به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

دکتر روانشناس بالینی

مشاور آیا به روانشناس بالینی نیاز دارم؟ مشاور ازدواج روانشناس بالینی چه کسی است؟ مرکز مشاوره آشنایی بیشتر با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

آیا به دکتر روانشناس بالینی نیاز دارم؟

احتیاج شما به دکتر روانشناس بالینی تا حد زیادی بستگی به خود شما و تشخیص شما دارد. شمایید که به حالات روحی خود و مشکلات روانی که از آن رنج می برید اگاهی دارید. اگر به وجود این مشکلات در خود پی بردید آن را بپذرید و برای درمان و از بین بردن مشکل اقدام کنید. همچنین اگر رفتار هایی از شما سر می زند که برای آن علت منطقی پیدا نمی کنید ، احتمالا شما به مشاوره با روانشناس بالینی احتیاج دارید.

در مورد مراجعه به دکتر روانشناس بالینی به خاطر درمان بیماری‌های روانی مانند روندی که فرد برای درمان بیماری‌های جسمی طی می‌کند، به عهده خود فرد است. همان‌طور که فرد زمانی که دچار اختلالات و بیماری‌های جسمی می‌شود، ابتدا سعی می‌کند با استراحت و مصرف ویتامین‌ها و غذاهای مقوی مشکلش را حل کند. اما زمانی که بیماری حادتر شد و استراحت و مدارا هم مشکلی را حل نکرد، چاره‌ای جز مراجعه به پزشک باقی نمی‌ماند. در خصوص بیماری‌های روحی هم وضع به همین منوال است. و فرد بعد از شروع بیماری روانی به جای مراجعه به روانشناس یا دکتر روانشناس بالینی سعی در انکار یا کوچک و ساده شمرده بیماری دارد. تا اینکه بعد از حاد شدن بیماری و زمانی که حس کرد بهترین راه معاینه شدن توسط یک متخصص است، این کار را  می‌کند.

به عبارتی دیگر می‌توان اینطور بیان کرد که کسانی که به دکتر روانشناس بالینی مراجعه می‌کنند، قدرت تشخیص بیماری را دارند و می‌دانند که چه زمانی باید برای حل بیماری‌شان اقدام کنند.اما آن را نادیده می گیرند و برای حل این مشکلات اقدامی انجام نمی دهند.

دکتر روانشناس بالینی

 

بیشتر افراد زمانی که اختلالات کهنه می‌شوند، یعنی وقتی روتین زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد، متوجه می‌شوند که باید به یک روانشناس مراجعه کنند. در این صورت افراد زیان‌های متعددی را برای دیر مراجعه کردن به دکتر روانشناس بالینی متحمل می‌شوند که ساده‌ترین آن وقتی است که به خاطر داشتن بیماری روانی به هدر رفت و روزها و ماه‌هایی که دیگر نمی‌توانند آن‌ها را بازگردانند و زندگی سالم را در ان از سر بگیرند. کهنه شدن بیماری های روانی باعث می شود که درمان آن ها نیز سخت تر صورت بگیرد. پس اگر درگیر مشکلی شده اید و حل آن از عهده شما خارج است ، شما به روانشناس نیاز دارید.

لازم به ذکر مراجعه به دکتر روانشناس بالینی فقط مختص به دچار شدن به بیماری های روحی و روانی نیست . هر بحران یا مشکلی که منشا روحی داشته باشد باید به دقت مورد برسی قرار بگیرد و به روش درست حل بشود. در غیر صورت این مشکل توسعه پیدا می کند و عوارض غیر قابل جبرانی بر روی زندگی فردی و اجتماعی فرد به جای می گذارد. پس حتی اگر مشکل کوچک روحی را تجربه می کنید ، از آن غافل نمانید. شما می توانید برای حل انواع مشکلات خود به سایت روان آرام مراجعه کنید.

روانشناسی بالینی به چه معناست؟

روانشناسی بالینی به درک و پیش‌بینی و درمان اختلالات و ناهنجاری‌های رفتاری، ناتوانی‌های اجتماعی، هیجانی، زیست شناختی و غیره کمک می‌کند.

وظیفه دکتر روانشناس بالینی چیست؟

متخصصان این رشته بعد از مطالعه، تشخیص بیماری، به مشاوره و آموزش مهارت‌های رفتاری به بیمار و نظارت روی روند درمان او می‌پردازند. همچنین به مداخله در کار روان‌درمان‌ها و مدیریت آن‌ها هم می‌پردازند. روانشناسان بالینی می‌توانند به انتخاب خود در یکی از چهار زمینه زیر فعالیت کنند.

روانشناسی بالینی چه کمکی به من می کند؟

می‌توان اینطور بیان کرد که کسانی که به دکتر روانشناس بالینی مراجعه می‌کنند، قدرت تشخیص بیماری را دارند و می‌دانند که چه زمانی باید برای حل بیماری‌شان اقدام کنند. به طور کلی روان درمانی شیوه‌ای از روانشناسی است که برای کمک به برخی  از افراد که نیاز به روانشناس را حس کرده‌اند کمک می‌کند تا مشکلات روانی شان را حل کرده و به درمان بیماری‌های روانی که دارند، اقدام کنند.

4.6/5 - (448 امتیاز)

دکتر روانشناس بالینی

دکتر روانشناس بالینی یکی از افرادی است که کمک زیادی به درمان اختلالات روانی و مشکلات رفتاری می‌کند. در این مقاله از روان‌آرام کلینیک با ما باشید تا شما را با وظیفه دکتر روانشناس بالینی و در کل شاخه روانشناسی بالینی آشنا کنیم.

روانشناسی شامل شاخه‌های متفاوتی مانند روانشناسی عمومی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی کودک، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی بالینی می‌باشد. کار دکتر روانشناس بالینی مطالعه اختلالات روانی و راه‌های درمان آن است. این شاخه از روانشناسی یکی از پرکاربردترین حوزه‌ها در روانشناسی است. روانشناسی بالینی به درک و پیش‌بینی و درمان اختلالات و ناهنجاری‌های رفتاری، ناتوانی‌های اجتماعی، هیجانی، زیست شناختی و غیره کمک می‌کند. روانشناسی بالینی به نسبت دیگر شاخه‌های روانشناسی وسیع‌تر است. روانشناسی بالینی با انواع بیماری‌ها مانند اعتیاد، مشکلات خانوادگی، زناشویی، عاطفی و غیره مرتبط است. این رشته شاخه‌های تخصصی زیادی از جمله سلامت روانی کودکان و بزرگسالان، اختلالات هیجانی، اختلالات یادگیری، مصرف بی‌رویه  و بی‌دلیل داروها و روانشناسی سلامت دارد.

این رشته یکی از پر کاربرد ترین رشته های روانشناس است که در آن دکتر روانشناس بالینی برای درمان دقیق و بهتر بیماران خود از روان پزشک نیز بهره می برد. تا کنون بیماران بسیار زیادی با کمک این رشته درمان شده اند. اگر برای حل مشکلات خود به یک روانشناس بالینی نیاز دارید کافی است به سایت روان آرام مراجعه کنید

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانشناس بالینی

وظیفه دکتر روانشناس بالینی چیست؟

دکتر روانشناسی بالینی بعد از مطالعه، تشخیص بیماری، به مشاوره و آموزش مهارت‌های رفتاری به بیمار و نظارت روی روند درمان او می‌پردازند. همچنین به مداخله در کار روان‌درمان‌ها و مدیریت آن‌ها هم می‌پردازند. روانشناسان بالینی می‌توانند به انتخاب خود در یکی از چهار زمینه زیر فعالیت کنند.

درمان و حل مشکلات و بیماری های روانی با بهترین روش

یکی از مهم ترین حوزه های تخصص متخصصین رواشناسی بالینی در زمینه درمان بیماری های روحی است. روانشناس بالینی با آنالیز دقیق وضعیت شما بهترین راه درمان را تشخیص می دهد و با دقت نظر به حل آن می پردازد. در بعضی از موارد به خاطر استفاده از دارو در درمان بیماری‌های روانی این کار با مشورت روان‌ پزشک انجام می‌شود. دکتر روانشناس بالینی از راهکارهای روانکاوی، رفتاردرمانی و شناخت درمانی برای معالجه این بیماران روانی کمک می‌گیرد.

اندازه‌گیری و آنالیز خصوصیت افراد به کمک تست روانشناسی

درمان بسیاری از بیماری ها روحی و روانی افراد تا حدود زیادی به شخصیت افراد بستگی دارد. علاوه بر آن بسیاری از مشکلات روزمره که برای افراد به وجود می آید به دلیل عدم آگاهی از شخصیت است. دکتر روانشناس بالینی به کمک تست های دقیق و معتبر به سنجش شخصیت شما می پردازد و با آنالیز دقیق آن به ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات می پردازد.

یافتن علل مشکلات روحی و روانی به کمک تست های روانشناسی

دکتر روانشناس بالینی پس از تشخیص بیماری یا مشکل ، باید به درمان آن بپردازد. بهترین درمان مشکلات روحی و روانی تشخیص علل مشکلات و از بین بردن آن به روش درست است. روانشناس بالینی به کمک انواع مصاحبه ، تست های دقیق روانشناختی ، مشاوره و آزمون به کشف علل بیماری می پردازد  و بهترین راه را برای حذف این عوامل در پیش می گیرد.

شناسایی دقیق علائم بیماری های روحی

دکتر روانشناس بالینی با دقت نظر تمامی علائم مشکلات روحی را شناسایی می کند و برای تمامی این علائم علل های منطقی و درست پیدا می کند. در حقیقت درمان این مشکلات به بهترین نحو ، تا حد زیادی به شناسایی درست علائم آن بستگی دارد که یک روانشناس خوب به درستی این نشانه هارا شناسایی می کند.

در حقیقت بیماری های روحی و مشکلات روانی تا حد زیادی نشانه های خود در رفتار و زندگی آشکار می کنند. فقط یک فرد متخصص است که با دقت نظر این نشانه های پیدا می کند و به کمک آن ها بهترین درمان را در پیش میگیرد.

 

روش های دکتر روانشناس بالینی 

دکتر روانشناس بالینی بهترین نوع مشاوره را برای حل مشکل شما انتخاب می کند. در حقیقت روانشناس خوب با برسی تمامی جنبه های مشکلات شما به انتخاب بهترین و روش انجام روان درمانی می پردازد. گاهی حضور در جمعی از افرادی که مشابه شما هستند نتیجه بهتری خواهد داشت و گاهی بسته به حریم شخصی شما مشاوره به صورت کاملا خصوصی و شخصی انجام میشود.

دکتر روانشناس بالینی

در نهایتا دکتر روانشناس بالینی بر اساس وضعیت شما به سه صورت به حل مشکل و درمان بیماری می پردازد :

روان درمانی فردی

روان درمانی فردی به شکلی از جلسات مشاوره گفته می‌شود که در آن تنها بیمار و پزشک معالج شرکت می‌کنند. روان درمانی فردی معمولا با این هدف برگزار می‌شود که فرد با افکار و احساسات خودش آشنایی بیشتری پیدا کند.همچنین این جلسات برای افرادی که از قضاوت های اجتماعی ترس دارند یا به حریم شخصی خود بسیار اهمیت می دهند بسیار کارامد است.

شایان ذکر است برخی از مشکلات به قدری شخصی و محرمانه هستند که فرد ممکن است از ترس فاش شدن آن حتی از مراجعه به دکتر روانشناس بالینی نیز خودداری کند. اگر مسئله و مشکل شما از این دسته می باشد ، جلسات فردی برای شما بهترین انتخاب است که می توانید با شخصی نگه داشتن مشکل خود ، به حل آن نیز بپردازید.

روان درمانی گروهی

روان درمانی گروهی نوع دیگری از روان درمانی است که هدف آن حل مسائل مشخصی هستند که عموما شکل پیشرفته‌تری به خود گرفته‌اند. برای تشخیص این که روان درمانی گروهی برای چه کسانی مفید است، باید ابتدا جلسات روان درمانی فردی طی شوند. و اگر دکتر روانشناس بالینی اینطور صلاح دید، فرد به گروه‌های دیگری که مشکلی مشابه مشکل او دارند، می‌پیوندد و به حل مسائل و مشکلاتش می‌پردازد. در روان‌درمانی گروهی فرد تحت حمایت دیگر اعضای گروه تمام مهارت‌ها و مسائلی که باید یاد بگیرد را می‌شناسد و به آن‌ها پی می‌برد. و به این ترتیب می تواند رابطه بهتری با خودش و دنیای پیرامونش داشته باشد. این شیوه از درمان برای مشکلات روحی اجتماعی نیز بسیار مناسب است.

مشاوره خانوادگی و خانواده درمانی

این نوع از مشاوره برای مشکلاتی کار ساز است که ریشه در تمامی اعضا خانواده دارد و برای حل آن باید از طریق تمامی افراد خانواده اقدام کرد.در خانواده درمانی لازم است که تمام اعضای خانواده حضور داشته باشند. چرا که در روند درمان خانواده به عنوان یک سیستم شناخته می‌شود که فرد مورد نظر تنها یک عضو آن است و وضعیت و حال او وابسته به وضعیت کلی سیستم است.هدف دکتر روانشناس بالینی در این جلسات درمان تک تک اعضای خانواده و بهبود روابط بین آن‌ها برای مدیریت مشکل پیش امده است.

در روان درمانی گروهی خانواده به عنوان یک سیستم حضور دارد و یاد می‌گیرد که راه‌ها و اصول جدیدی را ایجاد کند و روابط جدید را جایگزین روابط قبلی کند. خانواده در این جلسات یاد می‌گیرد که بهتر است به جای سرپوش گذاشتن روی مشکلات، راه‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیدا کند. طبیعی است که شناخت پیدا کردن روی تک تک اعضای خانواده و روند فکری و احساسی و رفتاری آن‌ها و نقشی که هر کدام از آن‌ها به عنوان عضوی از خانواده دارند، هدف اصلی این روند درمانی است. مشکلات آموزشی یا تربیتی که والدین و فرزندانشان با آن رو به رو هستند، در این شیوه درمانی مورد بررسی قرار گرفته و به شکل بهتری نسبت به روش‌های دیگر روان‌درمانی حل می‌شود.

روند درمان توسط دکتر رواشناس بالینی چقدر طول می کشد ؟

برای حل مشکل و مسائل روحی به طور کامل ، نمی توان زمان دقیق را مشخص کرد. هرچه مشکلات شما پیچیده تر و کهنه تر باشد درمان آن دیر تر صورت می گیرد و برعکس اگر مشکل شما در ابتدا شکل گیری باشد به راحتی و یا تعداد جلسات بسایر کمتر قابل حل خواهد بود. تمامی این موارد بسته به تشخیص دکتر شما خواهد بود.

به خاطر داشته باشید ، مرجعه ناقص و ادامه ندادن جلسات مشاوره ، می تواند به مراتب آسیب زننده تر از عدم مراجعه باشد. پس برای درمان و حل مشکلات به دکتر روانشناس بالینی مراجعه کنید و با صبر و حوصله تا پایان روند درمان و بهبودی کامل جلسات مشاوره خود را ادامه دهید. وقفه میان جلسات و شروع مجدد درمان می تواند بهبودی شما را افزایش دهد.

اگر با مشکل یا مسئله روحی یا روانی دست و پنجه نرم می کنید و از حل آن عاجز مانده اید ، این مطلب برای شماست. شما به مشاوره با دکتر روانشناس بالینی نیاز دارید تا مشکل و بیماری خود را با بهترین روش و درست ترین مسیر حل کنید. مرکز روانشناسی روان آرام در تهران با ارائه بهترین مشاور و روانشناس در سطح کشور به شما در حل مشکلاتتان کمک خواهد کرد. فراموش نکنید مشکلات روحی و روانی به مراتب می توانند خطرناک تر از مشکلات جسمی باشند و اگر مورد پیگیری و درمان قرار نگیرند تاثیرات غیر قابل جبرانی بر روی زندگی می گذارند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره