به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره درمان وسواس

مشاور آیا به مشاوره وسواس نیاز دارم؟ مشاور ازدواج مزایای کمک گرفتن از مشاوره مرکز مشاوره آشنایی بیشتر با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

آیا به مشاوره درمان وسواس نیاز دارم؟

یکی از مسائلی که دست بر گریبان افراد می شود و آنان را به سوی مشاوره و درمان می کشاند ، وسواس است. وسواس یک اختلال ذهنی می باشد که می تواند در جلسات مشاوره درمان وسواس مورد درمان قرار بگیرد.  بر خلاف باور عموم افراد جامعه وسواس تنها به معنای شست و شو های مکرر و تمیزی های افراطی نمی باشد بلکه هر فشار فکری و دغدغه مکرر بی هیچ گونه دلیل موجه را وسواس می گویند ، این اختلال و نوشخوار فکری طیف خاصی از سنین را در بر نمی گیرد و بی محدودیت سنی ممکن است هر فردی در هر سنی را گرفتار خود نماید که برای درمان آن مراجعه به مشاوره درمان وسواس نیاز است.

حال این وسواس ممکن است در همان باور ذهنی مردم یعنی همان وسواس شست و شوی خلاصه شود و یا ممکن است در حیطه های دیگری نظیر : وسواس های جنسی ، وسواس های مذهبی ، وسواس نجاست ، وسواس چک کردن (از قفل در و شیر گاز منازل گرفته تا پیام های ارسالی برای تلفن همراه) ، وسواس علمی ، وسواس گزند و آسیب و … نمود خارجی پیدا کند. از آنجا که این اختلال فکری اسیب های جسمی و روانی به فرد می رساند ، درمان آن با مشاوره درمان وسواس نیاز می باشد.

هیچ کدام از موارد مذکور در بالا نباید باعث نگرانی افرادِ مبتلا گردند چرا که همگی قابل پیگیری و درمان می باشد. افراد برای درمان هر یک از این مسائل موظف اند که از راهنمایی یک فرد متخصص و مجرب بهره برده و با استفاده از مسائل مطرح شده و به کارگیری آن ها در زندگی ، ابتدا ریشه وسواس را یافته و برای درمان اقدام نمود.

بهبود 12 وسواس فکری مهم در مشاوره درمان وسواس

شایان ذکر است هرچند که این وسواس ها متداول ترین آن ها می باشند ولی هر افکاری که برای شما دغدغه فکری بیش از اندازه ایجاد کند و شما را به انجام مکرر آن وادار کند ، وسواس فکری تلقی می شود.

مشاوره درمان وسواس

اهمیت مشاوره درمان وسواس 

وسواس گاه به حدی پیشرفت می کند که فرد حتی توان گذراندن روزمره خود را نیز نخواهد داشت. پس به جای اجازه بر پیشروی بهتر است فرد به هنگامی که دریافت ، عملی را بیمارگونه مکرراً تکرار می نماید با سرعت خود را تحت نظر مشاور قرار داده تا به زندگی وی لطمه ای وارد نشود.

افرادی که از مشکلات وسواسی رنج می برند آرامش زندگی  خود را از دست می دهند و به طور مکرر اضطراب و استرس را تجربه می کنند که این مشکل می تواند در دراز مدت نتایج بسیار اسیب زننده ای داشته باشد. علاوه بر آن افراد وسواسی ممکن است در رابطه با اجتماع نیز به مشکل برخورد کنند و افراد را از خود دور کنند. شما نمی توانید اجتماع را برای این کار سرزنش کنید زیرا انسان ها نیز در مجاورت با افراد وسواسی دچار عصبانیت یا اضطراب می شوند. به همین علت است که انجام مشاوره درمان وسواس و ترک این عادت بسیار اهمیت دارد.

شایان ذکر است برخی از وسواس های فکری انواع بیماری جسمی مانند بیماری های پوستی ، ارتپدی ، قلبی و… را نیز برای شما به همراه دارند . به همین علت شما برای بهبود کیفیت زندگی خود به درمان این مشکل نیاز دارید.انتخاب مشاور و روانشناس برای مشاوره درمان وسواس امری است حساس ؛ چرا که اگر درمان صورت نپذیرد ممکن است وسواس فرد تشدید گردد ، زندگی عادی وی را دچار اختلال نماید و دیگر برای درمان خود تا پایان عمر اقدامی نکند.

اگر افراد دارای اختلال وسواس می باشند می توانند با خیالی آسوده و روانی آرام خود را به متخصصین مجرب کلینیک روان آرام بسپارند و تمام هر آنچه از یک مشاور روانشناس وسواس انتظار دارند را تحقق بخشند.

آیا می توان اضطراب ناشی از دور بودن تلفن همراه را نوعی وسواس دانست ؟

تنها در صورتی که این اضطراب به دلیل ناتوانی در چک کردن پیام ها و وارسی کلی تلفن همراه باشد ، می تواند در زمره اختلالات وسواس قرار گیرد البته نمی توان به طور کلی نظر داد.

آیا هر شست و شوی بیش از حدی نشانی از وسواس است ؟

علم روانشناسی و علوم انسانی نمی توانند به سادگی و بدون در نظر گرفتن جوانب و ریشه ها نظری قطعی صادر نمایند در نتیجه نمی توان با یک سوال فرد را دچار اختلال وسواس دانست ، وی باید بررسی های کافی را انجام دهد.

آیا وسواس قابل درمان است ؟

بله ، البته بهتر است به جای درمان نامِ کنترل را برای حل این اختلال به دست گیریم چرا که این اختلال به دلایل متفاوت و متعددی به وجود می آید و نمی توان با یک سوال تشخیص داد که وسواس فرد مذکور به طور کل و ریشه ای درمان شده است و یا تحت کنترل فرد و مشاور قرار گرفته است

4.6/5 - (445 امتیاز)

چرا مشاوره درمان وسواس برای ترک این عادت لازم است ؟

همان طور که گفته شد وسواس یک بیماری ذهنی است و برای این بیماری راه درمان هم وجود دارد. کمک گرفتن از مشاوره درمان وسواس یک راه خوب برای حل این مشکل برای افراد مبتلا به وسواس می باشد.

کمک گرفتن از یک متخصص به فرد مبتلا به مشکل وسواسی این امکان را می دهد تا راحت تر با این مشکل مواجه شود. در این نوع جلسات یعنی مشاوره درمان وسواس، روان‌شناس پس از بررسی کامل جوانب راهکارهایی که موجب از بین رفتن و یا حداقل کاهش وسواسی در فرد می شود ارائه می دهد. در نتیجه فرد در صورت عمل کردن به آن ها می تواند وسواسی موجود در خویش را به طور کامل رفع و یا حداقل میزان آن را کاهش دهد.

مشاوره درمان وسواس

مشاوره درمان وسواس چگونه به بهبود وسواس کمک می کند ؟

در جلسات مشاوره درمان وسواس ، چندین راه برای ترک این عادت ذهنی به طور همزمان در پی گرفته می شود تا درمان شما به طور قطعی صورت بگیرد :

1- ریشه یابی علت وسواس : مشاور وسواس شما در اولین قدم سعی می کند که علل وسواس فکری شما را شناسایی کند و ریشه های آن را در ذهن شما پیدا کند. معمولا هر اختلال ذهنی ناشی از یک علتی می باشد که با حذف آن علت راحت تر می توان این عادات را ترک کرد.

2- آماده کردن ذهن برای ترک وسواس : این عمل صرفا ناشی از رفتار های جسمانی نیست و تا حد غیر قابل توصیفی به درگیری ها ذهنی وابسته است. برای ترک این عادت به طور کامل در مرحله اول باید ذهن را برای ترک آن اماده کرد. در این مرحله مشاوره درمان وسواس با انواع روش ها همچون صحبت کردن و دادن تمارین ذهنی ، بستر فکری شما را برای ترک این عادت فراهم می شود.

3-حذف عوامل تحریک کننده : مشاور یا روانشناس وسواس به خوبی می داند کدام موارد می تواند شما را برای داشتن وسواس تحریک کند. در صورت وجود این موارد در اطراف شما ، به خوبی شناسایی می شوند و با حذف آن ها به روند بهبود وسواس شما کمک شایانی می شود.

4-تمارین جسمی و ذهنی برای درمان وسواس : در نهایت پس از این موارد شما به راهی نیاز دارید که وسواس خود را به طور قطعی ترک کنید. بهترین راه داشتن تمارین شخصی برای هر فرد می باشد که به خوبی بتواند از وسواس در طول مدت زندگی دوری کند. از آنجا که وسواس فقط وابسته به جسم نیست و ذهن را نیز درگیر می کند ، در جلسات مشاوره درمان وسواس هم تمارین ذهنی و هم تمارین جسمی داده می شود.

در نهایت شما با استمرار و ثابت قدمی خود و کمک جلسات مشاوره موفق به ترک وسواس به طور قطعی و دائمی می شوید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره درمان وسواس

مزایا انجام مشاوره درمان وسواس

وسواس به روان فرد پیوند عمیقی خورده است و با ایجاد کردن درگیری های ذهنی اورا به انجام رفتار های وسواسی وادار می کند. شاید در مرحله اول به نظر برسد که فرد پس از انجام رفتار مورد نظر دچار ارامش شود در صورتی که چنین نیست. هر چه بیشتر به وسواس تن دهید این افکار در شما حاد تر و عمیق تر می شود شما را بیشتر درگیر خود می کند و به مرور تمامی آرامش فرد را سلب می کند. مشاوره درمان وسواس به شما کمک می کند تا افکار از شما زدوده شود. همچنین در مواقعی که امکان پاسخ مثبت به افکار وسواسی نیست فرد دچار اضطراب و استرس بیش از اندازه می شود که آرامش او را تحت الشعاع قرار می دهد.

فوقا ذکر کردیم که عموم افراد از مصاحبت و ارتباط با افراد وسواسی دچار عصبانیت و اضطراب می شوند پس بدیهی است که ارتباطات اجتماعی این افراد تحت الشعاع قرار بگیرد. با شرکت در جلسات مشاوره درمان وسواس و ترک این عادت ، به راحتی می توانید جایگاه خود را جامعه بازیابید و به ارتباطات اجتماعی خود ر تقویت کنید.

شایان ذکر هست که برخی از افکار وسواسی خود شخص را از ارتباط به دیگران منع می کند. پس برای بازگشت به اجتماع درمان این مشکل مهم است.

مشاوره درمان وسواس

فردی که وسواس شستن دارد به مشکلات پوستی ، فردی که مشکل تمیز کاری دارد به بیماری های ارتپدی ، کسی وسواس گناه دارد به مشکلات روحی و قلبی و … دچار می شود. شما با درمان بیماری وسواس خود به خوبی می توانید از انواع بیماری جسمی جلوگیری کنید و سلامت خود را در زندگی افزایش دهید.

شاید به نظر برسد که فرد مورد نطر در حیطه ای که وسواس دارد به بهترین شکل عمل می کند. این مورد کاملا غلط و اشتباه می شود. فرد وسواسی صرفا بر برخی از مسائل که گاها بی جا و اشتباه می باشد درگیری بیش از اندازه دارند و این به آن معنی نیست که کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند. شما با شرکت در جلسات مشاوره درمان وسواس می توانید این عادت را ترک کنید و رفتار و کار های خود را به نحو احسن اجرا کنید

در این مقاله به طور کامل در مورد اهمیت درمان بیماری وسواس صحبت کردیم. اگر میخواهید این مشکل به بهترین صورت حل شود به روانشناسان و مشاوران مجرب نیاز دارید . در این صورت کافیست با روان آرام تماس بگیرید.

روان آرام کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی ، با ارائه بهترین جلسات مشاوره در سطح کشور آماده خدمت رسانی به شما مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
اضطراب در کودکان چیست؟ - خدمات روان شناسی
2 سال قبل

[…] ۶.وسواس : […]

آرزو
2 سال قبل

سلام

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره