به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره برای ازدواج موفق

مشاوره برای ازدواج موفق

مشاوره برای ازدواج موفق

ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی هر انسانی است . شما تصمیم می گیرید تا ادامه ی زندگی خود را در خوشی ها و نا خوشی ها با شخصی دیگر شریک شوید و با او زندگی کنید . این تحویل و تصمیم اساسی در زندگی شماست و بدون کمک و آموزش ممکن است نتوانید به درستی با آن روبرو شوید . مشاوره برای ازدواج موفق می بایست اولین گزینه ای باشد که پس از انتخاب شخصی برای ازدواج در نظر داشته باشید . هیچ دو نفری هنگام شروع زندگی مشترک ، به جدایی و طلاق فکر نمی کنند

چالش ها و عدم توانایی زوجین در حل کردن آنها در طولانی مدت موجب ناکامی و جدایی می شود . همچنین مشاوره برای ازدواج موفق تنها مختص به پیش از ازدواج نیست . بلکه ادامه ی آن پس از ازدواج به همان اندازه مهم است و شما باید برای آن سرمایه گذاری کنید تا خانواده ای آرام و رو به پیشرفت بسازید .

در مشکلات و پستی های زندگی ، یک دیدگاه حرفه ای از جانب یک مشاور ازدواج به شما کمک می کند تا جرقه های اولیه را در زندگیان دوباره ببینید . به مقابله با ترس ها ، انتظارات ، عصبانیت و رفتارهای منفعلانه و ناپایدار کمک می کند . در ادامه چند نکته ی مختصر از آنچه یک مشاوره برای ازدواج موفق در اختیار شما قرار می دهد می پردازیم . این نکات جایگزین مراجعه شما به مشاور نخواهد شد . تنها نکاتی است برای تشویق شما به سوی یک مشاوره برای ازدواج موفق.

۱.شناخت ضمیر ناخودآگاه

مشاوره برای ازدواج موفق به شما کمک می کند تا ضمیر ناخودآگاه همسرتان را بشناسید . ضمیر ناخوادگاه چیزی است که در هر فرد وجود دارد. ضمیرناخودآگاه شما از تمام تجربیاتی که در زندگی خود داشته اید شکل گرفته است ، از کودکی تا بزرگسالی و واکنش شما نسبت محرک هایی که در ضمیر ناخودآگاهتان شکل گرفته است ، غیرقابل کنترل است. برای ایجاد پیوند قوی تر با همسر تان ، باید از محرک هایی که می تواند واکنش های منفی ایجاد کند ، مطلع باشید . به عنوان مثال ، اگر پدر و مادر همسرتان از هم جدا شده باشند ، ممکن است صحبت درباره ی طلاق محرکی برای همسرتان باشد و واکنش های جدی او را بر انگیزد .

چیزی به نام طرحواره در همه ما وجود دارد ، مسائل و کمبود هایی که از کودکی در ضمیر ناخودآگاه ما شکل گرفته است . ما از آنها بی خبر هستیم . مشاوره برای ازدواج موفق با آزمون هایی خود شناسی طرحواره های شما و همسرتان را شناسایی می کند . این طرحواره ها ، خاطرات گذشته را برمی گرداند و باعث ایجاد یک واکنش عاطفی منفی در شما می شود . شما ممکن است مسئول آن نباشید ، اما با یک رفتار بی اطلاع ، خاطرات سرکوب شده و احساسات همسرتان را برمی گردانید.

۲. شناسایی طرحواره های شخصی خود

علاوه بر همسرتان . شما هم طرحواره هایی دارید . همه ما در ناخودآگاه خود خاطراتی را سرکوب کرده ایم که موضوعی ممکن است آنها را تحریک کند و به یاد ما بیاورد . بنابراین ، باید از مواردی که باعث ناراحتی یا عصبانیت ما می شوند، آگاه باشیم . ممکن است در مورد همسرمان چیزی وجود داشته باشد که ما آن را دوست نداریم ، مهم این است که به آرامی و با روشی درست با آن روبرو شویم و ارتباط برقرار کنیم ، تا ازدواجمان در امان بماند . بنابراین قبل از اینکه شریک زندگی خود را مشخص کنید ، باید خودتان را بشناسید. هر چیزی که ما را نسبت به دیگران عصبانی می کند ، می تواند ما را به درک بهتری از خودمان برساند. مشاوره برای ازدواج موفق ابتدا به شما در شناخت خودتان و سپس همسرتان یاری میکند .

۳. تمرین واکنش های نرم در برابر خشم

بیشتر اوقات ، واکنش ما به درد ، ترس و ناراحتی ، عصبانیت است . ما دردهایمان را در پشت خشم هایمان پنهان میکنیم ، زیرا نشان دادن خشم راحت تر از ضعف و ناراحتی است. این یک مکانیسم دفاعی است که به ما کمک می کند تا ترس ها ، نقاط ضعف ، خجالت و گناه خود را پنهان کنیم . مشاوره برای ازدواج موفق به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که عصبانیت خود را با واکنش های نرم تری نسبت به شریک زندگی تان نشان دهید . خشم باعث عصبانیت می شود و به ازدواج آسیب می زند ، اما ابراز درد و ناراحتی باعث می شود شریک شما فکر کند که چه اشتباهی رخ داده است و او چه کار خطایی انجام داده است .

۴.دلسوزی کردن ، به جای سرزنش

ما در روابط مان همیشه دنبال مقصر می گردیم . مشکلات و سهل انگاری ها و تقصیر ها را گردن طرف مقابل بیاندازیم ، اما ازدواج میدان جنگ یا مسابقه نیست که امتیاز هر کسی بیشتر بود ، برنده باشد . این مهم است که بپذیریم هیچ یک از ما کامل نیست . بنابراین به جای انتقاد از شریک زندگی خود ، سعی کنید دلسوز باشید . یک رابطه به معنای پیروزی نیست ، بلکه در مورد درک است ، که نمی توان از طریق سرزنش به آن رسید. مشاوره برای ازدواج موفق برای رسیدن به این درک متقابل به شما کمک خواهد کرد .

 

مشاوره برای ازدواج موفق

۵. مسئولیت پذیری و پویایی

به جای اینکه واکنشی نشان دهیم ، مسئولیت بهتر کردن خودمان را بر عهده بگیریم ، نه اینکه منتظر شویم که شریک زندگی مان رفتار خود را تغییر دهد . سعی کنید درک کنید که ایجاد یک تغییر مثبت در روابط ، وظیفه ماست . وقتی فهمیدیم که تغییرات مثبت با تلاش ما به وجود می آید ، احساس درماندگی نمی کنیم. این به ما کمک می کند تا همه سرزنش ها را پشت سر بگذاریم و جلوی سرزنش ها را بگیریم. مشاوره برای ازدواج موفق کمک میکند تا ما هدفهایی را ایجاد می کنیم تا پیوند محکم تری با شریک زندگی خود برقرار کنیم ، نه اینکه بنشینیم و منتظر بمانیم که چگونه همه چیز به پایان خواهد رسید .

۶. بهترین خودتان بودن ، بدون در نظر گرفتن همسر

در بهترین حالت خودتان باشید ، زیرا وقتی یک شریک خوب است ، دیگری هم برای بهبود تلاش می کند. علاوه بر این ، اگر تلافی کنید یا واکنش نشان دهید ، دچار رنج و ناراحتی خواهید شد.
طبیعی است که هنگامی که دو نفر با خصوصیات شخصیتی و طرز فکر متفاوت در کنار هم قرار می گیرند ، اختلاف های زیادی هم اتفاق می افتد . اما تلاش هر دو نفر ، ازدواج را درست می کند . از یک مشاوره برای ازدواج موفق کمک بگیرید تا بهترین لایه های درونی خود را کشف کنید .

 

درباره مشاوره ازدواج بیشتر بخوانید : بهترین مشاور ازدواج تهران

 

 

۱۵ مشاوره برای ازدواج موفق

۱. مستقل باشید

استقلال در یک ازدواج بسیار مهم است . برای اینکه در یک رابطه خوشحال باشیم ، ابتدا باید در درون خودمان خوشحال باشیم . در حقیقت کلید ایجاد یک رابطه موفق ، همین است. با توجه به این نکته ، افراد باید همچنان برای خودشان وقت بگذارند ، از سرگرمی های شخصی خود لذت ببرند و به طور کلی ، مدتی را دور از هم بگذرانند .
وابستگی ، از طرف دیگر ، توانایی شما را در پیشبرد یک متفکر آزاد و مستقل تضعیف می کند.

۲. شنونده خوبی باشید.

در مشاوره برای ازدواج موفق یکی از مهمترین راهکارها ،صحبت کردن و شنونده بودن است . بیشتر همسران از این جمله وحشت دارند . همه زنان باید در هنر گوش دادن ، خود را تقویت کنند ، همچنین خیلی اوقات ، مردان متوجه نمی شوند که شریک زندگی شان احتیاج دارد که آنها یک گوش شنوا باشند .

به یاد داشته باشید که گوش دادن و شنیدن مشابه نیستند. گوش دادن قلب ما را درگیر می کند و دقت ما را می طلبد ، در حالی که شنیدن توجه کافی را ندارد . در حالی که شریک شما صحبت می کند ، به او نگاه کنید ، و پاسخ حرف هایش را بدهید . شنیدن کلید اصلی ازدواج موفق است .

۳.به تفاوت ها احترام بگذارید.

خوب بودن در کنار هم به معنای این نیست که شما و همسرتان درباره هر چیز کوچکی به توافق برسید . بیشتر زوج ها ، دارای نگرش ، نظرات و اعتقادات متفاوت بودند. و حتی در بعضی موارد نظرات مخالف در مورد نظرات مهم یکدیگر داشته اند . همه زوجین باید در جایی اختلاف نظر داشته باشند . زوج های موفق به نقطه نظرات یکدیگر احترام می گذارند . به یاد داشته باشید ، در مشاوره برای ازدواج موفق ، شما باید درک کنید که احترام یکی از عناصر اصلی یک ازدواج موفق است.

۴.زبان عشق را پیدا کنید .

هر فرد روش منحصر به فرد خود را دارد که عشق خود را نشان می دهد . با دانستن علایق و سرگرمی های شریک زندگی خود ، می توانید از راه هایی استفاده کنید که مربوط به چیزی باشد که شخص آن را به خوبی درک کند.
توصیه مشاوره برای ازدواج موفق این است که ؛ زبان عاشقانه شریک زندگی خود را بفهمید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید. درک زبان عشق راز یک رابطه شاد است.

۵. پذیرفتن

به یاد داشته باشید ، ما با همسر خود با تمام خوبی ها و بدی های او ازدواج کرده ایم . حتی اگر می خواستیم او را تغییر دهیم ، نمی توانیم. رمز مهم ازدواج موفق در پذیرش این اصل است که ما نباید و نمی توانیم کسی را تغییر دهیم .
به جای انتقاد از نقاط ضعف و صفات منفی همسرتان ، از خوبی ها و نقاط قوت او صحبت کنید .

 

مشاوره برای ازدواج موفق

 

۶.مسئولیت پذیر باشید.

مسئولیت پذیری یکی از اسرار یک ازدواج موفق است. مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را بر عهده بگیرید. وقتی شما و شریک زندگی تان اختلاف نظر دارید ، به خاطر داشته باشید که مسئولیت اقدامات خود را از جمله هر کاری که انجام داده اید یا گفته اید ، بر عهده بگیرید ، به خصوص اگر عواقبی دردناک داشته باشد ، یا باعث ایجاد دردسری شود.

۷. قرار شبانه

از نکاتی که فراموش می شود قرارهای شبانه است . خصوصا در زوج هایی که مدت زیادی از ازدواج آنها گذشته است . اما در مشاوره برای ازدواج موفق ، بیان می شود که شما باید قرارهایی را داشته باشید که با هم و دو نفره به تفریح و قرار عاشقانه بگذرانید . این قرار ها ، پیوند زناشویی شما را تقویت می کند و آن را با گذشت زمان حفظ می کند . یک فیلم در خانه را تماشا کنید یا با هم پیاده روی کنید. یک شب عاشقانه فقط یکی از مراحل رسیدن به یک ازدواج موفق نیست ، بلکه یکی از اصلی ترین اجزای یک ازدواج موفق است.

۸ . عاشقانه تر رفتار کنید .

شما یک راهکار می خواهید ؟ بسیار خب ، با یکدیگر عاشقانه رفتار کنید . سعی کنید روزی به او گل بدهید یا یادداشتی در کیف او قرار دهید . او را با غذای مورد علاقه اش سورپرایز کنید ، یا غروب خورشید را با هم تماشا کنید. ایده های کمی وجود ندارد ، و شما شگفت زده خواهید شد که این عاشقانه های کوچک چگونه رابطه شما را زیر و رو می کند .

۹.صمیمیت را بین خودتان زنده نگه دارید.

رابطه جنسی برای یک ازدواج سالم بسیار مهم است. رابطه جنسی باید منظم باشد ، و مشاوران ازدواج پیشنهاد می کنند این کار را انجام دهند حتی در شرایطی که روحیه ندارید . با صحبت کردن در مورد آنچه شما را خوشحال می کند و اتفاقاتی که تمایل دارید بیفتند ، گرما را به رابطه تان بیاورید .

۱۰. به دنبال آرامش باشید .

پشت هر احساس “سخت” ، احساس آرامشی نهفته است . این مفهومی است مشاوره برای ازدواج موفق آموزش می دهد .
وقتی احساس عصبانیت می کنیم ، معمولاً احساسات دیگری را در پشت آن مخفی کرده اید ، مانند غم ، ناامیدی یا حسادت. ما اغلب فقط برای محافظت از آسیب پذیری های خودمان ، از عصبانیت به عنوان یک ماسک استفاده می کنیم . جستجوی احساسات ” نرم” در لایه های پایینی عصبانیت و خشم شما ، کمک می کند تا شما را به هم وصل کند ، زیرا شما احساسات واقعی تان را برای همدلی با هم به نمایش گذاشته اید .

۱۱. خیالاتی نباشید.

رویاپردازی نکنید . ما گاهی نسبت به واقعیت تصورات اشتباه و غیر واقعی داریم . باید بدانیم ، در حالی که ازدواج می تواند یک اتفاق زیبا باشد ، اما بی دردسر هم نیست ، و حتی هرگز کامل نخواهد بود و مشکلات و چالش های خود را به همراه دارد . انتظارات واقع بینانه داشته باشید و داستان های افسانه ای را که از کودکی شنیده اید ، فراموش کنید . این نه تنها یکی از بزرگترین اصول یک ازدواج موفق است ، بلکه در شادی شما نیز به عنوان یک فرد مستقل ، نقش بسزایی دارد.

 

مشاوره برای ازدواج موفق

 

۱۲. یکدیگر را کنترل نکنید .

افراد متاهل زیادی به مشاوره برای ازدواج موفق رجوع می کنند و شکایت دارند که همسرشان کنترلشان می کند ، محدودشان می کند و آنها همیشه باید جواب پس بدهند . گاهی افراد فراموش می کنند که آنها افرادی جدا از شریک زندگی خود هستند و ممکن است سعی کنند همسر خود را کنترل کنند. بیشتر اوقات این کار ناخواسته انجام می شود ، زیرا ممکن است انتظارات و وابستگی با گذشت زمان رشد کند و کنترل کردن صرفا از روی شک نباشد .
آنچه باعث موفقیت یک ازدواج می شود ، ارتباطات مستقل و سالم است که باعث می شود هر زوجی در مسیر خود قرار گیرد . اگر احساس می کنید کنترل می شوید یا کنترل کننده هستید ، حتما یک مشاوره برای ازدواج موفق انتخاب کنید و به او مراجعه کنید .

 

۱۳. تهدید نکنید .

اگر شما واقعاً نمی خواهید طلاق بگیرید ، تهدید نکنید . زوج هایی که در هنگام دعوا یکدیگر را تهدید می کنند یا در مورد جدایی صحبت می کنند ، از آن به عنوان اهرم کنترل استفاده می کنند . زوج هایی که در مشاجره هایشان یکدیگر را به طلاق تهدید می کنند ، احتمال جداییشان بسیار بیشتر است .
با رعایت کردن این نکات ساده ، شما نه تنها می توانید ازدواج خود را نجات دهید ، بلکه می توانید از یک رابطه بسیار موفق نیز لذت ببرید. کمک گرفتن از یک مشاور را در هیچ مرحله ای از رابطه خود ، قبل از ازدواج و بعد از آن فراموش نکنید . اغلب مشکلات و سوتفاهمات کوچک تبدیل به چالش های بزرگ و در نهایت جدایی می شوند.

 

 

4.6/5 - (320 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره