به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره خیانت همسر

مشاور خیانت و علل بروز آن مشاور ازدواج مشاور خیانت کیست ؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول مشاوره خیانت

مشاوره بعد از خیانت همسر ( تلفنی، حضوری و آنلاین )

می دانیم که اغلب زوجین پس از خیانت همسر خود با احساسات مخربی رو به رو می شوند ولیکن نمی دانند چگونه می توانند به این مسئله واکنش نشان دهند؟

از آنجایی که خیانت همسر می تواند سبب فروپاشی زندگی مشترک و نیز احساسات طرف مقابل می گردد توصیه می گردد بانوان یا آقایانی که به سبب خیانت همسر خود، احساسات نامطلوبی را تجربه کرده اند نیز در اسرع وقت از راهنمایی های تخصصی روانشناس خیانت بهره مند گردند..

دکتر روانشناس به سبب تخصص خود در زمینه خیانت، می تواند به افراد کمک کند تا چگونه با این مسئله مواجه شده و نسبت به آن چه بازخوردی داشته باشند تا در طی زمان دچار مشکلات روحی روانی و حتی جسمانی نگردند..

ضربه روحی خیانت به حدی شدید است که افراد نمی توانند به تنهایی سنگینی آن را از روی دوش خود بردارند بنابراین توصیه می گردد افراد در صورت بروز این مشکل در رابطه عاطفی شان حتما از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره گیرند..

لذا در ادامه نیز به توضیحاتی مبنی بر چیستی خیانت اشاره می کنیم. در راستای اشاره به این تعریف، نیاز است که بیان داریم برخی افراد خیانت را عادی جلوه داده و مهم نمی دانند در حالی که خیانت هر یک از زوجین به طرف مقابل بسیار می تواند بر روحیات وی تاثیرات منفی داشته باشد.

لذا باید توجه داشت که خیانت همسر پس از تجربیات متعددی که زوجین با یکدیگر داشته اند خصوصا زمانی که صاحب فرزند می باشند بسیار می تواند بر فرزند ایشان هم آسیب زا باشد..

بنابراین بهتر است بهره مندی از تخصص روانشناسی مجرب و متخصص در این زمینه جدی تلقی گردد..زیرا ایشان با ارائه راهنمایی های موثر به زوجین کمک می کند تا زوجین به بررسی علل بروز مشکلات و خیانت همسر پرداخته و در صورت نیاز و توافق هر دو خصوصا فردی که خیانت دیده است به ارائه راهکارهای موثر بر بهبود روابط عاطفی پس از خیانت می پردازد.

خیانت چیست ؟

حقیقت امر این است که نمی توان برای واژه و عمل خیانت یک تعریف واحد و مشخص اعلام نمود و حکم آن را برای تمام افراد و تمام شرایط صادر کرد چرا که مانند هر مسئله دیگری در علوم انسانی و در علم روانشناسی ، خیانت نیز تابع علل و عوامل متعدد و متفاوت می باشد. که البته هیچ یک از این عوامل و علل نمی توانند توجیهی بر این عمل باشند چرا که منفور بودن آن فطرتا و بدیهی مشخص است.
خیانت لزوما در هر خانواده ای معنای یکسانی ندارد و افراد با توجه به چهارچوب های موجود در خانواده خود می توانند تشخیص خیانت و یا عدم خیانت بودن رفتار خود را بدهند.

آنچه بدیهی است این است که برخی افراد صحبت های با جنس مخالف را نیز در خانواده خیانت دانسته و برخی سفر با جنس مخالف را نیز خیانت نمی دانند. در نتیجه برای خیانت امکان ارائه یک تعریف واحد وجود ندارد و این موضوع فرد به فرد و مراجع به مراجع و خانواده به خانواده متفاوت است.

زوجین می توانند برای مشاوره خیانت همسر، رفع ، کنترل و بهبود خیانت و روابط خود ، به کلینیک روان آرام مراجعه کرده و با در میان گذاشتن مشکل خود با مشاور و روان‌شناس مربوطه به سمت زندگی و روانی سلامت و آرام حرکت نمایند.

چنین است که خیانت در بسیاری از موارد با ریشه یابی ، کنترل و درمان خواهد شد و در موارد بسیار نادری دیده می شود که مشاور تشخیص و تایید به اتمام رابطه و سپس طلاق زند زیرا مشاور روانشناس در هیچ یک از جلسات درمانی نظر خود را اعمال نکرده و تصمیمی در خصوص ادامه روند رابطه یا اتمام آن اتخاذ نمی کند و تنها با ارائه راهنمایی های متناسب به زوجین خصوصا فرد خیانت دیده کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرد.

مشاوره خیانت همسر

آیا مشاور خیانت می تواند دستور طلاق صادر نماید ؟

مشاور هرگز برای افراد دستوری را صادر نخواهد کرد ! وی تنها با نشان دادن راه های مختلف افراد را در انتخاب آگاهانه تر یاری نموده و سعی بر حل اختلاف آنان را دارد . در نتیجه تصمیم گیری نهایی به دست خود افراد است .

کلینیک روان آرام دارای مشاوره خیانت می باشد ؟

بله ! روان آرام یکی از برجسته ترین و تخصصی ترین کلینیک های مشاوره و روان شناسی می باشد که با کادر مجرب خود توان حل مشکلات خیانت را نیز داراست .

در مواجهه با خیانت همسر چه باید کرد ؟

در ابتدا پذیرش و فهم موقعیت و سپس به سرعت مراجعه به مشاوری با تجربه و خبره .

4.6/5 - (382 امتیاز)

مشاور خیانت چه کاری می کند ؟

مشاورین خیانت در ابتدا مشاوره را با دو طرف رابطه انجام داده و سپس با ریشه یابی و درک علل و یا علت خیانت سعی در رفع این مشکل دارند.

بدیهی است که هیچ مشاور و روانشناسی در هیچ جای جهان اجازه تصمیم گیری های شخصی ندارد و وظیفه وی هدایت زوج و افراد به سمت تصمیم درست است. آن هم نه با سخنان از پیش تعیین شده ! بلکه با هدایت افکار خود افراد مراجع و استفاده از سخنان خود آن ها برای هدایتشان. که مشخصا این سخنان فرد به فرد و مراجع به مراجع متفاوت است.

همان طور که کمی پیش‌تر ذکر شد در بیشتر مواقع افراد می توانند با استفاده از جلسات مشاوره خانواده به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری، خود را از بند آن رها کرده و آرامش و قرار را به زندگی خود باز گردانند..

زیرا در این جلسات..

مشاور کمک می کند تا زوجین در صورت رضایت شخصی نیز به بهبود رابطه شان بپردازند زیرا هم فردی که خیانت کرده و کسی که خیانت دیده است هر دو به سبب وجود مشکلی در حال تجربه ناراحتی و غم هستند و مشاور به ایشان کمک می کند تا به علت یابی خیانت و کاهش میزان مشکلات پرداخته و احساسات آسیب دیده شان در رابطه به مرور زمان ترمیم یابد.

چرا دریافت مشاوره در زمینه خیانت موثر است ؟

خانواده اولین محیط اجتماعی افراد است و مشکلات احتمالی که در آن به وجود می آید می تواند در دیگر جنبه های زندگی فرد نیز تاثیر گذار باشد.

موضوع مطرح شده موضوعی بدیهی است و افراد می‌دانند که در صورت وجود مشکل در خانواده از نظر روحی و روانی نیز به مشکل خورده و توان حل دیگر مسائل و مشکلات خود را نیز ندارند ، افراد ممکن است در زمان قرار گرفتن در موقعیت خیانت اعضاء خانواده و نزدیکان خود دچار خشم ، افسردگی ، پرخاشگری ، آسیب رساندن به خود و … شوند..

در نتیجه این موارد می توانند علت اهمیت استفاده از جلسات مشاوره خیانت های زناشویی را برای افراد بیان کنند.

برخی از راه های پیشنهادی مشاوران جهت برخورد با خیانت و سپس تصمیم به حل آن به شرح ذیل می باشد.

  1. پذیرش مسئله پیش آمده و احساس موجود به علت خیانت
  2. سکوت در برابر سرزنش خود و خود را مقصر دانستن
  3. عدم تلاش برای انتقام جویی و مقابله به مثل کردن

و سپس پس از تمام موارد ذکر شده که بسیار زمان بر می باشند :

اقدام به تفکر و تصمیم گیری نهایی

حال به توضیح این موارد پرداخته خواهد شد :

پذیرش مسئله پیش آمده و احساس موجود به علت خیانت

افراد باید پذیرش آنچه رخ داده است را در خود ایجاد و تقویت نمایند و هم چنین با رسیدن به صلح درون بدانند که اگر اینک دارای خشم ، نفرت و یا کینه هستند در حال طی کردن مسیر و دوران عادیِ پس از خیانت هستند و سعی در انکار خود نداشته باشند. مشاور افراد را به این رفتار سوق داده و هدایت می نماید.

سکوت در برابر سرزنش خود و خود را مقصر دانستن

افراد به هیچ عنوان نباید به دنبال علت خیانت در خود و قصوری در جسمانیت و شخصیت خود باشند چرا که این کار راه به جایی نخواهد برد و افراد باید بدانند که در اکثر موارد ، فرد خیانت کننده مقصر است و رخ دادن خیانت هیچ ارتباطی به شخص دوم رابطه که فرد خیانت دیده است ندارد.

عدم تلاش برای انتقام جویی و مقابله به مثل کردن

یکی از راه هایی که بسیاری از افراد در مواجهه با خیانت آن را انتخاب می نمایند ، مقابله به مثل کردن است. آنان بر آن می شوند که فرد مقابل را در جایگاه پیشین خود قرار دهند و طعم خیانت را به کام وی بچشانند.

یکی از کارهایی که وظیفه مشاور است آن است که افراد را از چنین عمل و تصمیمی باز دارد چرا که تبعاتش نه تنها باعث خاموشی آتش عصبانیت و کینه فرد نمی شود بلکه ضرر هایی برای روح و روان وی در پی خواهد داشت که به هیچ عنوان به انجام دادن این عمل نمی ارزد.

در بیشتر مواقع هنگامی که افراد برای مواجهه با خیانت دست بر خیانت می زنند حالشان بیش از پیش بد شده و علاوه بر مشکلاتی نظیر خشم از خیانت دچار افسردگی و ناکامی نیز می گردند و همین نشان دهنده افزایش طول درمان برای وی می باشد در نتیجه عقل سلیم افراد را به جلوگیری و پیش گیری از انجام چنین عملی فرا می خواند.

این مسئله که خیانت امری است تلخ و درد آور کاملا بدیهی و مشهود و قابل درک است اما اگر افراد خود را در همان حالت رهانیده و به ادامه زندگی خود بپردازند ، قطعا اتفاقات و مسائل درد آور تری نظیر شک و تردید ، بد دلی ، پارانوئید ، افسردگی ، بی تابی و تحمل نا پذیری و …نیز دست بر گریبانشان خواهد شد..

در نتیجه بهره مندی از تخصص مشاور می تواند تمام این مشکلات را پیش از به وجود آمدن حل کند و یا به عبارتی از به وجود آمدن آن ها جلو گیری نماید !

مشاوره خیانت همسر

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره خیانت همسر

علل خیانت همسر

  1. وجود ریشه های خیانت در ذهن و دوران کودکی فرد
  2. تنوع طلبی افراد و هوس رانی های افراطی و بیش از حد
  3. خیانت به جهت سرکوب اختلافات موجود در زندگی زناشویی
  4. ابزار قرار دادن خیانت جهت اتمام  و پایان دادن به رابطه زناشویی
  5. مقابله به مثل کردن با فرد خیانت کار و انتقام خیانت های همسر
  6. ترس از تعهد بر یک شخص مشخص (که همسر و یا پارتنر وی باشد)
  7. علاقه به فردی دیگر و یا عدم علاقه به همسر خود
  8. ناتوانی همسر در فهم ، درک و همدلی با همسر خود
  9. ناتوانی همسر در درک نیاز های جنسی و عدم توانایی در رفع نیاز های جنسی
  10. تجربه محدودیت هایی پیش از ازدواج و ناتوانی در کنار گذاشتن آن ها پس از ازدواج
  11. تاثیرات فیلم های پورنوگرافی
  12. و ….

لذا در ادامه برخی از این علل را با توضیحات بیشتری بیان می کنیم.

وجود ریشه های خیانت در ذهن و دوران کودکی فرد

در بسیاری از موارد موجود در علم روانشناسی ، وجود اختلال و یا اختلاف ریشه در دوران کودکی دارد و فرد به دلیل وجود پیش زمینه هایی از پیش در حال و آینده دچار مشکلاتی خواهد شد. اگر قرار باشد این ریشه را در خیانت مورد مطالعه قرار داد می تواند دلیل شاهد بودن خیانت نزدیکان کودک باشد. نزدیکانی مانند مادر ، پدر ، مادربزرگ ، خواهر و …

تنوع طلبی افراد و هوس رانی های افراطی و بیش از حد

تنوع طلبی در تمام انسان ها وجود دارد اما اگر به حالت بیمارگونه تبدیل شود می تواند منجر به حرکاتی به دور از شان انسانی و در نهایت خیانت گردد.این مورد به هیچ عنوان ارتباطی با شخص دوم رابطه ندارد و فرد تنوع طلب بی توجه به هیچ رکن همسر و پارتنر خود به خیانت می پردازد.خواه همسر وی بی بدیل ترین فرد جهان باشد خواه نباشد ، فرد هوس ران در صورت عدم کنترل خیانت خواهد کرد.

خیانت به جهت سرکوب اختلافات موجود در زندگی زناشویی

در میان خیانت های موجود بسیاری از خیانت ها به دلیل آن رخ می دهد که افراد در منزل و در زندگی زناشویی دچار مشکلی هستند اما توان مقابله با آن را ندارند. در نتیجه برای فرار و گریز از دعواهای موجود و توان کسب آرامش و سکوت را از راه خیانت تامین می نمایند.

ابزار قرار دادن خیانت جهت اتمام  و پایان دادن به رابطه زناشویی

برخی خیانت را بهانه ای قرار می دهند جهت اتمام دادن به رابطه. به طور مثال می توان گفت که فرد به این دلیل دست بر خیانت می زند که فرد مقابل متوجه این خیانت گردد و خود دست به پایان رابطه زند. در این صورت فرد از اتمام دادن به رابطه شانه خالی می کند و شخص دوم رابطه را مقصر جلوه می دهد.

مقابله به مثل کردن با فرد خیانت کار و انتقام خیانت های همسر

برخی به جهت خیانت دیدن و برای گرفتن انتقام از پارتنر خود دست بر خیانت می زنند و به عبارتی می خواهند مقابله به مثل نمایند که البته این عمل و این رفتار به هیچ عنوان آنان را آرام نکرده و بر بد حالی خود می افزایند.

ترس از تعهد بر یک شخص مشخص (که همسر و یا پارتنر وی باشد)

گاموفوبیا یکی از فوبیا های موجود در علم روان شناسی است که معنای ترس از تعهد و ناتوانی در بر قرار رابطه ای پایدار می باشد. افراد برای اینکه خود را از تعهد دور کرده و خود را در رابطه ای مشخص نبینند و از حقیقت خود فرار نمایند دست بر خیانت می زنند تا آزادی و استقلال خود را (به ظن خود) به خود ثابت نمایند.

علاقه به فردی دیگر و یا عدم علاقه به همسر خود

در برخی موارد افراد به دلیل عدم علاقه و یا علاقه به شخص دیگری خیانت می کنند چرا که نمی توانند از نظر عاطفی با پارتنر خود ارتباطی سالم بر قرار نمایند.

ناتوانی همسر در فهم ، درک و همدلی با همسر خود

کسانی که درکی روی یک دیگر ندارند امکان و احتمال خیانت دیدنشان نیز بالاتر می رود. برای همین مشاوره های پیش از ازدواج می تواند به افراد برای انتخاب همسر مناسب کمک نماید.

ناتوانی همسر در درک نیاز های جنسی و عدم توانایی در رفع نیاز های جنسی

در بسیاری از موارد ناتوانی در رفع نیاز های جنسی افراد می تواند منجر به خیانت و حتی طلاق گردد. هیچ جنسیتی در این مورد مطرح نیست و افراد در هر جنسیتی ممکن است چنین نمایند.

تجربه محدودیت هایی پیش از ازدواج و ناتوانی در کنار گذاشتن آن ها پس از ازدواج

در بسیاری از موارد ممکن است افراد به دلیل محدودیت های موجود در خانواده و در پیش از ازدواج و به اصطلاح عامیانه جوانی نکردن ، دست بر خیانت زنند تا بتوانند به عبارتی عقده های پیشین خود را جبران نمایند.

تاثیرات فیلم های پورنوگرافی

فیلم های پورن می توانند با بالاتر بردن توقع افراد آن هم به صورت غیر واقعی و از بین بردن چهارچوب های ارزشی ، خیانت را به وجود آورند

و ….

لذا باید توجه داشت خیانت را نمی توان توجیه نمود بلکه فردی که از خیانت به همسر خود پشیمان است می تواند صادقانه با وی با کمک دکتر روانشناس صحبت کرده و به جبران اشتباه خود بپردازد..

بدین جهت افراد می توانند از جلسات مشاوره و روانشناسی خیانت همسر به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری بهره مند گردند.تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

 

مشاوره خیانت همسر

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره