به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ازدواج با آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس

وقتی یک زن و مرد با هم ازدواج می کنند و می خواهند که تمام عمر خود را در کنار هم بگذرانند ، با هم پیمان می بندند که همه چیز را با هم ، در خوشی و ناخوشی شریک باشند. اما گاهی آن طور که انتظارش را دارید ، پیش نمی رود. اگر شوهر نسبت به همه چیز ، از درآمد و هزینه ها ، تا پس انداز و سرمایه گذاری اختیار امور را به دست بگیرد ، ممکن است تمایل به دیکته کردن شرایط به همسر خانه‌دار خود داشته باشد. او ممکن است همسر را در جریان درآمد و امور مالی قرار ندهد ، نیازهای وی را تأمین نکند و به خانواده در مورد هزینه ها سخت بگذرد. ازدواج با آدم خسیس ممکن است چالش های بسیاری در پیش رو شما قرار دهد.

در بعضی موارد ، همسر برای هزینه های خانواده یا شخصی خود ، باید هر ماه از او بخواهد ، یادآوری کند و ممکن است مرد از مسئولیت خود سرباز زند. در بسیاری از ازدواج ها ، شوهر پول دارد ، زیرا او بیرون از خانه کار می کند و همسرش خخانه‌داراست ، اما در مورد حقوق ، هزینه یا سرمایه گذاری های خود هیچ اطلاعاتی را به همسرش نمی دهد. از مشکلات ازدواج با آدم خسیس به خصوص برای خانم های خانه‌دار ، این است که آنها به همسر خود وابستگی مالی دارند و این موضوع ممکن است برایشان مشکلاتی به وجود بیاورد. اگر تصمیم به ازدواج با آدم خسیس دارید ، بدانید که با مسائل ناراحت‌کننده ای روبرو خواهید شد.

اگر همسر شما فرد خسیسی است به نکات زیر توجه کنید:

– از حقوق مالی خود مطلع شوید.

این نکته تنها در مورد ازدواج با آدم خسیس نیست. به طور کلی ، بدانید که همسر حق قانونی دارد تا از امکانات اولیه و آسایش ، غذا ، لباس ، اقامت ، آموزش و معالجه پزشکی ، برای خودش و فرزندانش از سوی شوهر تأمین شود. بنابراین ، بدانید که به عنوان یک زن خانه‌دار ، دیگر لازم نیست که از شوهرتان پول بخواهید. او طبق قانون موظف است آن را به شما بدهد و هزینه های شما را تأمین کند. همچنین ، زن طبق هر حکمی از سوی دادگاه عالی ، حق دارد از جزئیات حقوق همسر خود مطلع شود.

این مهم است زیرا حقوق باعث می شود همسر شما درمورد اینکه چه مقدار پول برای هزینه های خانوار و شخصی می تواند در اختیار شما قرار دهد ، با شما صحبت کند. بی شک ازدواج با آدم خسیس مشکلات زیادی دارد ، اما اگر کار از کار گذشته است ، پیش از آن که بخواهید موضوع را قانونی و منطقی رفع کنید ، به یک مشاور مراجعه کنید. شاید همسر شما متوجه اشتباه بودن رفتار خود نمی شود یا خساست در شخصت او نهادینه شده است ، همچنین ممکن است خاطره ی بدی داشته یا در خانواده ای این چنینی بزرگ شده باشد. یک روانشناس می تواند به او کمک کند تا به اشتباه خود پی ببرد و برای رفع آن تلاش کند.

– علاقه خود را به تقسیم اطلاعات مالی نشان دهید.

اگر شوهرتان اطلاعات مالی را با شما به اشتراک نگذاشته باشد ، ممکن است او آدم خسیسی نباشد و فقط احساس کند شما علاقه ای به دانستن مسائل مالی ندارید. یا شاید همسرتان در کار خود به مشکلاتی خورده و از بازگو کردن آن با شما ، احساس شرمندگی می کند. اگر می خواهید وضع موجود را تغییر دهید ، در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. این مهم است که نه تنها علاقه نشان دهید ، بلکه مسئولیت های مالی را بر حسب مهارت های فردی خود به عهده بگیرید.

می توانید در پرداخت اقساط وام ها یا برنامه ریزی خریدهای زندگی با همسرتان وارد مذاکره شوید. او کم‌کم به شما در امور مالی اعتماد می کند. بسیاری از افراد خسیس ، احساس می کنند هیچ کس به اندازه ی خودشان نمی تواند به خوبی برنامه ریزی مالی کند و از پول ها مراقبت کند. در ازدواج با آدم خسیس شما باید به همسرتان نشان دهید که به اندازه ی او و حتی بیشتر از خود او ، نگران تلاش ها و زحمات وی و دستمزد او از ساعت های طولانی که بیرون از خانه کار می کند ، هستید.

-دریافت اطلاعات.

اگر شوهرتان اطلاعاتی را به طور عادت یا تنبلی به اشتراک نمی گذارد ، یا اگر به شما هزینه ها را پرداخت نمی کند ، نه با کدورت ، بلکه دوستانه و با مهربانی به او یادآوری کنید و سوال بپرسید. ممکن است همسرتان واقعا فراموش کرده باشد. هر دو نفر در زندگی مشترک ، باید در مورد جنبه های مهم مالی آگاهی داشته باشند. هیچ‌گاه از اطلاعات حساب بانکی همسرتان برای گرو کشی استفاده نکنید.

– در صورت امتناع شوهر ، یک واسطه پیدا کنید.

اگر سعی کرده اید در مورد لزوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم اقتصادی ، با همسر خود صحبت کنید ، یا وظیفه ی او را در قبال هزینه ها به او بفهمانید و او تمایلی نشان نداده و مسئولیت خود را به درستی انجام نداد ، سعی کنید به دنبال یک واسطه باشید. این شخص می تواند و بهتر است یک مشاوره خانواده و ازدواج باشد که محرم اسرار زندگی مشترک شما خواهد بود. چرا که ممکن است مشکل تنها ازدواج با آدم خسیس نباشد و همسر شما ، مشکلات و ضعف های دیگری را در پس خسیس بودن خود ، داشته باشد و شما از آن بی اطلاع هستید. اگر مشاوره ازدواج نیز کارساز نبود ، مشاور به شما کمک می کند تا با یک مشاور مالی صحبت کنید و به صورت قانونی بتوانید حقوق مالی خود را در زندگی مشترک دنبال کنید. بسیاری از افراد ، خصوصا اگر مرد باشند و زن خانه‌دار داشته باشند ، با خود فکر می کنند که زن ها ولخرج هستند و می خواهند تمام هزینه های ساعت ها کار کردن و خسته شدن شان را در آرایشگاه ها و مزون های لباس ، خرج کنند.

 

ازدواج با آدم خسیس

شما در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا واقعا سطح توقعات مالی شما ، نسبت به درآمد همسرتان معقول هست یا خیر. اگر بیش از درآمد همسرتان انتظار دارید ، انتظارات خود را پایین بیاورید. اگر درآمد همسرتان اندک است و تنها از پس مخارج اجاره خانه و موارد ضروری بر می آید ، یا می توانید به او کمک کنید و در کسب درآمد شما نیز فعال شوید و یا اینکه هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهید و مخارجی که درآمد همسرتان به آن نمی رسد را حذف کنید. گاهی کمبود درآمد و نرسیدن حقوق همسرتان تا آخر ماه ، او را مجبور می کند که مانند یک فرد خسیس رفتار کند. چرا که نمیخواهد پایان ماه ، مجبور به قرض گرفتن شود.

به عنوان یک خانم ، بهتر است همیشه برنامه ای برای پس اندازهای مالی داشته باشید. هر چقدر اندک ، ممکن است انجام کار سبکی در خانه باشد ، یا ساعات کوتاهی کار کردن بیرون از خانه ، و یا حتی پس انداز از هزینه هایی که همسر شما برای مخارج خانه در اختیارتان می گذارد. ازدواج با آدم خسیس می تواند شما را بسیار اذیت کند و به شما این حس را بدهد که برای همسرتان مهم نیستید ، ابتدا از نظر مالی سعی کنید همیشه پس انداز داشته باشید و سپس برای حل این مشکل حتما تلاش کنید.

آیا این که همسرم اطلاعات مالی خود را در اختیار من نمی گذارد نشانه خساست اوست؟

خیر، اگر شوهرتان اطلاعاتی را به طور عادت یا تنبلی به اشتراک نمی گذارد ، یا اگر به شما هزینه ها را پرداخت نمی کند ، نه با کدورت ، بلکه دوستانه و با مهربانی به او یادآوری کنید و سوال بپرسید. ممکن است همسرتان واقعا فراموش کرده باشد. هر دو نفر در زندگی مشترک ، باید در مورد جنبه های مهم مالی آگاهی داشته باشند.

در چه صورت خوب است در مورد مسائل مالی از یک واسطه کمک گرفت؟

اگر سعی کرده اید در مورد لزوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم اقتصادی ، با همسر خود صحبت کنید ، یا وظیفه ی او را در قبال هزینه ها به او بفهمانید و او تمایلی نشان نداده و مسئولیت خود را به درستی انجام نداد ، سعی کنید به دنبال یک واسطه باشید. این شخص می تواند و بهتر است یک مشاوره خانواده و ازدواج باشد که محرم اسرار زندگی مشترک شما خواهد بود.

ازدواج با آدم خسیس باعث ایجاد چه مشکلاتی می شود؟

از مشکلات ازدواج با آدم خسیس به خصوص برای خانم های خانه‌دار ، این است که آنها به همسر خود وابستگی مالی دارند و این موضوع ممکن است برایشان مشکلاتی به وجود بیاورد.

4.6/5 - (396 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره