازی عاقبتش پلشتیه. مجردی بهتر از بی آبرویی به اسم دوستیه

سوگی
29 روز قبل

سلام من پونزده سالمه و دوست پسرم هیفده ازم درخواست رابطه جنسی نکرده فقط میخواد دست بزنه بهم و بوسه بزنه منم گذاشتم به نظرتون کار درستی کردم؟

صمدی
20 روز قبل
پاسخ به  سوگی

مراقبت کن

فاطمه
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یه سوالی دارم ازتون درمورد آقایون اگه با شوهر یا دوست پسرتون باشید ولی باهاش کامل سکس رو انجام ندید و فقط در حد تماس و اینا باشه برای پسر مشکلی پیش میاد؟ یعنی اگه تحریک بشه و مایع منی اش خارج بشه از بدنش اما بدون سکس باشه مشکلی براش پیش میاد؟!

هستی
5 ماه قبل

سلام من اسمم هستی هس دوساله با یه پسر هستم که اون هم ۱۶سالشه و من عاشقش شدم اما وقتی دعوا میکردیم بهم میگفتی من بخاطر رابطه جنسی دوست دارم و بعد از آشتی معذرت میخواست و چند بار هم بخاطر نود کات کردیم و بهم فحش داد و بعد از آشتی می‌گفت ببخشید اشتباه کردم و دروغ گفتم و ازم درخواست رابطه جنسی می‌کنه و اونم تو متروکه و درحالی که خجالت میکشم بهش بگم ن چون دوسش دارم می‌دونم بخاطر این موضوع ولم می‌کنه و من هربار که باهاش کات میکنم حالم بده تر بدتر میشه شاید اسمشو انگلیسی رو دستم زخم کنم ولی میترسم که ولم کنه و اون دوسم داره؟

ف م
4 ماه قبل
پاسخ به  هستی

سلام خانوم عزیز سعی کنید بایک مشاور گفتگو کنید با توجه به سنتون تا تصمیم درست بگیرید و مشگلی براتون بپیش نیاد

نصیر
5 ماه قبل

با سلام خدمت همه ی بزرگوارانی که پیام گذاشتن.
تو متن بالا به اندازه ی کافی به موضوع رابطه جنسی و آسیب های اون قبل از ازدواج پرداخته.
مثلا در ابتدای همین مطلب آمده که درست هم هست:
بعضی از دختران فکر می‌کنند که با برقراری روابط جنسی می‌توانند طرف مقابل‌شان را به رابطه پایبند کنند. و آن‌ها را برای بودن و ماندن در کنارشان ترغیب کنند. این درحالی است که مردان این‌طور فکر نمی‌کنند. متاسفانه بعضی از پسران تنها در پی ارضا نیاز جنسی‌شان هستند. و به جز رابطه جنسی، انتظار دیگری ندارند.
بعضی از پسران کشش جنسی خود را به جای عشق تلقی میکنند،
و در پی احساسات زودگذر و هیجانی به یک دختر نزدیک شوند.
و متاسفانه قسمت بد ماجرا این است:
پسر بدون هیچ تعهدی و بدون هیچ مسئولیتی به شما دست یافته است.
شما را یک دختر خیابانی فرض خواهد کرد که سهل الوصول هستید.
در نتیجه به سادگی از چشمش خواهید افتاد
بعد از ارضا نیاز جنسیشان، شما تازه متوجه میشوید که آن همه ابراز احساست و هیجانات،
فقط برای رفع عطش جنسی بوده است و بس.
آنگاه سکانس پایانی این روابط هیجانی که غم انگیز و دردناک است شروع می شود.
شما می مانید و کرامتی که حفظ نشده،
و آینده ای که با ترس ها و نگرانی ها همراه است.

نتیجه: همه ی ما می دانیم عشق ورزیدن و دوست داشتن زیباست.
و همه ی ما می دانیم عشق های قبل از ازدواج بدون آسیب نیست، که بعضی وقتها این آسیبهای جسمی و روحی ویرانگر و دارای اثرات روحی ماندگار هست.
حال شما دوست عزیز، شما برادر و خواهر گلم. عزیزم و بهتر از جانم:
این عشق ورزیدن و محبت روا داشتن پر آرامش و بدون آسیب را می توانید در فضای ازدواج با هم کفو و نیمه ی گم شده ی واقعی زندگیتان جستجو کنید.
از ازدواج هراس نداشته باشید. البته با شناخت و شناخت و شناخت کافی.
اول از خودتان و بعد از شریک زندگیتان.
از هر کس که می دانید دانش و علمی دارد و می تواند به شما کمک کند،
کمک بگیرید تا با مشورت کافی این بزرگترین و مهمترین اتفاق زندگیتان را رقم بزنید.

البته اگر مثلا از سن و سال کمتری برخورداریم یا هنوز شرایط ازدواج ما فراهم نیست،
نیاز نیست شبانه روز درگیر افکار و احساسات عاشقانه باشیم.
برای این که در این افکار غرق نشویم، بهتر است اوقات خود را،
به فعالیتهای مفید، فعالیتهای جمعی، کارهای عام المنفعه،
فعالیتهای هنری، فعالیتهای ورزشی و …. بپردازیم،

موفق باشید.

پریا
28 روز قبل
پاسخ به  نصیر

خب وقتی یه دختر خواستگار نداره ۳۰ سالش شده چه غلطی باید بکنه؟!!! هم روحیاتش حساس و رابطه خارج از عرف اسلام نمیخواد باشه هم خواستگار نداره پس چیکار کنه؟ فقط نگاه کنه؟

aras
5 ماه قبل

لطفا کمکم کنید من ۱۵ سالمه ولی به مدرسه میرم یه دخترم اا دیدم خیلی عاشق اون دختر شدم خانه اوک دختر پیش خانه فامیل ماست
من خیلی آشق اون دختر شدم و هر وقت میخوام به اون دختر بگم دوستت دارم میرم پیش دختر ولی نمیتونم به اون دختر بگم من عاشق تو هستم

چطور به اون دختر بگم دوستت دارم کمکم کنید؟.

تارا
4 ماه قبل
پاسخ به  aras

بیشتر عشق ها تو نوجوانی بیشتر یه وابستگی یا هوس زود گذر ولی اگه واقعا دوسش داری برو بهش بگو خجالت نکش شاید اونم تو رو دوست داره ومنتظر اینه که بش اعتراف کنی وگه دیر بجومبی میبینی اونو از دست دادی

سهیلا
2 ماه قبل
پاسخ به  aras

واقعا شما ها عاشق هم جنس خودتون میشید اهههه چندش لز بین چیه تروخدا

Zakria
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من با یه دختر یه ماه آشنا شدم خیلی ازش خوشم میاد اون یه شب که چت میکردیم گفت ۱۶ سالگی درکلاس کاراته آسب دیدم خون از بدنم اومده و بعد از این کلاس نرفتم به مادرمم گفتم میگه مشکلی نیست یا میگه خودم نگاه کردم بکارت دارم .
و خیلیم هوسی اما وقعا دوسم داره.منم الان نمیدم آیا این خانم قبلن رابطه داشته یا ن یا حرفاش راسته یا دروغ . بخاطر این مسله هم همیشه دعوامون میشه رو در روم صحبت میکنم یا تلفنی قسم میخور میگه رابطه نداشتم ولی باور کردن خیلی سخت شده نمیخوام بعد ازدواج مشکل داشته باشم الان ممنون میشم راهنمایم کنید .

رها
24 روز قبل
پاسخ به  Zakria

خودت فکرتو بکار بنداز بینوا

نازنین
6 ماه قبل

سلام
وقت بخیر من ۴ ماه با همکارم که پیشنهاد ازدواج داده بود صحبت میکردم و قرار شد ماه پنجم حضوری صحبت کنیم و به خانواده من را معرفی کند که ماه پنجم ی بحثی پیش آورد و حالت قهر ادامه داد منم گفتم مناسب نیستیم و خلاصه تموم کردم دوباره اومد درخواست داد که همون همکار باقی بمانیم منم خوشم ازشون میومد و پذیرفتم بعد چند روز دوباره بحث دوست داشتن و علاقه و … را مطرح کزد منم که بدم نمیومد دوباره ادامه دادم و مشکلی که داره نمیدونم چجور شخصیتی دارند وقتی من سمتشان میرم خودشو میگیره و من اهمیت نمیدم میاد و به بهانه های همکار پیام میده الان بلاتکلیف شدم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم آیا این رابطع رو ترک کنم و قصدش وقت گذراندن است….

صمدی
5 ماه قبل
پاسخ به  نازنین

به نظر وقت گذرانی میاد.

ساره
1 ماه قبل
پاسخ به  نازنین

مشاور برین با هم یا اینکه از خودش بپرس

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره