به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره خیانت های زناشویی

مشاوره خیانت های زناشویی

مشاوره خیانت‌ های زناشویی

خیانت پایه و اساس ازدواج را تضعیف می کند و یکی از رنج‌آورترین چالش‌هاییست که هر زندگی مشترکی می‌تواند با آن درگیر شود. خیانت پس از کشف شدن، بیش از هر موضوع دیگری منجر به طلاق می شود.

با وجود این سناریوها، طلاق نباید تنها تصمیم بعد از رخ دادن خیانت باشد. ازدواج می تواند از خیانت جان سالم به در ببرد. با کمک مشاوره خیانت های زناشویی و تمایل به بهبودی، بسیاری از زوج ها از خیانت با یک رابطه قوی‌تر و صادقانه‌تر از قبل خارج می شوند.

دلایل خیانت چیست؟

خیانت به همسر به دلایل بی‌شماری اتفاق می افتد. تشخیص دلایل و نوع خیانت یکی از وظایف مهم مشاوره خیانت های زناشویی است.

یکی از دلایل اصلی خیانت ممکن است عدم رضایت از رابطه باشد. یک رابطه موفق اغلب به این معنی است که هر دو نفر احساس ثبات و امنیت می کنند. همه انسان‌ها به صمیمیت فیزیکی و عاطفی نیاز دارند. کمبود در این زمینه‌ها می تواند رضایت رابطه را کاهش دهد و احتمال خیانت را بیشتر کند.

با این حال خیانت همیشه به دلیل عدم رضایت اتفاق نمی افتد. یک شریک زندگی ممکن است بر اساس ناراحتی شخصی، برای افزایش اعتماد به نفس یا میل به تجربه جدید جنسی وارد خیانت شود. برخی دیگر به دنبال صمیمیت عاطفی خیانت را آغاز می‌کنند.

برخی از دلایل دیگری که ممکن است منجر به خیانت شود عبارتند از:

  • عزت نفس پایین
  • برای پایان دادن به رابطه اصلی
  • فقدان صمیمیت عاطفی
  • اعتیاد به رابطه جنسی
  • اجتناب از مشکلات شخصی یا روابط
  • افسردگی

مشاوره خیانت های زناشویی

تأثیرات خیانت بر فرد خیانت دیده

خیانت تأثیر زیادی بر هر دو طرف در یک رابطه می‌گذارد. این اثرات ممکن است برای دیگران به ویژه فرزندان نیز مخرب باشند. یک مطالعه گزارش می دهد که خیانت ممکن است بر سلامت جسمی و روانی تأثیر منفی بگذارد. از تاثیرات خیانت بر فرد خیانت دیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • افزایش پریشانی
  • اعتماد به نفس و عزت نفس پایین
  • سرزنش خود یا شرمساری
  • خشم
  • استرس پس از سانحه (PTSD)
  • عملکرد ضعیف در محل کار

افرادی که مورد خیانت قرار می گیرند نیز ممکن است بیشتر به رفتارهای پرخطر دست بزنند. این رفتارها می تواند شامل داشتن رابطه جنسی محافظت نشده یا رابطه جنسی تحت تأثیر مواد مخدر باشند. اگر شریک زندگی شما رابطه نامشروع داشته است، مشاوره خیانت های زناشویی به شما کمک می کند. پیش از هر اقدامی، ابتدا از یک مشاور کمک بگیرید. او در تمام مراحل به شما کمک خواهد کرد.

برخورد با خیانت

  • پشتیبانی دریافت کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خانواده، دوستان یا مشاوره خیانت های زناشویی حمایت دریافت کنید. اگر فرد خیانت دیده هستید، ممکن است دچار استرس پس از سانحه شده باشید و نیاز به صحبت با یک متخصص داشته باشید.

  • به خودتان فضا دهید.

به خودتان فضا بدهید. کشف خیانت شریک زندگی، رویدادی است که به طور قطع رنج و درد بسیار زیادی به همراه دارد. اگرچه ممکن است دشوار به نظر برسد، اما به طور کلی حل کردن وضعیتی به پیچیدگی یک خیانت در حالی که پر از خشم و رنج هستید، غیرممکن است. نجات یک ازدواج مستلزم آن است که هر دو طرف با صداقت و حسن نیت کنار هم باشند. بهترین راه برای رسیدن به صداقت و اعتماد دوباره این است که فضای شخصی خود را به دست آورید، حمایت و مشاوره کنید و احساسات خود را مرتب کنید. حتی اگر تصمیم به جدایی دارید، به کمک مشاوره خیانت های زناشویی تصمیم خود را نهایی کنید.

  • کمی صبور باشید.

در مسیر تلاش برای نجات ازدواج خود بعد از خیانت، خودتان را مجبور به داشتن رابطه صمیمانه با همسرتان نکنید. بهتر است تا زمانی که برای درمان رابطه‌تان تلاش نکردید و خیانت را پشت سر نگذاشته اید، برای نزدیکی دست نگه دارید. مشاوره خیانت های زناشویی می‌تواند به این موضوع کمک کند. اما اولین اولویت باید این باشد که برای درمان احساسات خود و هضم موقعیت وقت بگذارید.

مشاوره خیانت های زناشویی چگونه کمک می‌کند؟

بهبودی پس از یک رابطه زناشویی برای هر دو شریک زندگی مشترک یک روند دشوار و مداوم است، اما ممکن است یک ازدواج از خیانت جان سالم به در ببرد. مشاوره خیانت های زناشویی می تواند به شما کمک کند که رابطه را در چشم انداز قرار دهید، مشکلات اصلی زناشویی را بررسی کنید، یاد بگیرید چگونه رابطه خود را بازسازی و تقویت کنید و از طلاق اجتناب کنید. (البته اگر جدا نشدن تصمیم مشترک هر دو طرف باشد.)

درک اینکه چرا یک خیانت در وهله اول اتفاق افتاده است برای ادامه زندگی زناشویی شما بسیار مهم است. هر ازدواجی که تحت تأثیر خیانت قرار گرفته باشد را نمی توان یا نباید نجات داد.گاهی اوقات آسیب زیادی وارد شده است یا هر دو طرف علاقه ای به ادامه رابطه ندارند. اما اگر هر دوی شما متعهد به بازسازی ازدواج خود باشید و قدرت و حسن نیت مورد نیاز برای این کار را داشته باشید، نتیجه می‌تواند به نجات زندگی مشترکتان ختم شود.

گام هایی برای کمک به بازیابی ازدواج بعد از خیانت

هر رابطه متفاوت است و هیچ راه قطعی برای ادامه ازدواج وجود ندارد. در ادامه چند مرحله پیشنهادی وجود دارد که ممکن است به شما در عبور از خیانت و نجات زندگی مشترک بعد از چنین چالشی کمک کند:

۱. ارتباط با شخص سوم کاملا قطع شود.

اولین گام، پایان دادن به خیانت است. قطع ارتباط شامل تمام تعاملات و ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم با شخص سوم است. تلاش برای نجات ازدواج خود بدون این گام اساسی بیهوده است.

۲. پاسخگو باشید.

هر دو طرف باید نقش خود را در خیانت بررسی کنند. اگر رابطه ای با هم داشتید، مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. اگر به شما خیانت شده است، نقشی را که ممکن است در ناراحتی همسرتان داشته‌اید و دلایل خیانت او را در نظر بگیرید.

۳. هدف مشترک مشخص کنید.

اولین هدف مشترک پس از کشف خیانت، می‌تواند مراجعه به مشاوره خیانت های زناشویی باشد. مطمئن شوید که هر دو موافق هستید که می خواهید ازدواج خود را اصلاح کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید چه اتفاقی افتاده و ببینید آیا می توانید و می خواهید رابطه خود را بازیابی کنید یا خیر.

۴. به مشاوره خیانت های زناشویی مراجعه کنید.

به مشاور ازدواج مراجعه کنید. یک مشاور ازدواج پیدا کنید که به شما کمک کند تا ازدواج خود را بازسازی کنید و روند را هدفمند نگه دارید. از مشاوری کمک بگیرید که در زمینه زناشویی آموزش دیده و در مقابله با خیانت تجربه داشته باشد. مشاوره خیانت های زناشویی می تواند شما را راهنمایی کند و در عین حال دیدگاهی بی طرف در مورد مسائل مربوط به شما ارائه دهد.

۵.مسائل را شناسایی کنید.

خیانت اغلب به مشکلات اساسی در ازدواج شما اشاره دارد. مشاور به شما کمک می‌کند تا رابطه‌تان را بررسی کنید و بفهمید چه چیزی به این خیانت کمک کرده است و چه کاری باید انجام دهید تا از اینجا به بعد را ادامه دهید.

۶.برای بازسازی اعتماد در ازدواج تلاش کنید.

با هم به مشاوره مراجعه کنید تا ارتباط را بازیابی کنید و از ادامه مخفی کاری برای تخریب رابطه‌تان جلوگیری کنید.

خیانت های زناشویی

۷. در مورد خیانت صحبت کنید.

پس از پایان شوک اولیه، بدون توجه به اینکه مکالمه در مورد خیانت چقدر دشوار است، آشکارا و صادقانه درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید. صحبت کردن به معنای شرح جزییات تلخ خیانت نیست؛ بلکه به این معناست که یاد بگیرید حقیقت را با یکدیگر در میان بگذارید. ممکن است به کمک مشاوره خیانت های زناشویی نیاز داشته باشید تا بتوانید به طور سازنده در مورد آن صحبت کنید.

۸. راحت باشید.

این طبیعی است که زمان و روند بهبود را فردی تعیین می‌کند که مورد خیانت قرار گرفته است. به همین دلیل ضروری است که به یکدیگر فرصت کافی برای درک و بهبودی بدهید.

۹. ببخشید.

برای بسیاری از افراد، بخشیدن سخت ترین بخش بهبودی پس از یک خیانت است. بخشیدن به سرعت یا به آسانی به دست نخواهد آمد. ممکن است یک فرآیند طولانی باشد. اما اگر به شریک زندگی و ازدواج خود متعهد هستید، بخشش با گذشت زمان آسان تر می شود.

۱۰. به آینده متعهد شوید.

چیزی که شما از آن عبور می کنید می تواند از نظر عاطفی ویرانگر باشد. سعی کنید اعتماد کنید که حل چنین موقعیتی می تواند افراد و ازدواج ها را قوی‌تر از همیشه کند.

سخن پایانی

اگر مشاوره خیانت های زناشویی موفقیت آمیز بوده باشد، گفتگوی بین زوجین از تکرار مداوم جزئیات خیانت به بحث در مورد انواع مشکلات روزمره زناشویی، مالی، صمیمیت، نحوه گذراندن وقتشان و … تغییر خواهد کرد. در این مرحله، همسر آسیب دیده درجاتی از اعتماد را به دست آورده و خیانتکار یاد گرفته است که احساسات و نیازهای خود را در درمان بیان کند.

اعتماد یک مسئله بدیهی است و برای به دست آوردن مجدد آن تلاش زیادی نیاز است. به همین دلیل روند بهبودی یک رابطه به زمان نیاز دارد. یادگیری مهارت های جدید برقراری ارتباط در مورد تعارضات، بازسازی اعتماد، احیای مجدد ارتباط فیزیکی و جنسی، دادن زمان و توجه به اینکه چگونه مشکلات بر فرزندان یا سایر اعضای خانواده تأثیر گذاشته است؛ همه اینها می تواند با زمان و انرژی اتفاق بیفتد.

فایده مشاوره خیانت های زناشویی چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت مشاوره خیانت های زناشویی می تواند از پیامدهای این واقعه افراد را آگاه کند و آن ها را نسبت به حفظ پیوندشان یاری دهد.

انواع خیانت های زناشویی چیست؟

برقراری ارتباط دوستی و یا ارتباط جنسی با جنس مخالف بدون اطلاع همسر و عدم توجه و دوست داشتن همسر به خاطر دوست داشتن و علاقه به شخصی دیگر.

چرا دعواها و مشکلات میان زن و شوهر باید خیلی زود حل شوند؟

کوچکترین مسائل در دعواها اگر سریعا حل و فصل نشود و به صورت کینه باقی بماند ممکن است در درازمدت اثر منفی بر زندگی مشترک زوجین بگذارد و بالاخره خود را در جایی نشان دهد. لذا توصیه مهم به همه زوجین داشتن ایثار و فداکاری دوطرفه است تا مسائل جزئی به سرعت حل شده و تبدیل به کینه های بزرگ نشود تا دوام خانواده بیشتر شود.

4.6/5 - (356 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
عمار
3 سال قبل

با سلام
من چند سری به همسرم خیانت کردم و ایشان فهمیده ، هردو به پوچ رسیدیم ، باید چه کنم
ما عاشق هم هستیم
کمک

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره