به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
برای مشاور ازدواج کجا برم

برای مشاور ازدواج کجا برم

برای مشاور ازدواج کجا برم

کمک مشاور در بسیاری از موارد می تواند باعث بهبود زندگی زناشویی شما شود. مشاور در طول جلسات زوج درمانی برای بهبود کیفیت ازدواج با یک یا هر دو همسر همکاری می کند و به طور معمول بر حل و فصل تعارضات ، آموزش مهارت های ارتباطی برای زوجین و یافتن راه هایی برای بهبود ازدواج تمرکز دارد.اما در این بین بحث انتحاب مشاور درست از اهمیت فراوانی برخوردار است ، انتخاب شما برای مشاور ازدواج می تواند به معنای انتخاب بین موفقیت در ازدواجتان و یا یک بن بست ناامید کننده ، استرس زا و گران باشد. یادگیری نحوه ارزیابی و انتخاب مشاور ازدواج می تواند به شما و شریک زندگی شما در مسیر بهبود و جبران خسارت کمک کند به همین دلیل در این مقاله شما را برای پیدا کردن مشاوره بهتر و پاسخ به سوال همیشگی ” برای مشاور ازدواج کجا برم ” یاری خواهیم کرد.

برای مشاور ازدواج کجا برم ؟

مشاوران نزدیک شما

1- مشاوران ازدواج را در اینترنت سرچ کنید. اولین قدم در یافتن مشاور ازدواج این است که ببینید مشاوران در منطقه شما چه تخصصی دارند و چه خدماتی را انجام می دهند. شما می توانید با جستجو در اینترنت و یا با استفاده از یک پایگاه داده معتبر درمانی مانند سلامت بدون مرز در صفحه پیدا کردن درمانگر ، به دنبال درمانگر خود باشید.
بانکهای اطلاعاتی آنلاین به شما امکان جستجو بر اساس منطقه ، تخصص و برنامه های بیمه پذیرفته شده را می دهند.
همچنین می توانید از پزشک عمومی خود برای معرفی مشاور خوب کمک بخواهید. اگر به پزشک اصلی خود اعتماد دارید ، مطمئناً به توصیه های وی اعتماد خواهید کرد.
اگر دوستان و اعضای خانواده قابل اعتماد مشاوره ازدواج را پشت سر گذاشتند ، می توانید در نظر داشته باشید که از آنها توصیه هایی بخواهید. اما ، اگر نمی خواهید دیگران بدانند که به دنبال مشاوره هستید ، ممکن است مایل به انجام این کار نباشید.
در حالی که ممکن است یک مشاور یا روانشناس معمولی تجربه کار با زوجین را هم داشته باشد ، یافتن یک درمانگر که تجربه تخصصی مورد نیاز شما را داشته باشد بسیار مهم است.
در مورد تحصیلات و اعتبار مشاورتان از وی سوال کنید. علاوه بر این ، باید بپرسید که در کدام بخش از زوج درمانی تخصص دارد – مانند مشاوره ازدواج بعد از خیانت.

برای مشاور ازدواج کجا برم

2- محل درمانگر را سرچ کنید. هنگامی که تعدادی از مشاوران را در منطقه خود پیدا کردید ، باید بدانید که هر مشاور در چه مواردی عمل می کند و چگونه می توانید به آنجا بروید. بسته به جایی که شما زندگی می کنید ، رفت و آمد از یک طرف شهر به طرف دیگر (یا حتی شهر بعدی در آن) ممکن است بسیار مشکل باشد. همچنین ممکن است بخواهید از حمل و نقل امومی استفاده کنید بنابراین اگر به ترانزیت عمومی تکیه می کنید ، نقشه ترانزیت را بررسی کنید تا ببینید که این رفت و آمد چقدر طول می کشد.

3- در دسترس بودن هر مشاور را در نظر بگیرید. برخی از مشاوران فقط در ساعات معمول 9:00 تا 5:00 در روزهای کاری کار می کنند. بسیاری از مشاوران در تعطیلات آخر هفته یا بعد از ظهر برای راحتی بیماران شاغل کار می کنند ، اگرچه بسته به برنامه شما که ممکن است حتی در ساعاتی که شما راحت تر باشد نیز کار کنند.
اگر برای مشاوره ازدواج ثبت نام کرده اید ، باید اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی تان می توانید آن را در هر جلسه انجام دهید.
مشاوری را انتخاب کنید که ساعات کار همزمان با برنامه شما (و شریک زندگی شما) داشته باشد.

4- هزینه ها را مقایسه کنید . یک عامل بزرگ در هر نوع درمان پزشکی ممکن است هزینه های مربوط به مراجعه به پزشک باشد. اگر بیمه درمانی دارید ، با نماینده ای از شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید برنامه شما شامل مشاوره هست یا نه. شما همچنین باید به هزینه تخمینی مشاوره ، هم با بیمه توجه کنید (اگر برنامه شما آن را پوشش می دهد) .
اگر مشاوره تحت پوشش است ، با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. اکثر شرکتهای بیمه به خودی خود مشاوره ازدواج را نمی پردازند. شما فقط ممکن است در یک شبکه یا عمل خاص برای درمانگران تخت پوشش باشید. با در پیش گرفتن مراحل بالا به خوبی می توانید به سوال برای مشاور ازدواج کجا برم پاسخ دهید.

برای مشاور ازدواج کجا برم ؟

ارزیابی اعتبار و صلاحیت مشاور

1- تحصیلات درمانگر را بررسی کنید. برای گرفتن مجوز ازدواج و خانواده درمانی ، یک مشاور باید یکی از سه مورد آموزشی را انجام دهد. یک مشاور ازدواج ممکن است مدرک دانشگاهی کسب کرده باشد (که دو تا سه سال طول بکشد) ، یک برنامه دکتری (که سه تا پنج سال طول می کشد) یا یک برنامه آموزش بالینی بعد از تحصیلات تکمیلی (که به طور معمول بین سه تا چهار سال طول می کشد).
2- اطمینان حاصل کنید که درمانگر دارای مجوز است. علاوه بر اطمینان از اینکه یک مشاور معین از پیشینه مناسب برخوردار است ، همچنین تأیید اینکه مجوز ،آن درمان را تایید می کند ، ایده خوبی است. بسته به اینکه در کدام کشور زندگی کنید ، مجوز لازم برای مشاوران در آن کشور را چک کنید.
با مراجعه به وب سایت وزارت بهداشت ، اغلب می توانید در مورد وضعیت صدور مجوز از یک درمانگر اطلاعاتی کسب کنید. اگر نمی توانید آن اطلاعات را در آنجا پیدا کنید ، مستقیماً از درمانگر سؤال کنید. ارزیابی اعتبار روانشناس می تواند یکی از مراحل پاسخ به سوال برای مشاور ازدواج کجا برم باشد.

برای مشاور ازدواج کجا برم ؟

پیدا کردن مشاور مناسب

برای آنکه به سوال برای مشاور ازدواج کجا برم پاسخ دهید در ابتداباید یک مشاور مناسب پیدا کنید. در اینجا مراحل انتخاب مشاور را به شما یاد می دهیم.

1- استراتژی ها و برنامه های درمانی را با یکدیگر مقایسه کنید. درمانگران مختلف رویکردهای متفاوتی نسبت به درمان دارند. درک این مسئله که یک درمانگر در صورت شروع جلسات با وی ، چگونه عمل می کند مهم است.
از درمانگر بپرسید که چگونه می خواهد به درمان خود ادامه دهد و اینکه آیا از روش درمانی خاصی در عمل استفاده می کند یا خیر. سپس در مورد آن برنامه درمانی بخوانید تا ببینید آیا فکر می کنید می تواند به شما کمک کند یا نه.
یک درمانگر خوب تکنیک ها و راهکارهای درمانی مختلفی را برای شما پیشنهاد می کند که بین جلسات در خانه کار کنید.
درباره برنامه درمانی پیش بینی شده از درمانگر اطلاعات کسب کنید. شما به طور خاص باید بپرسید که چند جلسه انتظار دارید ، هر جلسه چقدر طول خواهد کشید و چه برنامه زمانی را می توانید برای نتایج انتظار داشته باشید.

2- نظر درمانگر خود را در مورد طلاق بپرسید. شاید یک سوال عجیب به نظر برسد که از یک مشاور ازدواج که علاقه مند به کار کردن با او هستید بپرسید ، اما دانستن این مسئله می تواند بسیار مهم باشد. برخی از مشاوران ازدواج به مشتریان خود توصیه می کنند که وقتی اوضاع سنگین شد ، ازدواج را ترک کنند ، چه بخاطر عقاید درمانگر چه عدم تمایل وی به ادامه کار در زمان بدتر شدن مشکلات. این ممکن است علامت یک درمانگر ضعیف برای نیازهای شما باشد ، به خصوص اگر شما متعهد به حل مشکلات خود باشید و ادامه زندگی مشترک برایتان اهمیت زیادی داشته باشد.
شما باید به طور خاص از درمانگر بپرسید که وی طلاق را چه زمانی گزینه ای مناسب می داند.

3- به دنبال رویکردهای مبتنی بر شواهد باشید. روشهای درمانی بسیاری وجود دارد که عموماً از نظر پزشکی موثر و مؤثر شناخته می شوند. ممکن است این ایده خوبی باشد که بدانید مشاوره شما ، روشهای درمانی استفاده می کند که با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. دو رویکرد مبتنی بر شواهد در زمینه مشاوره در مورد ازدواج ، زوج درمانی با تمرکز عاطفی و روش گوتمن هستند.
مشاور ها با محوریت عاطفی با تمرکز بر ترمیم اعتماد ، تقویت صمیمیت عاطفی و احیای احساس عشق و محبت سعی در بازسازی پایه و اساس ازدواج دارند.
روش گوتمن برای تغییر مجدد یک ازدواج با تغییر رفتارهای هر یک از شرکا کار می کند. این روش بر مهارت های ارتباطی ، حل و فصل تعارض ، تقویت دوستی در یک ازدواج ، و شریک تر بودن / توجه بیشتر به یکدیگر تأکید دارد.

برای مشاور ازدواج کجا برم

4- پیشرفت خود را ارزیابی کنید. مشاوره ازدواج نباید مانند یک تلاش بی پایان باشد. در اوایل مشاوره ، شما و شریک زندگی تان باید با پزشک خود اهداف مشخصی را تعیین کنید تا جلسات بعدی جهت و تمرکز داشته باشد. جلسه بعدی باید این اهداف را در ذهن داشته باشد و باید تلاش کند تا به شما و شریک زندگی خود کمک کند راه هایی برای تحقق اهداف خود پیدا کنید.
شما نتیجه ای را یک شبه مشاهده نخواهید کرد ، اما اگر بعد از چندین جلسه ارزشمند چند هفته ، هیچ بهبودی در ازدواج خود ندیدید ، ممکن است بخواهید به دنبال یک درمانگر دیگر باشید.


یک درمانگر خوب باید باعث شود که هر دو همسر احساس احترام و شنیده شدن کنند. اگر درمانگر از شما یا همسرتان طرفرداری می کند، باید به دنبال یافتن یک درمانگر دیگر باشید.
ناامید نشوید. موفقیت در ازدواج ، هم از طرف شما و هم همسرتان به زمان و تلاش نیاز دارد ، شما تنها قادر نخواهید بود این کار را انجام دهید. اگر درمانی که دارید به شما در رسیدن به اهداف مشخص خود کمک نمی کند ، ارزش دارد که زمان بگذارید تا با یافتن پاسخ درست به سوال “برای مشاور ازدواج کجا برم”، مشاور مناسب مشکلات ازدواج خود را پیدا کنید.

4.6/5 - (341 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره