به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره دوستی دختر و پسر

مشاوره دوستی دختر و پسر

مشاوره دوستی دختر و پسر

هر انسانی ذاتا به جنس مخالف کشش دارد. درواقع همین عامل است که باعث بقا و ادامه نسل بشر بوده است. زمانی که فرد با دیگران تعامل دارد، هورمونی در مغزش آزاد می‌شود که با بیشتر شدن این تعاملات و روابط، میزان آن هم بیشتر می‌شود. درواقع هم دختران و هم پسران چه از نظر روانی چه از نظر جسمی به هم کشش دارند. این موضوع درصورتی که تحت کنترل قرار نگیرد، می‌تواند دوستی و روابط دخترو پسر را تحت تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از این وضعیت باید با شناخت و آگاهی و حتی با حمایت و پشتیبانی مشاوره دوستی دختر و پسر رابطه را پیش برد.

از طرفی در جامعه امروزه ایران آمار ازدواج به دلایل زیادی کاهش یافته و افراد کمتر به ازدواج تمایل نشان می‌دهند. کمتر شدن ازدواج، در مقابل به بیشتر شدن روابط دوستی بی‌سرانجام و بی‌هدف منجر می‌شود. حتی بعضی از پسران با قول و قرارهای پوچ و بی‌سرانجام سعی در فریب دادن دختران و برقراری رابطه با آن‌ها را دارند. درحالی که هدفی برای ادامه زندگی با او ندارند. همچنین دختران نیز ممکن است با هدف قرار دادن نیاز جنسی پسران، در پی منافع خودشان با آن‌ها وارد رابطه شده و به‌نوعی به آن‌ها ضررهای مالی یا عاطفی وارد کنند.

به همین دلیل دختران و پسران باید بدانند که بعضی از وعده‌های پیش از ازدواج صرفا صادقانه و درست نیستند. و سرانجامی ندارند. آن‌ها باید با احتیاط وارد رابطه شده و حتی‌الامکان با مشاوره دوستی دختر و پسر صحبت کنند. اعتماد سریع و بی‌پایه و اساس خیلی زود به افراد صدمه زده و آن‌ها را از روند زندگی عادی‌شان دور می‌کند.

در این مقاله بهتر دیدیم با ارائه برخی توصیه‌ها دختران را برای شناخت بهتر پسران و تشخیص روابط بی‌پایه و اساس راهنمایی کنیم. خانم‌های جوان درصورتی که یاد بگیرند زود اعتماد نکنند و هر کسی را به زندگی خودشان راه ندهند، کمتر احتمال دارد که آسیب ببینند. همچنین آینده و زندگی روحی و روانی خودشان را به خطر نمی‌اندازند.

گاهی پسرانی که با شما وارد رابطه می‌شوند، واقعا صادق نیستند. و یا آن‌طور که به نظر می‌رسد با قصد و هدف ازدواج وارد رابطه با شما نشده‌اند. در ادامه قصد داریم نشانه‌های پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، را مطرح کنیم. این نکات معمولا گزیده‌ای از نظریات مشاوره دوستی دختر و پسر و محققان فعال در این زمینه می‌باشد.

چرا دریافت مشاوره دوستی دختر و پسر؟

دوستی دختر و پسر این روزها یکی از متداول ترین روابطی ست که در جامعه و اجتماع رویت می شود. مشاوره یعنی دریافت تخصص از یک فرد متخصص، این به این معناست که بی تجربه بودن در رابطه آسیب زا بوده و افراد برای بهبود روابط خود به نظر یک فرد با تجربه به خصوص مشاور نیازمند هستند. مشاوره دوستی دختر و پسر این مزیت را برای شما خواهد داشت.

یک مشاور، در ابتدا با مشاهده رفتار و شخصیت هر دو طرف تشخیص می دهد که آیا این دو فرد برای یک دیگر مناسب هستند یا خیر. البته هرگز فراموش نکنید که یک مشاور متخصص و خبره به هیچ عنوان حکم کلی صادر نکرده و نمی گوید این دو نفر به درد یک دیگر نمی خورند. بلکه با راهنمایی یک پیشنهاد به هر دو طرف می دهد

در مرحله بعدی مشاوره دوستی دختر و پسر این کمک را به شما خواهد نمود که مشکلات سطحی خود را با یکدیگر حل نمایید. و توان کنار آمدن بیشتری با یک دیگر داشته باشید. این نیز به صورتی نیست که مصداقی حل شده و رابطه تا ابد نیازمند دریافت مشاوره باشد. بلکه یک مشاور در این چنین مشاوره هایی راه حل را برای هر مسئله ای به فرد می دهد. این یعنی با مواجه شدن با هر مشکلی می توانید با استفاده از روش حل مسئله بیان شده در مشاوره دوستی دختر و چسر از آن استفاده نمایید

روان آرام متخصصان فراوانی در تمامی موارد بالینی و مشاوره روانشناسی در خدمت شما قرار داده است. بهتر است بدانید این متخصصان در زمینه مشاوره دوستی دختر و پسر نیز می توانند وارد عمل شوند و بهبود و یا انقطاع رابطه شما کمک کنند. می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره های درج شده در همین بخش سایت تماس گرفته و با دریافت وقت مشاوره خودتان را در رابطه ای سالم بیابید.

این موارد، ذکر دریافت مشاوره در موردی بود که شما مایل به دریافت تجربه از یک فردی هستید که دارای تجربه شخصی نه! بلکه تجربه آکادمیک است. این روش بهترین نوع ممکن در دریافت مشاوره است. چرا که می دانید فرد بر اساس یک تجربه نظر نداده و علم و آمار و کلیت یک مسئله را مورد بررسی قرار می دهد. با این وجود ادامه مطلب نیز برایتان مفید خواهد بود

در ادامه نیز به کمک شما خواهیم آمد تا بدون دریافت مشاوره دوستی دختر و پسر از یک سری موارد اطلاعات پیدا نمایید. اگر قصدتان جدی و ازدواج است ادامه مطلب بیشتر به دردتان خواهد خورد. به عنوان مشاوره دوستی دختر و پسر بخوانید از آنان که قصد ازدواج با شما را ندارند:

نشانه های پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد

او از شما دائما تقاضای رابطه جنسی دارد

در رابطه با مشاوره دوستی دختر و پسر بهترین مورد آن است که بدانید عموما برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج به هر دو طرف به خصوص دختران چه از نظر اجتماعی و چه از نظر شخصی و روحی آسیب می‌زند.

به علاوه داشتن رابطه جنسی زودهنگام جلو شناخت کافی را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد شما متوجه شوید که دقیقا چه حسی به طرف مقابل دارید. یا حتی اجازه نمی‌دهد به شناخت درست و منطقی از او برسید. چرا که بعد از برقراری اولین رابطه جنسی، نگاه شما به طرف مقابل‌تان یک نگاه عاشقانه و احساسی است و بسیاری از برداشت‌های‌تان واقع‌گرایانه و منطقی نیستند. و این روند تا مدت‌ها بعد ادامه دارد. درنتیجه شما شانس کمتری برای شناخت پیدا کردن از طرف مقابل‌تان دارید.

حتی اگر تصمیم به برقراری رابطه جنسی دارید، بهتر است ابتدا با یک مشاوره دوستی دختر و پسر مشورت کنید. و از درست بودن این کار مطمئن شوید.

پسری که روابط خارج از عرف زیادی داشته است

مشاوره دوستی دختر و پسر می گوید بدون در نظر گرفتن استثناهای موجود، اصولا افراد با هر مشخصه و ویژگی‌های رفتاری بیشتر از تعداد مشخص و منطقی وارد رابطه نمی‌شوند. داشتن روابط کوتاه‌مدت و بی‌پایه و اساس می‌تواند نشان‌دهنده یک نوع مشکل رفتاری یا اخلاقی در خود فرد باشد. اصولا پسری که روابط آزاد با دختران را به‌عنوان یک ویژگی مثبت برای خودش تلقی می‌کند. یا حتی آن را عادی و بی‌اهمیت می‌داند، چندان نرمال و قابل‌اعتماد نیست.

از یک جایی به بعد شما تنها می‌توانید یکی از چندین دوست دختر او باشید. و هیچ شاخصه موثری در مورد شما وجود نخواهد داشت. به عبارتی تعدد روابط می‌تواند باعث تغییرات رفتاری و روحیات در فرد شود. به یاد داشته باشید که هر رابطه حجم زیادی از احساسات و عواطف و تنش‌های روحی را به همراه دارد. که تعدد آن‌ها می‌تواند به نوعی مشکل‌‌ساز باشد.

هیچ‌وقت مستقیما در مورد ازدواج صحبت نمی‌کند

پسری که شما را برای ازدواج بخواهد، بی‌قراری و رویاپردازی‌های زیادی دارد. و عموما نمی‌تواند برای مدت زیادی این مسئله را پیش خودش نگه دارد. اگر دوست پسرتان مدام با شوخی یا حتی گارد گرفتن و گفتن حرف‌های بی‌ربط مانند اینکه باید به او بدون هیچ قول و قراری اعتماد کنید، صحبت در مورد ازدواج را به تعویق می‌اندازد، قطعا تصمیم مشخصی برای ازدواج ندارد.

ممکن است حتی شما را دوست داشته باشد اما نه به اندازه ای که شما را به عنوان همسرش انتخاب کند. اما از طرفی برای اینکه مجبور به ترک شما نباشد، این واقعیت را اقرار نمی‌کند. در این شرایط او سعی می‌کند هر طور که هست رابطه را ادامه دهد. اما بدانید که طولانی‌تر شدن رابطه باعث وابستگی بیشتر شما شده و عملا شما را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهد. با مراجعه به مشاوره دوستی دختر و پسر می‌توانید در خصوص این موضوع آگاهی بیشتری به دست بیاورید.

مشاوره دوستی دختر و پسر

شرایط اولیه ازدواج را ندارد

به فرض اینکه طرف مقابل‌تان بخواهد با شما ازدواج کند، تا وقتی شرایط و امکانات اولیه را نداشته باشد، شانسی برای این کار ندارد. پس نداشتن شرایط ازدواج می‌تواند بهانه‌ای باشد تا طرف مقابلتان بی‌میلی خودش به این ازدواج را پشت آن پنهان کند. حتی پسری که از ابتدا این شرایط را ندارد، برای فراهم کردن آن هرکاری می‌کند. چرا که خودش به خوبی می‌داند که چه وظایفی در قبال شما دارد. مشاوره دوستی دختر و پسر می گوید این نوع رابطه به ازدواج ختم نمی شود. که البته در صورتی اهمیت دارد که شما نیز به ازدواج فکر کنید

او خواستگاری نمی‌کند

خواستگاری کردن بهترین راه برای اثبات صداقت پسر است. اگر واقعا شما را بخواهد، خیلی زود حداقل خودش را به خانواده‌تان نشان می‌دهد. درواقع اگر او شما را دوست داشته باشد، خودش باید برای خواستگاری کردن از شما عجله داشته باشد. اگر دوست پسرتان از شما خواستگاری نمی‌کند می‌توانید با مراجعه به مشاوره دوستی دختر و پسر در خصوص او با یک متخصص مشورت کنید. و در مورد ادامه رابطه از نو تصمیم بگیرید.

شما را به خانواده‌اش معرفی نمی‌کند

اگر او شما را به خانواده‌اش نشان نمی‌دهد، باید به او شک کنید. پسری که عاشق یک دختر باشد، او را از هیچ‌کس پنهان نمی‌کند. بلکه از نشان دادن شما به دیگران و معرفی‌تان به عنوان عشق زندگی‌اش دریغ نمی‌کند.

او برای آینده برنامه‌ای ندارد

از نظر مشاوره دوستی دختر و پسر اگر دوست پسرتان در خصوص برنامه‌هایی که برای آینده‌تان دارد، صحبت نمی‌کند، باید بدانید که شما جایی در آینده آن پسر ندارید. درواقع او آگاهانه یا ناخودآگاه می‌داند که رابطه شما یک رابطه زودگذر است. پسری که شور و شوقی برای آینده ندارد، یا شما را از دیگران پنهان می‌کند و برنامه‌ای برای با شما بودن ندارد، به احتمال زیاد شما را تنها برای یک رابطه زودگذر می‌خواهد.

زود ابراز علاقه می‌کند

هر مرد یا زنی که زود ابراز احساس کند، به نوعی قابل اعتماد نیست. درواقع به همان اندازه که فرد برای ابراز احساساتش عجله کند و بدون فکر صحبت کند، به همانم اندازه  هم حرف‌های پوچ و بی‌اساسی می‌زند. درواقع “آتشی تند زود به خاکستر می‌نشیند.” اگر طرف مقابل‌تان برای ابراز احساساتش عجله دارد و مدام بدون فکر و موقعیت سنجی به شما ابراز احساسات می‌کند، بهتر است به تداوم احساسات و قول و قرارهای او شک کنید.

برای شناخت کافی بین دختر و پسر، روانشناسان و مشاوره دوستی دختر و پسر توصیه می‌کنند که افراد حداقل 6 ماه بدون اینکه با هم هم‌خانه شوند و یا رابطه جنسی داشته باشند، روابط حساب شده و در چهارچوب خود را ادامه دهند.

تا بتوانند نسبت به احساسی که به یکدیگر دارند و یا نسبت به شناختی که از همدیگر دارند، مطمئن شوند. بعد از این زمان درصورتی که باز هم برای ادامه رابطه تمایل داشتند، می‌توانند این کار را انجام دهند.

سخن آخر مشاوره دوستی دختر و پسر

شما لایق این هستید که بهترین فرد را برای ادامه زندگی در کنار خود داشته باشید. اما برای اینکه بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، لازم است ابتدا بدانید که چه ارزش والایی دارید و نباید خودتان را در حد تمام کسانی که می‌خواهند در کنار شما باشند، بدانید.

درواقع شما باید با منطق و آگاهی افراد را بسنجید و به یاد داشته باشید که تصمیم برای زندگی‌تان، یک تصمیم بسیار مهم و حیاتی است. پس نباید در خصوص آن ریسک کنید. و نباید اجازه دهید که تصمیم اشتباهی بگیرید.

پسری که شرایط ازدواج را ندارد، یا واقعا عاشق شما نیست و با شما صادقانه رفتار نمی‌کند، لیاقت این که با شما باشد را ندارد. به یاد داشته باشید که هر تصمیمی که بگیرید عواقب خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

کوچک‌ترین عواقب یک رابطه غلط می‌تواند این باشد که وقت‌تان را در کنار فرد اشتباه تلف کنید. توصیه ما به شما این است که برای اینکه بتواند فرد مناسب را بشناسید و روابط درست و اصولی داشته باشید، قبل از هر تصمیم جدی به مشاوره دوستی دختر و پسر مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

مشاوره دوستی دختر و پسر می‌تواند راهکارهایی برای شناخت بهتر طرف مقابل و پیش‌بینی آینده رابطه‌تان به شما یاد بدهد. همچنین می‌تواند شما را برای پیدا کردن انتخاب تصمیم راهنمایی کند. به این ترتیب شما هم می‌توانید یک رابطه سالم و پایدار با کسی که واقعا لایق شماست داشته باشید.

ایا به رابطه ی دوستی می توانم اعتماد کنم؟

اطمینان یا عدم اطمینان به طرفین رابطه بستگی دارد. در این باره مشاوران می توانند کمک زیادی به شما کنند

ایا همیشه دوستی قبل از  ازدواج مشکل دارد؟

در برخی موارد دوستی ها به قصد ازدواج نیست ممکن است طرف مقابل با این حرف شما را فریب دهد.

داشتن روابط کوتاه‌مدت و بی‌پایه و اساس می‌تواند نشانه چه چیزی باشد؟

داشتن روابط کوتاه‌مدت و بی‌پایه و اساس می‌تواند نشان‌دهنده یک نوع مشکل رفتاری یا اخلاقی در خود فرد باشد.

4.6/5 - (324 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

164 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
محمدی
4 ماه قبل

سلام .پسرم۳۲ ساله بادختری۲۲ساله اشناشده و میخواد ازدواج کنه .میگه میخوام دختره رو بیارم خونه تا تو هم ببینی .نمیدونم چکار کنم ایا اوردن دختره به خونم خوبه یا نه .چکار بهتره انجام بدم؟

ممد
4 ماه قبل

باسلام من از یه دختر خوشم اومده ولی اون به من جواب منفی داده.والان وقتی منو میبینمه کلا نگاه ش سمت منه آیا آین نگاه منظور دارد یا خیر ممنون میشم جواب‌بدین؟؟

رویا
5 ماه قبل

سلام من دختری ۱۵ساله که رلم ازم عکس لختی خواست منم مجبور شدم عکس فیک بفرستم الانم باهاش تموم کردم منو تهدید می‌کنه با عکسا. چیکار کنم ترو خدا جواب بدین

غزل
7 ماه قبل

سلام من دختری ١۶ ساله هستم، حدود سه سال با پسر خاله خودم ک ٢١ سالش میشه رل بودم، ایشون اوایل رابطع مون منو دوس داشتن یه بار ازم درخواست قرار کردن من رفتم و چیزی جز بوس و بغل نبود و من چون دفه اولم بود همچین چیزیو تجربه میکردم ترسیدم هُل شدم از زیر دستش فرار کردم ایشونم از این رفتار من خیلی ناراحت و دلشکسته شدن، ایشون خیلی قبل از من یه دختریو دوس داشتن و اون خانمم ترکش کرده بود بخاطر همین الان کل عقده خودشونو رو من خالی میکنن درحالیکه من هیچ تقصیری نداشتم و من بیشتر از جونم دوسش دارم، هر ثانیه زندگیم هواشو دارم و بهش فک میکنم ولی ایشون منو ترک کردن و رفتن (: من بیشتر از هرکسی دوسش دارم، بعد ایشون با یکی دوتا پسر دیگ رل بودم فقط بخاطر اینکه فراموشش کنم ولی نشد ک نشد ایشون بدجور تو دل من ریشه کردن، اگ میرفیتم خونه شون یا اونا میومدن میگفت دلم میخاد بیشتر به هم نزدیک بشیم ینی معاشقه مون بیشتر باشه منم گاهی قبول میکردم و هرزگاهی از رو لج ایشون منم لج میکردم و ایشونم از این حرکت من دلخور میشدن، ینی نمخاستم ریسک کنم چون علاقه ای ب این رابطه جنسی و اینا ندارم ولی چون ایشونو خیلی دوس دارم ب اینم علاقه پیدا کردم، ایشون مریضی پوستی دارن و حدود ٢٠ سال هست مریضیشون ادامه دارن و کاملا ناامید شدن هیچ امیدی ب زندگی ندارن و با خودشون فکر میکنن ک هیچکی ایشونو بخاطر مریضیشون قبول نداره و منم از اینکه ثابت کنم مریضیشون واسم مهم نیس ثابت کردم ولی ایشون میگن عشق وجود نداره! من تازه ب این مسئله پی بردم ک زندگیم بدون اون هیچ معنی ندارع این ناراحتی زیادی ک دارم باعث اُفت تخصیلم شد باعث عصبی شدنم شد، لطفا کمکم کنید ناامیدم نکنید دلم میخاد برگرده تحمل ندارم بخدا اصلا

آرنیک
7 ماه قبل

تو کلاس یه دختر خیلی زیبا و خوش اخلاق بود که اصلا به کسی توی کلاس حرف نمیزد و یهویی یه روزی برایم پیام داد که میتونی تو مشکلات درسی با من کمک کنی در حالی که تو کلاس بچه های بااستعداد تر نسبت به من خیلی زیاد است بعدش من بهش اوکی کردم. چنین چیزی که میتونی تو مشکلات درسی من کمک کنی ازم چندین باز خواست. خیلی ازم میپرسی که شهریت چقد دوره، سوال های مثل چند خواهر و برادر هستن اینجوری چیزا خیلی میپرسه. منم ازش خوشم آمده. آیا اون عاشقم شده چجوری؟

فاطمه
8 ماه قبل

سلام من یه دختر ۲۲ ساله هستم ۳ سال و نیم با یه پسر همسن خودم دوستم همش دعوامون میشه سر چیزای الکی بیشتر اوقاتم مقصر منم بعد دعوا همیشه میگه یه مدت با هم نباشیم نمیدونم چیکار کنم میشه لطفا راهنماییم کنید

Zahra
1 سال قبل

سلام من دوس پسرم هزینه ی چیزی که براش خریدم رو زد تو سرم و مسخره کرد حتی خانوادش هم بهش گفتند میشه راهنمایی کنید من باید چیکار کنم با همچین آدمی باید موند؟

Mostfa
9 ماه قبل
پاسخ به  Zahra

سلام اون دنباله پول و مادیات هستش وگرنه یه مرد با دختر این رفتار رو نمیکنه

احسان
1 سال قبل

سلام من پسری ۲۷ ساله هستم و تا حالا هیچ دوست دختری نداشتم کلا تو شرایط های خیلی بد و بد شانسی بودم بلعکس اینکه خیلی دوست داشتم و دارم داشته باشم ولی نمیدونم چرا نمیشه هی ،الانم که همه دارن ،کلا ادما و زمونه خیلی عجیب غریب و وحشتناک شده

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره